2010-08-07, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad tror ni om Don't Be Afraid of the Dark ? Remake av en gammal skräckis med Del Toro som producent/"författare". Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=O2sUW2D_ATw

Av trailern att döma kan det bli bra om del Toro kör med sitt vanliga rejs. Har inte sett originalfilmen ännu men blev rekommenderad den av någon här i tråden för ett tag sedan.
Citera
2010-08-07, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
BD har verkligen näsa för skräckisar. Hittade Dance of the dead, Jack Brook: Monster Slayer och Gravedancers genom dem. Även Leslie Vernon fick jag därifrån och de som inte har sett den borde ge den en chans. Kan varna lite då den är speciell. Skräckgenrens svar på Napoleon Dynamite, skulle jag vilja påstå.

Ja, BD kan man alltid lita på! Lyssnar du någonting på deras podcast?
Citera
2010-08-07, 20:23
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, BD kan man alltid lita på! Lyssnar du någonting på deras podcast?

Nej, jag nöjer mig med deras omdömen. Har enbart lyssnat på EN ppodcast i hela mitt liv och det var Richard Gervais(?). Det är ytterst få gånger jag tankar hem en film på deras positiva respons bara för att vara missnöjd efteråt. MrDisgusting och gänget är the real deal for shizzle

Hade säkerligen aldrig hört om de franska filmerna eller alla undergroundfilmer från Horrorfest om det inte vore för dem. Möjligtvis ifrån Flashback, kanske.

Kan lägga till att jag, tack vare dem, ser fram emot Piranha 3D också
Citera
2010-08-07, 21:34
Medlem
Nephilim.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Garanterat fake, slöseri med både tid och bandbredd. Vad tror ni om Don't Be Afraid of the Dark ?
Remake av en gammal skräckis med Del Toro som producent/"författare". Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=O2sUW2D_ATw

Knappast skrämmande men den kan nog vara riktigt underhållande. Jag älskar verkligen Del Toros fantastiska miljöer.
Det blir en re-make jag kommer att se då jag verkligen gillade originalet. Så länge de har respekt för originalet och använder specialeffekter sparsamt och smakfullt kan det bli väldigt bra.
Citera
2010-08-08, 11:07
Medlem
dannywtfs avatar
Tack vare att ni nämnde "Don't be afraid of the dark" så kom jag att tänka på serien "Are you afraid of the dark" som gick på tv när jag var yngre. Det handlade om ett gäng ungdomar som samlades vid en brasa om natten och berättade läskiga historier för varandra.

Jag gick på fritids när årets upplaga av Sommarlovsmorgon visade denna eminenta serie på Kanal 1. Jag tror det visades på torsdagar och vi fick alltid gå till en tv som fanns i byggnade bredvid för att titta på serien. Jag minns avsnitten om läskiga dockor och grannar som visade sig vara vampyrer, men det var avsnittet om en speciell stol i ett kalt rum jag blev mest rädd för. Man skulle sätta sig i stolen så fick man uppleva sina innersta rädslor. Det var i det avsnittet som jag såg en zombie för första gången och j-ä-v-l-a-r vad rädd jag blev

Letade upp serien på TPB igår och alla säsongerna finns (20 gb) så när jag kommer hem ska det banne mig tankas.
Citera
2010-08-08, 11:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Tack vare att ni nämnde "Don't be afraid of the dark" så kom jag att tänka på serien "Are you afraid of the dark" som gick på tv när jag var yngre. Det handlade om ett gäng ungdomar som samlades vid en brasa om natten och berättade läskiga historier för varandra.

Upplägget låter väldigt mycket som Campfire Tales som man hyrde på nittiotalet.
Citera
2010-08-08, 11:18
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Upplägget låter väldigt mycket som Campfire Tales som man hyrde på nittiotalet.

Campfire Tales är alltför välgjort och någorlunda aktuellt tidsmässigt. Nu snackar vi 80-talskläder och burriga frisyrer
Citera
2010-08-08, 12:47
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim.
Det blir en re-make jag kommer att se då jag verkligen gillade originalet. Så länge de har respekt för originalet och använder specialeffekter sparsamt och smakfullt kan det bli väldigt bra.
Jag älskar som sagt Del Toros fantasi och att döma av trailern verkar filmen vara helt i hans stil med miljöer som hämtade direkt från sagoböcker (det stora huset täckt i dimma fick mig nästan att kräma i byxorna...). Han är ju inte heller särskilt mycket för specialeffekter (bortsett från Hellboy då, men det skulle nog vara lite svårt att skapa en sådan film utan CGI).
Citera
2010-08-08, 22:00
Medlem
motherfucks avatar
Har ni några rekommendationer där några snygga tjejer medverkar? Skall inte vara allt för läskigt heller :P
Citera
2010-08-08, 22:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Har ni några rekommendationer där några snygga tjejer medverkar? Skall inte vara allt för läskigt heller :P

All the boys love Mandy Lane är perfekt för det ändamålet då.
Citera
2010-08-08, 22:38
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
All the boys love Mandy Lane är perfekt för det ändamålet då.

Låter som om det är massa killar och en tjej, hehe
Citera
2010-08-08, 22:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Låter som om det är massa killar och en tjej, hehe

Förekommer en del andra tjejer förutom Mandy i huvudrollen. Jag föreslår att du ser filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in