2020-06-05, 01:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det är relevant för topic hur du och andra skulle reagera om Tishko Ahmed blev utsatt för samma som Floyd, eftersom Floyd var en brottsling och ibland måste polisen döda farliga brottslingar. Du vill inte svara på min fråga, och det tolkar jag som att du ignorerar Floyds brott helt och hållet:

Han var drogpåverkad vid gripandet.
Han körde troligen bil drogpåverkad, som jag förklarade i mitt förra inlägg.
Han har begått väpnat rån mm, och polisen visste troligen vem han var. Om inte annat så tog de nog ID ganska snabbt och kunde se honom i brottsregistret snabbt. Tex när han satt lugnt mot väggen och pratade med polisen.

Dessutom har du nog inte tänkt på att om Chauvin hade släppt upp Floyd, då hade han kunnat bli så farlig att polisen var tvungen att skjuta honom och kanske döda honom ändå.
Och kanske Chauvin försökte slippa skjuta Floyd, genom att istället hålla fast honom på marken, kanske påverkad av sin tidigare erfarenhet av att skjuta människor till döds i tjänsten.

Och Chauvin kunde ju inte veta att Floyd faktiskt hade svårt att andas, om han inte tryckte så hårt eller inte tryckte alls mot hans nacke. Så han utgick i så fall troligen ifrån att allt var bra med Floyd, och att han bara fejkade andningssvårigheterna för att få poliserna att gå bort ifrån honom.
Och Chauvin inväntade därför ambulansen, och han släppte sen Floyd direkt när ambulansen var redo att ta över.
Och det är högst oklart hur hårt han faktiskt tryckte på hans nacke, eller om han tryckte alls, vilket jag har förklarat i inlägget nedan som du inte vill läsa:

(FB) Polis i USA stryper försvarslös man till döds i 8 minuter medans allmänheten filmar

Sen slutade det olyckligt, eftersom Floyd hade tagit väldigt tunga droger och därför faktiskt hade andningssvårigheter och till slut dog av det.
Det är den mest logiska förklaringen tycker jag.

Och det är väldigt konstigt att du litar på de som uttalar sig i media om situationen, samtidigt som du inte litar på Chauvin och hans kollegor som faktiskt var med i situationen, utan istället direkt tror att de har begått tjänstefel.
Nej det är inte relevant för rättsfallet.
Det är en totalt skev jämförelse öht.
Släpp bs.
Citat:
Så han utgick i så fall troligen ifrån att allt var bra med Floyd, och att han bara fejkade andningssvårigheterna för att få poliserna att gå bort ifrån honom.
Och Chauvin inväntade därför ambulansen, och han släppte sen Floyd direkt när ambulansen var redo att ta över.
Du är nr 2 nu som påvisar att Chauvin var en totalt inkompetent polis.
Det är bra.

Ja. Chauvin släppte taget. På ambulanspersonals uppmaning. Floyd måtte ha varit en rejäl hotbild i det läget.
Bojad.
På mage.
Fasthållen av tre poliser.
Död.
Senast redigerad av develi 2020-06-05 kl. 01:31.
Citera
2020-06-05, 01:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Blablabla..
Blablbla... Blablabla...
Nej. Domstolen bestämmer både vilket brott som har begåtts (om det har begåtts något brott överhuvudtaget) och vad eventuellt straff blir.
Dödssätt är homicide.
Sluta ordbajsa med pseudojuridik på dagisnivå.
Citera
2020-06-05, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det är inte relevant för rättsfallet.
Det är en totalt skev jämförelse öht.
Släpp bs.

Du är nr 2 nu som påvisar att Chauvin var en totalt inkompetent polis.
Det är bra.

Ja. Chauvin släppte taget. På ambulanspersonals uppmaning. Floyd måtte ha varit en rejäl hotbild i det läget.
Bojad.
På mage.
Fasthållen av tre poliser.
Död.

Jo det är relevant att Floyd hade ett brottsligt förflutet och att människor som tex du ignorerar det. För det blir ingen rättvis rättegång då om även domstolen ignorerar det.

Men vad tycker du att Chauvin skulle ha gjort annorlunda i situationen?
Ambulans var ju på väg, och om Chauvin inte hade tyngd på Floyds nacke, utan bara hade knät redo ovanför Floyds nacke, vad hade då blivit bättre om han hade tagit bort knät?

Och du kan ju inte veta hur mycket tyngd, om ens någon, som Chauvin eller de andra poliserna hade mot Floyds nacke och mot andra kroppsdelar.

Och det är ofta bättre att ligga på mage om man har svårt att andas. Att lägga sig på rygg kan leda till att man kvävs av slem, även om man själv tror att det kommer bli lättare att andas då.

Och om du aldrig har behövt hantera en drogpåverkad och väldigt våldsam person, då bör du kanske iallafall fundera på hur det skulle kunna vara och hur du skulle hantera det.

Jag ser inte vad Chauvin och de andra poliserna gjorde för fel. Men förklara gärna.
Citera
2020-06-05, 02:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Tycker allt är skumt när man kollar full video på ytube.
Första polisbilen anländer o de den bilens personer som sätter bojor på honom.

Bil 2 kmr efter några minuter. Typ som extrahjälp understöd.

Bil 3 dyker in med Derek chauvin+ Asiat fettot.

Varför i helvete behöver man 3 bilar 6 poliser.
Eller hur många de va.

Som du säger Kinesen+ Chauvin har gjort de där förut syns ju tydligt. Sen att kinesen gnäller o skriker på folkmassan på 5-8 pers som filmar. De är väl inte vana att stå i rampljuset när de jobbar.

Eller ja "kines polisen Jobba" stod ju bara där.

Sen undrar jag också är man i handbojor+4 pers på sig undrar jag också hur man kan tycka EN enda person kan vara hotfull.

Det ända en person i handbojor kan göra är väl springa men inte tillräckligt snabbt eftersom armarna krävs för att få en fulländad löp stegs/moment rörelse.

Eller sparka någon. Fast i det här läget är 4 mot 1 jävligt överdrivet.

100% säkert att dessa har jobbat länge ihop o dödat några genom åren.

Sen undrar jag varför han skriker get up in the car. När han sitter över honom. Dumma jävel han kan ju inte gå upp .....

Polisutbildningen där är väl helt retard behöver väl knappt kunna språket som i Sverige med dessa vi tar in i landet o vissa knappt lär sig svenska men får ett jobb.

Vad tycker du dessa avskum ska behandlas med avrättning eller?
Min ständiga fundering har varit varför Chauvin har sån makt över de andra två som fasthåller Floyd.
De som iaf försöker pipa lite om regelverket:
Två ggr fråga om att vända på Floyd. Nämner ett farligt sjukdomstillstånd. Säger att han inte har puls.
...Men släpper inte och ifrågasätter inte Chauvin.
Kinesen ser lobotomerad ut, det fattas bara ett koppel som husse C håller i.

Nu föll polletten ner varför de ter sig så handfallna:
Citat:
"Lane, 37, and Kueng, 26, had only been on the job a few days before confronting Floyd on Memorial Day. Kueng’s training officer, Derek Chauvin. "
https://www.google.com/amp/s/www.mpr...f-his-memorial
Citat:
" In court, Gray stressed that it was only Lane’s fourth day on the job and said his client only held Floyd’s feet so he couldn’t kick."

“What was my client supposed to do but follow what his training officer said?” Gray reportedly asked in court. Chauvin was also training Kueng."
https://www.google.com/amp/s/www.for...wyer-says/amp/

Vet inte om det då är Kueng och Lane som försöker få in Floyd i bilen.
Övriga inblandade var väl ditkallade MPP bortom MPD:arna.

När Chauvin och kinesen Thao anländer går de ur bilen lugnt och stilla enligt ö-kamera så det kan inte varit värst hög prio om bråk m Floyd som inte vill in i bilen.
Ser mer ut som de släntrar in.

Ska Chauvin visa sin aspirant och rookien vart skåpet ska stå och hur buset ska tas?
Visa makt och se cool ut. Att det är därför han bestämmer och skiter i vad de båda de facto säger och kinesen får vaktdirektiv?
Senast redigerad av develi 2020-06-05 kl. 03:27.
Citera
2020-06-05, 02:39
Medlem
Tidiga tecken på ett försvar har visat sig när dom andra tre poliserna gjorde sitt första besök i domstolen.
Advokaterna för gröngölingarna avvisade på torsdag anklagelserna om att deras klienter hjälpte till och döda George Floyd, och istället lade skulden på veteranen Chauvin som påstås ignorerade sina yngre kollegor.

Chauvins bail är alltså $1 million.

Under torsdagen i Hennepin domstolen och domaren Paul Scoggin satte borgen för alla tre till 1 mil dollar utan villkor, eller 750000 dollar med villkor.
Chauvin’s advokat , Eric Nelson, avvisade att kommentera dom andra polisernas påstående.
Thao’s advokat , Robert Paule, lade inte skulden på Chauvin utan talade istället om att Thao hade lämnat ett uttalande till BCA Minnesota Bureau of Criminal Apprehension på tisdagen.

