2020-04-30, 20:51
Medlem
Finns det någon bra skräckfilm på Netflix? The Conjuring har jag sett.

Jag såg Truth or Dare häromkvällen av någon anledning. När det började bli "läskigt" så funderade jag på att stänga av, men tvingade mig istället igenom filmen.
Citera
2020-04-30, 21:08
Medlem
Covington89s avatar
Netflix har ett sånt dåligt utbud av filmer enligt mig.

Men kan rekommendera filmen dont breathe
Citera
2020-04-30, 21:28
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.

Jag såg Truth or Dare häromkvällen av någon anledning. När det började bli "läskigt" så funderade jag på att stänga av, men tvingade mig istället igenom filmen.

Scream har välförtjänt klassikerstatus. Jennifer's Body är en ovanligt mörk och bra tonårsskräckis. Creep bland det bästa inom found footage. Little Evil och The Babysitter är väl klassade som skräckkomedi men är som det mesta annat i genren mer roliga än läskiga, men kul och, i alla fall The Babysitter, blodiga rullar. Under the Shadow och The Invitation är båda två genuint skrämmande och den sistnämnda är, oräknat riktiga klassiker som The Thing och The Shining om dom har några sådana kvar, den bästa skräckfilmen på Netflix enligt mig. The Perfection är listad under skräck på IMDb men jag vet att många inte skulle hålla med och vilja kalla den thriller istället. Den är i vilket fall som helst mycket bra och den bästa filmen med Netflix-stämpel jag har sett, även om Velvet Buzzaw, en fantasifull och visuell skräckfilm som utspelar sig i konstgalleriernas värld, är nära att utmana. Would You Rather, The Bye Bye Man och In the Tall Grass hör inte till dom bästa filmerna jag har sett men dom är kul och sevärda försök. Annihilation är en sci-fi-skräck som har fått goda omdömen och jag kan säga att den om inte annat är sevärd för att få se världen dom har skapat, som inte hymlar med att den är inspirerad av The Thing.

Det här är filmer jag fick fram via minnet och en snabb googling, så jag kan inte lova att dom ligger kvar. Men en som jag vet finns inne är nyinspelningen av The Wolfman och den ska du undvika till varje pris, åtminstone till du har sett originalet som är en av dom bästa filmerna som har gjorts, då den är synnerligen usel även jämfört med endast andra remakes.
Citera
2020-04-30, 23:18
Medlem
alwayslooks avatar
Då har man hunnit kika på två filmer, en äldre och en ny.

Den första "The Taking" från 2014
https://www.imdb.com/title/tt3387648/?ref_=tt_urv

2/5 Kort o gott! Inte den bästa found-footage filmen jag har sett men inte heller den sämsta.

Den andra "The Lodge" från 2019
https://www.imdb.com/title/tt7347846/?ref_=nv_sr_srsg_0

2/5 Jag hade stora förhoppningar på denna, helt ok men inget nytt under solen.

I brist på bra filmer nuförtiden så kan dom vara värda en sittning.
Citera
2020-05-01, 01:56
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Tvåan är ju bara blodigare, men gick inte ens på biograferna. Och den har Henry Rollins som alltid ska vara så jävla cool. Han tar i så att han skiter på sig för att spela cool, oavsett var han dyker upp. Han är som USAs mixblandning av flåshomo-Betnér och Paulo Roberto.
Hahahahahah... ojoj skrattkramp! Ja jävlar i mig Veckans Klubba... phew... tack för den. 2an minns jag ändå som värdig uppföljare. 2 och 4 håller, osäker på om jag sett 5an.
Citera
2020-05-01, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.

