2018-09-20, 22:05
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Var ett långskott och din mor kan ha missförstått, glömt och blandat ihop saker. Cabin In The Woods innehåller onekligen en stuga med en stor källare.

Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Låter som The Cabin in the Woods från 2012.
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Icke denna.

Du har missat detta.
Citera
2018-09-20, 22:09
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker själv att den håller ännu, så där härligt mysig som skräck med barn i huvudrollen kan vara. Man blir själv nostalgisk över sin barndom medan man ser den, projicerat då genom Stephen Dorffs huvudkaraktär.

Hoppas jag känner samma sak. Minns att uppföljaren är störtskön också, med the mighty L. Tripp!
Citera
2018-09-20, 22:39
Medlem
Tjyvass avatar
Om man tänker bort att Zombies Halloween 2 har något med Halloween-filmerna att göra så är det en rätt OK film. Kanske det är lättare att ta den ur sitt sammanhang, till skillnad från hans första Halloweenare, eftersom den inte är en "remake".
Citera
2018-09-20, 22:41
Medlem
Dåligt med nya bra filmer numera
Citera
2018-09-20, 22:41
Medlem
nån som vet nån 2018 film som e bra
Citera
2018-09-20, 22:42
Medlem
i spit on ur grave är bra
Citera
2018-09-20, 23:47
Medlem
PingPongZongs avatar
Såg 13minuter av The First Purge. Gick inte se mer för alla dessa jävla negrer... Naturligtvis i dessa situationer är det dom som är hjältarna.
Citera
2018-09-21, 00:26
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hade jag haft mer info hade jag skrivit med det. En liten liten stuga (som man får se i slutet när hon lyckas rymma) som har en gigantiskt källare under där något jagar henne.
Jag har ett minne av detta, rulle runt 2005-2010. Hon kommer upp i en spartansk stuga, kanske mer en redskapsbod. Omgivningen utanför är typisk centraleuropeisk landsbygd under höst/vinter. Kala träd, snåriga buskar, jordiga åkrar, mulet, eftermiddagsregnet hänger i luften. Hon sätter iväg att fly efter en grusväg fast blir påkommen och forslad tillbaka?

Jag trodde det var franska Frontieres, som VONKA tipsade om ovan, tills jag laddade ned rullen och klickade mig igenom den. Fast där är det sen kväll/natt och hela stug-tjosanet saknas. Man ser bara henne
Jag blandar säkerligen ihop filmerna här.

Detta måste utredas vidare!

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Är någon av The Purge-filmerna något att ha? Det grundläggande konceptet har ju något men filmerna har inte direkt fått den bästa kritiken och jag har inte orkat chansa när det finns så mycket man hellre sätter tänderna i.
Jag är nog ganska ensam om att gilla hela fränschajsen på nivån 6/10. Har iofs. inte sett om någon av rullarna, vilket kanske säger sitt.. Konceptet är bättre än filmerna. Fast på bakissöndag vankas The First Purge, ta mig fan.
Senast redigerad av Zaxxon 2018-09-21 kl. 00:31.
Citera
2018-09-21, 00:44
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Är det bara jag som sörjer att det fanns potential till en mycket bättre film långt därinne i Rob Zombies The Lords of Salem än vad som kom ut?
Nä du, en riktigt besvikelse. Sedan sattes hoppet till The Witch, vilken blev nästan lika stor besvikelse.

Kan "dom dära" inte göra häx-filmer utan att va så jävla artistiska och långkukiga.
Citera
2018-09-21, 03:15
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Såg 13minuter av The First Purge. Gick inte se mer för alla dessa jävla negrer... Naturligtvis i dessa situationer är det dom som är hjältarna.
Vafan, låter mer som en fantasyrulle..
Citera
2018-09-21, 03:16
Bannlyst
Tror inte jag sett en riktigt läskig skräckis på säkert 10 år, genren är lika död precis som komedigenren.

Det är sjukt hur icke-nyskapande filmvärlden är idag.
Citera
2018-09-21, 06:50
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Tror inte jag sett en riktigt läskig skräckis på säkert 10 år, genren är lika död precis som komedigenren.

Det är sjukt hur icke-nyskapande filmvärlden är idag.

Det som är sjukt är hur icke-nyskapande ditt inlägg är, en kopia på struntpratet RageFistMe postar med jämna mellanrum.

Ny film med Michael Berryman och Kane Hodder på G! Room 9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in