Citat:
Ursprungligen postat av
PsychoChiller
Vilka är Rakiis favoriter bland nyare skräckfilmer? Säg från 2010 och framåt.
Kommit så pass mycket film i genren på sistone och speciellt på de sju år som gått sedan 2010 började, mycket film har gjorts och mycket har man sett men få som lämnar bestående intryck. För att nämna några så gillade jag ett par av Ti West's filmer, som Trigger Man, House of the Devil och The Sacrament. Detsamma gäller Eli Roth med Cabin Fever, Hostel 1 och 2, Knock Knock och The Green Inferno. Sedan så gillade jag It Follows då den kom och såg den på bio, sämre tredje akt men gav mig ett par bra skrämseleffekter som jag gillade.
Gillade The Conjuring-filmerna, inte första gången då jag såg de men uppskattade de ett snäpp mera efter en omtitt efter vardera film. Green Room var bra med, väldigt bra t.om. men vet inte om den klassas som skräckfilm, antar det. Inte sett så värst mycket nämnvärd asiatisk skräckfilm från -10 och framåt, där har det tyvärr börjat att halta alltför mycket på sistone, mycket som görs som man glömmer bort i nästan samma stund.
Kommer mycket indiefilmer med som man ser, men svårt att minnas alla rent spontant så här efter ett par öl, men den första som kommer upp i minnet är Kill List som jag gillar skarpt, fortfarande. Såg om den för en månad sedan igen och den är minst lika bra som då jag såg den för första gången.
Det var nog alla som jag kunde komma på nu, finns flera men kommer inte på fler än de största titlarna och snackisarna ifrån tråden genom åren.