Finns mest skräp på Netflix faktiskt. Ibland hittar man något som är värt att kolla på, men dom tillfällena är sällsynta. Kan dock tipsa om Aterrados (2017) som är en argentinsk Paranormal Activity rulle. Engelsk titel på filmen är Terrified och överraskade positivt på mig faktiskt.
Citera
2020-05-01, 13:30
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89

Det fanns någon liknande film där en grupp ungdomar bröt sig in hos en gammal kärring. Jag har för mig att en i gänget hade jobbat inom hemtjänsten. Filmen kanske inte var amerikansk nu när jag tänker efter utan en fransk rulle? Jag minns inte. Är det någon som vet vad filmen heter?
Citera
2020-05-01, 13:32
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hahahahahah... ojoj skrattkramp! Ja jävlar i mig Veckans Klubba... phew... tack för den. 2an minns jag ändå som värdig uppföljare. 2 och 4 håller, osäker på om jag sett 5an.

Varsågod . Vad hände med del 3? Är den skitkass?
Citera
2020-05-01, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89

Jag hade tänkt se den, men den har de tyvärr tagit bort.

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Scream har välförtjänt klassikerstatus. Jennifer's Body är en ovanligt mörk och bra tonårsskräckis. Creep bland det bästa inom found footage. Little Evil och The Babysitter är väl klassade som skräckkomedi men är som det mesta annat i genren mer roliga än läskiga, men kul och, i alla fall The Babysitter, blodiga rullar. Under the Shadow och The Invitation är båda två genuint skrämmande och den sistnämnda är, oräknat riktiga klassiker som The Thing och The Shining om dom har några sådana kvar, den bästa skräckfilmen på Netflix enligt mig. The Perfection är listad under skräck på IMDb men jag vet att många inte skulle hålla med och vilja kalla den thriller istället. Den är i vilket fall som helst mycket bra och den bästa filmen med Netflix-stämpel jag har sett, även om Velvet Buzzaw, en fantasifull och visuell skräckfilm som utspelar sig i konstgalleriernas värld, är nära att utmana. Would You Rather, The Bye Bye Man och In the Tall Grass hör inte till dom bästa filmerna jag har sett men dom är kul och sevärda försök. Annihilation är en sci-fi-skräck som har fått goda omdömen och jag kan säga att den om inte annat är sevärd för att få se världen dom har skapat, som inte hymlar med att den är inspirerad av The Thing.

Det här är filmer jag fick fram via minnet och en snabb googling, så jag kan inte lova att dom ligger kvar. Men en som jag vet finns inne är nyinspelningen av The Wolfman och den ska du undvika till varje pris, åtminstone till du har sett originalet som är en av dom bästa filmerna som har gjorts, då den är synnerligen usel även jämfört med endast andra remakes.

Tack för alla tips! Under the Shadow var verkligen bra; jag hade läst en recension på SVT och var nästan tvungen att se den. Jag ska definitivt kolla upp dina tips.

Vad gäller The Wolfman så är det tyvärr försent, då jag såg den för någon vecka sedan, och nä, den var ingen höjdare.

Citat:
Ursprungligen postat av Phantasm1
Finns mest skräp på Netflix faktiskt. Ibland hittar man något som är värt att kolla på, men dom tillfällena är sällsynta. Kan dock tipsa om Aterrados (2017) som är en argentinsk Paranormal Activity rulle. Engelsk titel på filmen är Terrified och överraskade positivt på mig faktiskt.

Den var faktiskt bra!
Citera
2020-05-01, 14:09
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Varsågod . Vad hände med del 3? Är den skitkass?
Faktiskt inget minne av storyn/filmen eller vad jag tyckte ang. 3an. Minns inte vidare mkt alls av uppföljarna, förutom att ja gillade 2a och 4e. Check in -check out, var är mina löständer?
Citera
2020-05-01, 21:23
Medlem
Såg nyligen Berberian Sound Studio. Djävulskt bra och obehaglig film. Någon här som sett den och i så fall vad tyckte ni?
Citera
2020-05-01, 21:57
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Såg nyligen Berberian Sound Studio. Djävulskt bra och obehaglig film. Någon här som sett den och i så fall vad tyckte ni?

En av få neo-giallo filmer som är hyfsat bra. Jag gillade den inte lika mycket som du. Den är i alla fall bättre än de extremt överhypade The Strange Color of Your Body's Tears (2013) och Amer (2009).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in