Lanes advokat påpekar att Lane försökte med Chauvin och frågade Chauvin om att lägga Floyd på sidan. På frågan om Lane hade ansvaret att få bort Chauvin från Floyds nacke så svarade advokaten att det får en jury avgöra men min åsikt är att han inte hade det. Det vore orimligt för min klient att gå upp och dra bort Chauvin från Floyd då det är en polis med 20 års ?? framför dig och min klient har bara 4 dagars tjänst och han säger skall vi lägga honom på sidan och Chauvin säger nej vi väntar på ambulans och detta två gånger. Jag vet inte vad man skall göra som polis.
https://www.startribune.com/bail-set.../?refresh=true
Senast redigerad av Browser 2020-06-05 kl. 02:42.
Citera
2020-06-05, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Tidiga tecken på ett försvar har visat sig när dom andra tre poliserna gjorde sitt första besök i domstolen.
Advokaterna för gröngölingarna avvisade på torsdag anklagelserna om att deras klienter hjälpte till och döda George Floyd, och istället lade skulden på veteranen Chauvin som påstås ignorerade sina yngre kollegor.

Chauvins bail är alltså $1 million.

Under torsdagen i Hennepin domstolen och domaren Paul Scoggin satte borgen för alla tre till 1 mil dollar utan villkor, eller 750000 dollar med villkor.
Chauvin’s advokat , Eric Nelson, avvisade att kommentera dom andra polisernas påstående.
Thao’s advokat , Robert Paule, lade inte skulden på Chauvin utan talade istället om att Thao hade lämnat ett uttalande till BCA Minnesota Bureau of Criminal Apprehension på tisdagen.

Lanes advokat påpekar att Lane försökte med Chauvin och frågade Chauvin om att lägga Floyd på sidan. På frågan om Lane hade ansvaret att få bort Chauvin från Floyds nacke så svarade advokaten att det får en jury avgöra men min åsikt är att han inte hade det. Det vore orimligt för min klient att gå upp och dra bort Chauvin från Floyd då det är en polis med 20 års ?? framför dig och min klient har bara 4 dagars tjänst och han säger skall vi lägga honom på sidan och Chauvin säger nej vi väntar på ambulans och detta två gånger. Jag vet inte vad man skall göra som polis.
https://www.startribune.com/bail-set.../?refresh=true

Snacka om synk. Se mina uppenbarelser strax innan ditt nuv inlägg.
Citera
2020-06-05, 02:53
Medlem
Citat:

Snacka om synk. Se mina uppenbarelser strax innan ditt nuv inlägg.

Jag såg detta. Och den assisterande åklagaren var inte imponerad av försvarsadvokaterna.
Krävde hög borgen. Åklagaren visade även filmklippen. Fy fan skylla på Chauvin och att man är ny stinker ju häströv.
Citera
2020-06-05, 03:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag såg detta. Och den assisterande åklagaren var inte imponerad av försvarsadvokaterna.
Krävde hög borgen. Åklagaren visade även filmklippen. Fy fan skylla på Chauvin och att man är ny stinker ju häströv.
Självklart är inte en ÅK impad av en advokat.
Borgen ska vara hög för de ska inte loss.
"Skylla på" ser jag det inte som, typiskt försvarsadvokat.

Men;

C har ett helt annat ansvar isf och är de facto den som underlåter att lyssna.
Det ska ligga honom ännu tyngre i vågskålen.

Däremot har de ett eget ansvar, ska dömas för att det är passivitet. De förvandlas till medspelare.

De försöker men inte tillräckligt. För att Floyd dör.

... men de spelar i en annan division än Chauvin och nu blir jag, om möjligt, än mer intresserad av hans bakgrund som dominant.
Hans makt och hur många som gått i hans lära på stationen i över 18 år.
Senast redigerad av develi 2020-06-05 kl. 03:07.
Citera
2020-06-05, 03:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Jo det är relevant att Floyd hade ett brottsligt förflutet och att människor som tex du ignorerar det. För det blir ingen rättvis rättegång då om även domstolen ignorerar det.

Men vad tycker du att Chauvin skulle ha gjort annorlunda i situationen?
Ambulans var ju på väg, och om Chauvin inte hade tyngd på Floyds nacke, utan bara hade knät redo ovanför Floyds nacke, vad hade då blivit bättre om han hade tagit bort knät?

Och du kan ju inte veta hur mycket tyngd, om ens någon, som Chauvin eller de andra poliserna hade mot Floyds nacke och mot andra kroppsdelar.

Och det är ofta bättre att ligga på mage om man har svårt att andas. Att lägga sig på rygg kan leda till att man kvävs av slem, även om man själv tror att det kommer bli lättare att andas då.

Och om du aldrig har behövt hantera en drogpåverkad och väldigt våldsam person, då bör du kanske iallafall fundera på hur det skulle kunna vara och hur du skulle hantera det.

Jag ser inte vad Chauvin och de andra poliserna gjorde för fel. Men förklara gärna.
Sista svar. Ägna dig åt det centrala som är avgörande för mordåtal.
8:46 minuter.
Det blir lite som om att du luktar på blommor på ett fält och bakom ryggen pågår fullt krig.

