2020-05-30, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej du.

Vore intressant med rättspsykiatrisk us.
En profilering fr FBI skulle sitta fint, kartläggning av tidigare beteende och personlighetstyp. Han ter sig likgiltig. Känslokall ligger inte fjärran. Så diagnos eller PCL-r kan ge viss vägledning om hur hjärnan funkar på idioten.
Hej, du hade rätt, fallet är intressant och då tänker jag inte närmast på GM och BO.

Jojo, där jag dechiffrerar npf ser du apd och andra pd.
Inget nytt under solen där...

Samma diagnoser verkar gälla några av tråddeltagarna.
Inte heller där något nytt under solen..

Vad är det med dessa brottstrådar som används som projektionsyta för störda människor?
Citera
2020-05-30, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Hej, du hade rätt, fallet är intressant och då tänker jag inte närmast på GM och BO.

Jojo, där jag dechiffrerar npf ser du apd och andra pd.
Inget nytt under solen där...

Samma diagnoser verkar gälla några av tråddeltagarna.
Inte heller där något nytt under solen..

Vad är det med dessa brottstrådar som används som projektionsyta för störda människor?
Ja fast nu lever denna och är kontrollerbar iaf. IRL.

Nej, jag har ärligt inte funderat så mycket om hans psykiska tillstånd. Är mer spyfärdig av filmen och skabbrävar som försöker bortförklara hans skitbeteende.

Vet inte vad som felas små haters?
Det kan väl vara allt från kukkomplex till störningar.
Citera
2020-05-30, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att polismannen fastnade i någon form av tillstånd/blockering är mycket sannolikt. Jag skulle tro att det är grunden till att det slutade som det gjorde. Något medvetet mördande tror jag mindre på.
Sen tror jag att polismannen har använt övervåld många gånger tidigare men att det då kanske inte slutade så här illa.

Ja, det blir en utmaning för domstolsväsendet att klura ut. Och det är mycket riktigt inte första gången som Chauvin varit anmäld (totalt 18 ggr). I två av fallen fick ha en skriftlig reprimand. Oavsett vad han nu fälls för kommer han aldrig att arbeta som polis igen.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/der...an-floyds-dod/
Citera
2020-05-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
WTF?
Nej, om du med BO menar GM (eller MGM, fast nu greps han ju på bar gärning) så levde han högst sannolikt när ambulansen kom. Hade puls saknats när vi ser ambulanssjukvårdaren känna efter så hade HLR inletts omedelbart. Istället för att relativt lugnt promenera fram och tillbaka för att slutligen komma med en bår, så hade sjukvårdaren sprungit efter akutväskan/hjärtstartaren.

Rapporten från ambulans och brandkårspersonal om Floyds tillstånd finns och när dom anlände fanns ingen puls och den återkom inte heller i ambulans trots all medicinsk hjälp han fick. Hans puls återkom aldrig och 1 timme senare förklarades han död. Men du kanske har en egen medicinsk rapport?
Jag har i alla fall lagt in en rapport i original från ambulanspersonalen.
Citera
2020-05-30, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att polismannen fastnade i någon form av tillstånd/blockering är mycket sannolikt. Jag skulle tro att det är grunden till att det slutade som det gjorde. Något medvetet mördande tror jag mindre på.
Sen tror jag att polismannen har använt övervåld många gånger tidigare men att det då kanske inte slutade så här illa.

Det är ingenting man tar hänsyn till i en domstol i USA om han blockerats. Det som motbevisar det är att vid förfråga från kollegan om att vända mannen på sidan svarar Chauvin nej 2 gånger. Han var inte blockerad öht för då hade han väl inte varit i stånd att svara på frågor om att vända mannen. Han ville inte det vilket indikerar på att han ville att mannen skulle dö.

Citat:
The officers said, "You are talking fine" to Mr. Floyd as he continued to move back and forth.
Lane asked, "should we roll him on his side?"
and the defendant said, "No, staying put where we got him."
Officer Lane said, "I am worried about excited delirium or whatever."
The defendant said, "That's why we have him on his stomach." None of the three officers moved from their positions.

Senast redigerad av Browser 2020-05-30 kl. 21:53.
Citera
2020-05-30, 21:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Finns ingen som påstår att grispolisen har agerat enligt regelverket. Finns liksom ingen ursäkt för agerandet även om du önskar det. Protesterna fortsätter och det återstår 3 poliser till att plocka in.
Inte heller visar det sig att någon borgen är löst för grispolisen Derek Chauvin.

Så här är det att hade inte grispolisen hållit sitt knä i rygg och på halsen under nästan 9 minuter så hade mannen levt i dag. Högt blodtryck och kranskärlssjukdomar är sånt vi i Sverige tar mediciner emot, men i länder som USA har inte alla råd. Vissa har inte ens råd med insulin, och får dom cancer är det kört. Skall dom ha försvar kostar det annars får du en rookie utdelad av staten. Finns inget så ruttet som USA. Rasismen lever kvar trots att landet är stulet av européer och att dom tror att ingenting annat existerar än USA. Dom lär sig inte det i skolan heller att det finns en värld utanför USA.

Klart rasismen frodas i USA när landet är invaderat av främlingar som hatar vita. Bara se på de videos som framkommit där svarta tim. Vill skjuta vita.
Citera
2020-05-30, 21:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
BO var död när sjukvården kom. annars hade väl han sagt till polisen o släppa greppet om han levt när vårdaren kom o kände efter puls.

När ringdes det efter ambulans?
Vid vilken tidpunkt under denna händelse bedömdes det att det fanns behov av sjukvård?
Citera
2020-05-30, 21:54
Citat:
Har du sett en video som ingen annan har sett, som visar varför och hur GM brottades ned på marken av poliserna, eller hur länge de har legat där efter brottningen?

Jag har inte gjort det, men det har säkerligen polischefen gjort som beslutade att sparka de inblandade poliserna (som alla bar kameror på kroppen), kort efter att de först blivit avstängda från tjänst. Du menar att du ställer dig tveksam till att de begick tjänstefel? På vilken grund då om man får fråga? För en åskådare är det ju uppenbart att främst Chauvin gör sig skyldig till grovt övervåld.

Citat:
Hade borgmästaren sett en sådan video innan han beslöt sig för att strunta även i en utredning baserad på en sådan video, och yrade om "rasism" och som politiker beordrade att enskilda polismän skall få sparken?

Jag tror borgmästaren gjorde den solklara tolkningen som de flesta av oss gjorde efter att ha sett videon, att det användes övervåld vid gripandet av Floyd. Varför du inte tycker så är dock märkligt, vad får dig att tro att det är legitimt med sådan våldsutövning vid ett gripande? Har du ens sett videon där han ligger helt still utan att säga någonting i minst en minut samtidigt som polisen fortsätter att trycka sitt knä mot hans nacke, detta efter att han har förmedlat att han inte kan andas? Är det så poliser ska agera tycker du?

Citat:
GM utgör inget hot genom att han hålls fast. Huruvida detta ändras om man släpper på greppet (eller om hela negrandet då bara börjar om från början med nya krafter) går inte att avgöra från den publicerade videon. Tills utredning har gjorts så kan det föreligga misstanke om tjänstefel, adekvat och rättssäker åtgärd är i så fall avstängning.

Men skärp dig, det krävs inte att en polisman sitter och trycker sitt knä mot en obeväpnad och handfängslad man konstant i 8 minuter för att man ska kunna anse att han inte längre utgör något hot. En polisman som inte vill mörda misstänkta brottslingar hade rullat över honom på sidan eller släppt på greppet då och då. Och vad du anser är ett rimligt förfarande vid ett solklart tjänstefel som leder till ett medialt uppmärksammat fall med dödlig utgång tror jag polisen i Minneapolis skiter fullständigt i, med all rätt.

Citat:
Både varför och när GM dog är okänt. Filmen visar inte varför och när GM dör. Enbart det faktum att någon dör är inte skäl i sig för sparken på stående fot, folk dör hela tiden.

Fruktansvärt dålig relativisering. Nej, det dör inte folk hela tiden vid gripanden, och i synnerhet så brukar det inte sitta en polisman och trycka sitt knä mot en handfängslad man som ligger på mage i 8 minuter. Vidare har ambulanspersonalen rapporterat att Floyd saknade puls när de tog in honom i ambulansen.

