2015-08-23, 14:27
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Någon som har sett Tony? En brittisk film om en seriemördare i London. Får nog bli kvällens film!
Ej sett, men hört att den ska vara ganska bra, så återkom gärna med omdöme.

Peter Ferdinando, som gör huvudrollen, har ju sedan dess bl.a. varit med i A Field in England av Ben Wheatley och Amy Jump och ska även vara med i deras kommande High-Rise.
Citera
2015-08-23, 14:47
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Ej sett, men hört att den ska vara ganska bra, så återkom gärna med omdöme.

Peter Ferdinando, som gör huvudrollen, har ju sedan dess bl.a. varit med i A Field in England av Ben Wheatley och Amy Jump och ska även vara med i deras kommande High-Rise.

Ska jag göra! Såg även att Neil Maskell var med, så det finns ju några ansikten man känner igen iaf. Det enda jag är lite orolig över är att David Higgs står för fotot.. RocknRolla var obeskrivligt ful, men det kanske hade att göra med Guy Ritchies regi i och för sig.
Citera
2015-08-23, 15:07
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ska jag göra! Såg även att Neil Maskell var med, så det finns ju några ansikten man känner igen iaf. Det enda jag är lite orolig över är att David Higgs står för fotot.. RocknRolla var obeskrivligt ful, men det kanske hade att göra med Guy Ritchies regi i och för sig.
Ah, måste missat honom då jag kikade igenom skådisarna. Ännu en skådis som Wheatley och Jump troligen plockat från Tony då och sedan haft med i några egna filmer.

Jag ser att Tony kostar 20 kr på Ginza, den får väl halka med i nästa veckas beställning som jag ändå hade tänkt göra av lite filmer för 5, 10, 20 kr.
Citera
2015-08-23, 22:15
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ah, måste missat honom då jag kikade igenom skådisarna. Ännu en skådis som Wheatley och Jump troligen plockat från Tony då och sedan haft med i några egna filmer.

Jag ser att Tony kostar 20 kr på Ginza, den får väl halka med i nästa veckas beställning som jag ändå hade tänkt göra av lite filmer för 5, 10, 20 kr.

Den var verkligen ingenting för mig, tyvärr. Satt nästan och skrek av tristess. Även fast den var omkring en timma och tio minuter kort så kändes den överjävligt seg. Den var verkligen fullständigt innehållslös! Fanns ingen handling, ingen karaktärsutveckling - man slungas bara in i Tonys omänskligt tråkiga liv, som då och då innehåller en dötrist mordscen. Jag förstår att filmen försökte vara en realistisk a day in the life-skildring, men det blev bara plågsamt tråkigt och ointressant.

Logga in på Netflix och kolla på Creep istället, om du inte har gjort det. Jag gillade den inte at first, men ju mer jag tänker på den desto bättre blir den.
Citera
2015-08-24, 10:21
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Logga in på Netflix och kolla på Creep istället, om du inte har gjort det. Jag gillade den inte at first, men ju mer jag tänker på den desto bättre blir den.
Denna Creep? http://www.imdb.com/title/tt2428170/?ref_=fn_al_tt_1

Trist att höra om Tony, får se om jag hoppar den då.
Citera
2015-08-24, 12:56
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Denna Creep? http://www.imdb.com/title/tt2428170/?ref_=fn_al_tt_1

Trist att höra om Tony, får se om jag hoppar den då.

Indeed, dat Creep! Kirk.Douglas tipsade om den här i tråden för ett tag sen.

Tony har ju fått positiv kritik av andra, och eftersom den bara kostar 20 spänn så förlorar du egentligen inget på att köpa den. Möjligt att den går hem bättre hos dig.
Citera
2015-08-24, 17:21
Medlem
Carnage.s avatar
Såg även om Sinister igår. Den var fasen bättre än vad jag kom ihåg. Sure, den ballar ur mot slutet, men vägen dit är ju faktiskt riktigt bra. Visst känns den lite billig och oinspirerad, men ja, helt klart en bra skräckis. Tvåan verkar ju dock vara rena smörjan, men lär väl se den när den ploppar upp på Netflix!
Citera
2015-08-24, 17:38
Medlem
Fjantors avatar
Tjo freaks..
Söker efter en skräckis ja...
Det enda jag och tjejen såg va början sen slutade vi för att det pratades Spanska i början och det va utan sub.
Men har ett svagt minne att dom åkte på nån guppig lerig väg mot ett värdshus..
Och där har jag för mig att tjejerna upptäckte nått i källaren och gick ner..
Sen är det svart..

Tror den är från 2013/2014
Senast redigerad av Fjantor 2015-08-24 kl. 18:15.
Citera
2015-08-25, 00:00
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Såg även om Sinister igår. Den var fasen bättre än vad jag kom ihåg. Sure, den ballar ur mot slutet, men vägen dit är ju faktiskt riktigt bra. Visst känns den lite billig och oinspirerad, men ja, helt klart en bra skräckis. Tvåan verkar ju dock vara rena smörjan, men lär väl se den när den ploppar upp på Netflix!

Tycker faktiskt också att den första filmen var bra men att uppföljaren verkar riktigt usel.

Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Tjo freaks..
Det enda jag och tjejen såg va början sen slutade vi för att det pratades Spanska i början och det va utan sub.
Sen är det svart..

I Woman in Black II så åker de upp för en lerig väg i början av filmen. https://www.youtube.com/watch?v=eYk0slXSY6s
Citera
2015-08-25, 10:20
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tycker faktiskt också att den första filmen var bra men att uppföljaren verkar riktigt usel.

I Woman in Black II så åker de upp för en lerig väg i början av filmen. https://www.youtube.com/watch?v=eYk0slXSY6s

Nej den är det inte...
Citera
2015-08-25, 21:32
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Tjo freaks..
Sen är det svart..

Var det ett värdshus? Jag förnimmer början av del Toros Pan's Labyrinth a.k.a El laberinto del fauno (2006), där det inte var ett värdshus, utan ett barnhem som de guppade fram mot initialt.

"Puedo estar equivocado"
Citera
2015-08-26, 05:35
Medlem
kmbalis avatar
Pa tal om spanska...(Venezuela)

"La casa del fin de los tiempos"

The house at the end of time.

http://www.imdb.com/title/tt2640474/?ref_=nv_sr_1

Gillade den skarpt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera