Citat:
Ursprungligen postat av
W.S.
Finns det någon bra skräckfilm på Netflix? The Conjuring har jag sett.
Jag såg Truth or Dare häromkvällen av någon anledning. När det började bli "läskigt" så funderade jag på att stänga av, men tvingade mig istället igenom filmen.
Scream har välförtjänt klassikerstatus.
Jennifer's Body är en ovanligt mörk och bra tonårsskräckis.
Creep bland det bästa inom found footage.
Little Evil och
The Babysitter är väl klassade som skräckkomedi men är som det mesta annat i genren mer roliga än läskiga, men kul och, i alla fall The Babysitter, blodiga rullar.
Under the Shadow och
The Invitation är båda två genuint skrämmande och den sistnämnda är, oräknat riktiga klassiker som
The Thing och
The Shining om dom har några sådana kvar, den bästa skräckfilmen på Netflix enligt mig.
The Perfection är listad under skräck på IMDb men jag vet att många inte skulle hålla med och vilja kalla den thriller istället. Den är i vilket fall som helst mycket bra och den bästa filmen med Netflix-stämpel jag har sett, även om
Velvet Buzzaw, en fantasifull och visuell skräckfilm som utspelar sig i konstgalleriernas värld, är nära att utmana.
Would You Rather,
The Bye Bye Man och
In the Tall Grass hör inte till dom bästa filmerna jag har sett men dom är kul och sevärda försök.
Annihilation är en sci-fi-skräck som har fått goda omdömen och jag kan säga att den om inte annat är sevärd för att få se världen dom har skapat, som inte hymlar med att den är inspirerad av The Thing.
Det här är filmer jag fick fram via minnet och en snabb googling, så jag kan inte lova att dom ligger kvar. Men en som jag vet finns inne är nyinspelningen av
The Wolfman och den ska du undvika till varje pris, åtminstone till du har sett originalet som är en av dom bästa filmerna som har gjorts, då den är synnerligen usel även jämfört med endast andra remakes.