Citat:
Det säger ingenting med bäring på detta enskilda fall. Vad andra delstater gör eller inte gör visar inte dödsorsaken här. Vad andra poliser som inte har med ärendet att göra hasplar ur sig i generella termer när antingen journaktivister ringer och ställer dem mot väggen och vill få bekräftande svar på ledande frågor, eller de vill dygdesignalera på eget initiativ visar inte heller dödsorsak eller om tjänstefel har begåtts.

Du verkar synnerligen trångsynt och faktaresistent. Det är ett faktum att knämetoden är farlig, och därför använder man inte den längre inom många poliskårer i USA, samt att flera polismyndigheter i USA och poliser har tagit avstånd från polismannens agerande i just detta fall.
Citera
2020-05-30, 21:58
Medlem
MeggieClearys avatar
[quote=Browser|71774365]Det är ingenting man tar hänsyn till i en domstol i USA om han blockerats. Det som motbevisar det är att vid förfråga från kollegan om att vända mannen på sidan svarar Chauvin nej 2 gånger. Han var inte blockerad öht för då hade han väl inte varit i stånd att svara på frågor om att vända mannen. Han ville inte det vilket indikerar på att han ville att mannen skulle dö.

Jag har väldigt svårt att tro att polisen skulle mörda någon inför vittnen som filmar.
Citera
2020-05-30, 21:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns ingen som påstår att grispolisen har agerat enligt regelverket. Finns liksom ingen ursäkt för agerandet även om du önskar det. Protesterna fortsätter och det återstår 3 poliser till att plocka in.
Inte heller visar det sig att någon borgen är löst för grispolisen Derek Chauvin.

Så här är det att hade inte grispolisen hållit sitt knä i rygg och på halsen under nästan 9 minuter så hade mannen levt i dag. Högt blodtryck och kranskärlssjukdomar är sånt vi i Sverige tar mediciner emot, men i länder som USA har inte alla råd. Vissa har inte ens råd med insulin, och får dom cancer är det kört. Skall dom ha försvar kostar det annars får du en rookie utdelad av staten. Finns inget så ruttet som USA. Rasismen lever kvar trots att landet är stulet av européer och att dom tror att ingenting annat existerar än USA. Dom lär sig inte det i skolan heller att det finns en värld utanför USA.
Varför de inte plockar in de andra begriper jag inte. Det verkar dock vara en som reagerar men ropar i ekodalen om att vända patient, han nämner risk för delirium or what ever och kollar puls.
Där ses iaf att han roddar i nån sorts riskinventering enligt regelverk.

Vem kom först på plats? Har de typ nån fördelning som vid en olycksplats vem som är insatsledare?
Har ingen aning om hur USA fungerar med fler patruller inblandade.
Finner det något förunderligt med deras beteende där C hamnar i nån sorts ledarroll.
Han domderar, dirigerar.
Maktutövande? Sen tidigare dominant mot kollegor?

Den där kinesen ser ju ut som en drogad marionett, Lane fortsätter inte det mer korrekta spår han är inne på.
Citera
2020-05-30, 22:02
Bannlyst
Citat:
Det är ingenting man tar hänsyn till i en domstol i USA om han blockerats. Det som motbevisar det är att vid förfråga från kollegan om att vända mannen på sidan svarar Chauvin nej 2 gånger. Han var inte blockerad öht för då hade han väl inte varit i stånd att svara på frågor om att vända mannen. Han ville inte det vilket indikerar på att han ville att mannen skulle dö.

Det finns nog inte någonstans i den civiliserade världen som man tar hänsyn till att någon är mentalt blockerad pga rädsla och trots vid ett brott.

Just polismannens oförmåga att ta in information från omgivning och annan blåljuspersonal är en karakteristika på blockering. Svaren som Chauvin gav var väl inte heller mycket mer än en rigid vägran att anpassa sig till situationen, som den psykiskt ömtåliga lilla blomma som han är.
Senast redigerad av Krmkr 2020-05-30 kl. 22:05.
Citera
2020-05-30, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Det finns nog inte någonstans i den civiliserade världen som man tar hänsyn till att någon är mentalt blockerad pga rädsla och trots vid ett brott.

Just polismannens oförmåga att ta in information från omgivning och annan blåljuspersonal är en karakteristika på blockering. Svaren som Chauvin gav var väl inte heller mycket mer än en rigid vägran att anpassa sig till situationen, som den psykiskt ömtåliga lilla blomma som han är.
Han kanske är faktaresistent som rasister uppvisar rent generellt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in