2020-05-01, 22:29
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
En av få neo-giallo filmer som är hyfsat bra. Jag gillade den inte lika mycket som du. Den är i alla fall bättre än de extremt överhypade The Strange Color of Your Body's Tears (2013) och Amer (2009).

Minns fan inte mycket av någon utav de. Men början av Amer var väl rätt cool, det jag minns var att de var i något franskt lanthus, och det var viskningar och svarta läderhansdskar, haha ja du ser, inget större minne, alltså kan de inte varit så bra antar jag. Inte sett Let the Corpses Tan, kanske man borde bara för att i brist på annat...
Citera
2020-05-01, 22:40
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Minns fan inte mycket av någon utav de. Men början av Amer var väl rätt cool, det jag minns var att de var i något franskt lanthus, och det var viskningar och svarta läderhansdskar, haha ja du ser, inget större minne, alltså kan de inte varit så bra antar jag. Inte sett Let the Corpses Tan, kanske man borde bara för att i brist på annat...

Det skulle vara intressant om en bra regissör någon gång skulle få för sig att göra en modern giallo. Amer och liknande filmer är bara en orgie i effektsökeri och klichéer. Medvetet "överstylade" filmer utan substans eller något riktigt manus att tala om. Man märker tydligt att regissörer som Hélène Cattet och Bruno Forzani bara sett Argentos filmer i genren.
Citera
2020-05-01, 23:10
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Det skulle vara intressant om en bra regissör någon gång skulle få för sig att göra en modern giallo. Amer och liknande filmer är bara en orgie i effektsökeri och klichéer. Medvetet "överstylade" filmer utan substans eller något riktigt manus att tala om. Man märker tydligt att regissörer som Hélène Cattet och Bruno Forzani bara sett Argentos filmer i genren.

Dario Argento gör en nya Giallo som ska ha premiär i år Occhiali neri. Man ska väl inte ha allt för stor förhoppningar då det är ett tag sedan han spottade ur sig något bra

https://www.imdb.com/title/tt1093556..._=nm_flmg_dr_2
Citera
2020-05-01, 23:23
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Dario Argento gör en nya Giallo som ska ha premiär i år Occhiali neri. Man ska väl inte ha allt för stor förhoppningar då det är ett tag sedan han spottade ur sig något bra

https://www.imdb.com/title/tt1093556..._=nm_flmg_dr_2

Argento har inte varit relevant sedan Phenomena och det är 35 år sedan. Sleepless var ok, men annars har det bara varit skit sedan dess. Den kan väl förhoppningsvis inte bli sämre än Dracula 3D eller Mother of tears.
Citera
2020-05-01, 23:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Argento har inte varit relevant sedan Phenomena och det är 35 år sedan. Sleepless var ok, men annars har det bara varit skit sedan dess. Den kan väl förhoppningsvis inte bli sämre än Dracula 3D eller Mother of tears.

90 talarna La sindrome di Stendhal och Trauma var väl hyfsade dock länge sedan jag såg dessa.
Hans storhets tid är nog över men låt oss bli positivt överraskade
Citera
2020-05-01, 23:41
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
90 talarna La sindrome di Stendhal och Trauma var väl hyfsade dock länge sedan jag såg dessa.
Hans storhets tid är nog över men låt oss bli positivt överraskade

Trauma är väl den enda Argento film jag inte sett. The Stendhal Syndrome tyckte jag var sagolikt usel. Tyvärr är Asia Argento inget att luta sig mot, hon är en bedrövlig skådespelerska. Hon var bättre som barn eller i yngre tonåren.
Citera
2020-05-02, 00:23
Medlem
Halloween2s avatar
Kul när dom visar skräck på tvn, tänker tillbaka när man var liten och inte hade samma tålamod med att sitta still, röra på sig, hämta läsk eller godis i reklam pauserna.

Nu på 6an visar dom The thing.

En utav de bästa filmerna någonsin.
Citera
2020-05-02, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89
Netflix har ett sånt dåligt utbud av filmer enligt mig.

Men kan rekommendera filmen dont breathe

Det finns åter på Netflix, såg den igår. Ganska spännande.
Citera
2020-05-02, 13:32
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kul när dom visar skräck på tvn, tänker tillbaka när man var liten och inte hade samma tålamod med att sitta still, röra på sig, hämta läsk eller godis i reklam pauserna.

Nu på 6an visar dom The thing.

En utav de bästa filmerna någonsin.

Önskar att jag såg den i yngre dagar, den gjorde inget vidare intryck på mig förra året när jag såg den för första gången, ska dock ge den en chans till då den är så jävla hypead.
Citera
2020-05-03, 08:10
Medlem
Hej @Veckans klubba

1: / Jag undrar om du har sett skräckfilmen med titeln: "To The Devil ... A Daugther" från året 1976 ?

Skräckfilmen har bland annat skådespelaren Christopher Lee i toppen och är en skräckfilm som producerats av Hammer.

2: / Jag undrar även om du har sett den psykologiska skräckfilmen med titeln: "Demons of the Mind" från året 1972 ?

Den psykologiska skräckfilmen var gjord tillsammans med Hammer film production.

Om du nu förmodligen har sett bägge dessa skräckfilmerna, så är jag intresserad av att få ta del av vad du tyckte om filmerna.

Mvh/ JokerMannen
Citera
2020-05-03, 22:04
Medlem
alwayslooks avatar
Z https://www.imdb.com/title/tt8995218/

Tyckte filmen var helt ok faktiskt 3/5
Citera
2020-05-06, 10:55
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag älskar Pet Sematary ett och två. Final Destation är också en kultserie som jag tycker om. Tycker det är svårt att hitta bra skräckfilmer idag, känns som att det mesta är demon och spökfilmer och inte som förr (mord, slakt och uppsprättade kroppar). Har sett Sinister och Conjuring också, typiska demonfilmer, precis som The Nun. Det är också standard idag att det ska vara många "jumpscene" i filmerna och inte som förr där det som ovan var mord, slakt och uppsprättade kroppar. Freddy Kreuger är/var också bra i Terror på Elm Street (A Nightmare on Elm Street).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in