Och jo. Jag har mycket erfarenhet av omhändertagande av påverkade personer som börjar ticka. Bli agiterade. Våldsamma.
Positioneringstips om bra placering på mage?
Tack, men nej tack för dina husmorstips.
På sidan. Framstupa. Dränageläge. Du vet.. Andning. Slem. Spyor. Fria luftvägar.

Men IVA med bra sängar och fullt ö-vak kör stundom bukläge.
Där befann de sig inte.
Citera
2020-06-05, 04:08
Medlem
develis avatar
Hade missat en passage fr clubägaren.
Inte värst omtyckt, hetsig, aggressiv.
A bit of rasist.
Racial bias.

Latino gick bra men inte afroamerikaner.
Sprayar alla, ringer på backup, stor förstärkning.
Blev många gripna månntro?
Trakasserade?

Demonstrera makutövande. Kan Floyd ha hört om det här och ifrågasatt?
Citat:
"What she is certain of is how aggressive Officer Derek Chauvin became when the club hosted events that drew a mainly black clientele, responding to fights by taking out his mace and spraying the crowd, a tactic she told him was unjustified “overkill.”

“He would mace everyone instead of apprehending the people who were fighting,” said Maya Santamaria, former owner of El Nuevo Rodeo club in Minneapolis.

“He would call backup. The next thing you would know, there would be five or six squad cars.”

"She said Chauvin got along well with the club’s Latino regulars, but his tactics toward unruly customers on what she referred to as “African American” nights led her to speak to him about it.
“I told him I thought this is unnecessary to be pepper-sprayed."

“I thought he would have more of a conscience,” she said. “Even if he is a bit of racist, he’s a human being. … At what point does your humanity overpower your racial bias?”
https://www.google.com/amp/s/www.mer...clientele/amp/
Senast redigerad av develi 2020-06-05 kl. 04:10.
Citera
2020-06-05, 04:35
Bannlyst
Citat:
Sista svar. Ägna dig åt det centrala som är avgörande för mordåtal.
8:46 minuter.
Det blir lite som om att du luktar på blommor på ett fält och bakom ryggen pågår fullt krig.

Och jo. Jag har mycket erfarenhet av omhändertagande av påverkade personer som börjar ticka. Bli agiterade. Våldsamma.
Positioneringstips om bra placering på mage?
Tack, men nej tack för dina husmorstips.
På sidan. Framstupa. Dränageläge. Du vet.. Andning. Slem. Spyor. Fria luftvägar.

Men IVA med bra sängar och fullt ö-vak kör stundom bukläge.
Där befann de sig inte.

Ja, det pågår ett onödigt krig just nu i form av kravaller till George Floyds minne. Ett exempel på ett nödvändigt krig däremot är "War on drugs" och "War on crimes". Men av något konstigt skäl så är det väldigt få som vill prata om just George Floyds drogmissbruk och brottslighet, trots att det troligen var det som dödade honom.

Poliserna väntade på ambulansen som skulle ta över, därför pågick situationen så länge.

Framstupa sidoläge går ju inte pga handbojorna, och handbojorna kan inte tas av pga att han var våldsam.

Och du förstår tydligen inte att det kan bli väldigt svårt att ha en våldsam människa på sidan, även om han hade handbojor på sig. Han kommer kanske kasta sig fram och tillbaka, och det kan han inte göra lika bra när han ligger på mage. Samma om han ligger på rygg, där han dessutom kan kvävas av slem.

Nej just det, de befann sig inte på en IVA, utan på gatan. Och därför hade de inte så många alternativ.

Du och många andra gör misstaget att ni tror att ni kan sitta hemma i soffan/fåtöljen i lugn och ro, och korrekt bedöma huruvida dessa poliser gjorde fel. Ni förstår inte att man måste vara i just den situationen själv, för att förstå hur det är.

Jag ser fortfarande inte vad poliserna gjorde för fel, eller vad de kunnat göra annorlunda i situationen.

Vänta lite och se vad som händer i fallet!
Har Chauvin eller de andra poliserna gjort något uttalande om situationen och anklagelserna ännu ens?
Senast redigerad av vemsa 2020-06-05 kl. 04:49.
Citera
2020-06-05, 05:32
Medlem
Citat:
Det är intressant i sig.
För de gör bort sig mer och mer om snusk i myndigheter, poliskåren.

Vilket i sig alla protester handlar om indirekt.
Orättvisor, korruption.

Nu kan de dock inte maska med världens ögon på sig.

Floyds död är inte bara horribel tortyr.
Det är större än så. Ett sorts paradigmskifte sen Martin Luther King och 60-tal.

Haha du missade alltså turerna kring Rodney King? Om 2 veckor är allt som vanligt igen, tack och lov!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in