Citat:
Ursprungligen postat av
Vistula
Har du sett den själv? Filmen är vad en skräckfilm bör vara. Inget trams. Det händer verkligen saker i filmen som får en att hoppa till. Sekvensen i slutet är otroligt bra filmad. Obligatoriskt PK som drar ner betyget men filmen som helhet är läskig.
Första filmen var hyllad för att den gjorde populär "found footage" men det är ingen skräck som åldras eller håller idag. Den är för långsam. Tittar hellre på book of shadows eftersom mytologin är så bra.
Jo då jag har sett den sen för några år sen.
Gillade faktiskt början av filmen, och jag tyckte det va en cool idé att dom inte kunde komma undan mörkret. Lixom fast i någon sorts konstig "natt-limbo".
Men det va i stort sett det jag gillade. Blev besviken ju längre in i filmen jag kom.
Nja, PK eller inte tror jag inte spelar någon roll. Rent generellt sett har folk som sett den gett den låga betyg. Men den har sina stunder, helt klart.
Sen betyder det ju inte så mycket vad andra tycker och tänker. Gillar man det man ser så är det bara så.
The Blair Witch Project tilltalade mig aldrig. Föredrog faktiskt Blair Witch 2 bättre, fast BW2 kunde ha varit så mycket bättre än den i slutänden blev.
YouTube kanalen
GoodBadFlicks förklarar det väldigt bra
https://www.youtube.com/watch?v=hAkmHSzUIHQ