2011-11-13, 19:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag tycker du ska vänta tills den dyker upp på bio. En av de filmer som är klart mer effektfull i en biosalong.

Den går redan på bio här i Stockholm, hade premiär i slutet av oktober. Jag ställer mig däremot ganska skeptisk för denna typen av skräck på bio, främst av vilken grupp människor dessa filmer lockar till sig. Men kanske är mindre ruljans nu i veckan då den ändå snart gått en månad på repertoaren.
Citera
2011-11-13, 19:49
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den går redan på bio här i Stockholm, hade premiär i slutet av oktober. Jag ställer mig däremot ganska skeptisk för denna typen av skräck på bio, främst av vilken grupp människor dessa filmer lockar till sig. Men kanske är mindre ruljans nu i veckan då den ändå snart gått en månad på repertoaren.

Du har helt rätt. Skrev själv om mitt besök tidigare i tråden. Var där någon dag efter premiären här i USA och fick utstå otaliga mörkhyade människor som varnade huvudkaraktärerna för att inte gå in här och där. Kunde jag välja skulle jag ha väntat ett par veckor och gått och sett den när ruljansen minskat. Dock tyckte jag att filmen var helt okej, trots alla skrikande människor.
Citera
2011-11-13, 19:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Du har helt rätt. Skrev själv om mitt besök tidigare i tråden. Var där någon dag efter premiären här i USA och fick utstå otaliga mörkhyade människor som varnade huvudkaraktärerna för att inte gå in här och där. Kunde jag välja skulle jag ha väntat ett par veckor och gått och sett den när ruljansen minskat. Dock tyckte jag att filmen var helt okej, trots alla skrikande människor.

Känner igen mig mycket i det där och just därför som mina biobesök har minskat överlag, inte bara att se skräckfilm på biografer i Stockholm. Ska planera in ett besök då i veckan som kommer eller den efter, förhoppningsvis lagom då till filmen inte drar så mycket folk längre.
Citera
2011-11-13, 20:30
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Rekommenderar Exorcisten 3, betydligt mer obehaglig.

Menar du den med Stellan och Scorupco? Enda anledningen till att jag såg den var för just Izabella, men jag kommer inte ihåg något ifrån filmen, så den kan inte ha varit alltför bra. Jag kanske får ge den ett försök till om några dagar.
Citera
2011-11-13, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Menar du den med Stellan och Scorupco? Enda anledningen till att jag såg den var för just Izabella, men jag kommer inte ihåg något ifrån filmen, så den kan inte ha varit alltför bra. Jag kanske får ge den ett försök till om några dagar.

Du tänker på Beginning, den Rakii åsyftar är från 1990.
Citera
2011-11-13, 20:42
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Du tänker på Beginning, den Rakii åsyftar är från 1990.

Det hade jag ingen aning om. Tackar! Ska kolla lite trailers på den.
Citera
2011-11-13, 20:42
Medlem
ConjureMes avatar
Någon som minns alla turer kring Exorcist: The beginning? Kom den avhoppandes Paul Schrader ut med en egen version av den? Den som kom ut, regisserad av Harlin, var rejält ljummen på alla sätt och vis.
Citera
2011-11-13, 20:47
Medlem
Citat:

Den är om inte bättre åtminstone minst lika bra som första!

Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Någon som minns alla turer kring Exorcist: The beginning? Kom den avhoppandes Paul Schrader ut med en egen version av den? Den som kom ut, regisserad av Harlin, var rejält ljummen på alla sätt och vis.

Japp, med titeln Dominion: Prequel to the Exorcist. Har dock inte sett någon av de två.
Citera
2011-11-13, 20:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Den är om inte bättre åtminstone minst lika bra som första!

Trean är nästan överlägsen i vad gäller känsla och atmosfär jämfört med första filmen, å andra sidan har jag aldrig tyckt om första.
Citera
2011-11-13, 21:09
Medlem
Citat:
Trean är nästan överlägsen i vad gäller känsla och atmosfär jämfört med första filmen, å andra sidan har jag aldrig tyckt om första.

Dessutom gör Brad Dourif en riktigt stark insats!
Citera
2011-11-14, 01:11
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Då har du missat något, E3 är IMO bäst av de tre (ja, tre).

Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe

Tyvärr gjorde han det, den heter Dominion: Prequel to the Exorcist och är lika värdelös som Exorcist: The Beginning. Både Schrader och Harling borde piskas blodiga för de två skitfilmerna.
Citera
2011-11-14, 01:38
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tyvärr gjorde han det, den heter Dominion: Prequel to the Exorcist och är lika värdelös som Exorcist: The Beginning. Både Schrader och Harling borde piskas blodiga för de två skitfilmerna.

Jag har inga planer på att se Schraders version. Det jag tidigare benämnde som "turer" kring filminspelningen har jag friskat upp mitt minne med att det var såpass att Schrader hade sin film klar och färdig att lanseras när filmbolaget fick kalla fötter pga det långsamma tempot och avsaknaden av effekter. Vad varje sunt filmbolag då gör är givetvis att spela in hela filmen igen med en etablerad actionregissör som ger filmen dess specialeffekter och blodigheter samt att man ger den kvinnliga huvudrollen till Isabella Scorucpo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in