2016-09-28, 22:00
Medlem
Unisertits avatar
Dont breath
Typisk skräckrulle med stereotypa karaktärer fast utvecklingen av filmen var oförutsebar och finns scener man ej kommer glömma. Jag tyckte den var underhållande!
7/10
Citera
2016-09-28, 22:44
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Dont breath
Typisk skräckrulle med stereotypa karaktärer fast utvecklingen av filmen var oförutsebar och finns scener man ej kommer glömma. Jag tyckte den var underhållande!
7/10

Kul att du droppar in med din åsikt om denna filmen. Jag tänker se den så fort som tillfälle ges men oroas av misstankar att man kommer bli trött på storyn och karaktärerna. Förhoppningsvis så kommer det stereotypiska vägas upp av riktigt bra ton, foto, ljud och stämning.
Citera
2016-09-29, 18:36
Medlem
Börjar med skräck-projektet med Beyond the Black Rainbow. Verkar dock vara lite osäkert om det verkligen är en skräckfilm. Postern är ball som fan iaf!

http://www.imdb.com/title/tt1534085/

Såg förövrigt att Blair Witch ska visas i min kommun 26 oktober. Jävla kul då den typen av film sällan visas här!
Citera
2016-09-29, 19:00
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Börjar med skräck-projektet med Beyond the Black Rainbow. Verkar dock vara lite osäkert om det verkligen är en skräckfilm. Postern är ball som fan iaf!

http://www.imdb.com/title/tt1534085/

Haha, tyckte jag kände igen efternamnet och den är ju gjord av sonen till Cobra-regissören. Återkom gärna med ett omdöme, den såg lite intressant ut.
Citera
2016-09-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Haha, tyckte jag kände igen efternamnet och den är ju gjord av sonen till Cobra-regissören. Återkom gärna med ett omdöme, den såg lite intressant ut.

Nja gillade den inte vidare mycket, fastän jag uppskattar Eraserhead, Holy Mountain som filmen fått inspiration utav. Snyggt foto iaf.

Ska se Campsite Massacre/The Final Terror senare ikväll. Verkar vara ett säkert kort!

http://www.imdb.com/title/tt0082379/
Citera
2016-09-29, 22:22
Medlem
Luparions avatar
Såg Westworld här om dagen i förberedelse till tv-serien. Mycket trevlig rulle som kunde varit längre dock och andra delen av filmen hade kunnat varit mer övergripande.

Har ni tips på några andra guldklimpar inom sci-fi horror genren? Alien och The Thing har man givetvis sett.
Citera
2016-09-29, 23:38
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luparion
Såg Westworld här om dagen i förberedelse till tv-serien. Mycket trevlig rulle som kunde varit längre dock och andra delen av filmen hade kunnat varit mer övergripande.

Har ni tips på några andra guldklimpar inom sci-fi horror genren? Alien och The Thing har man givetvis sett.
The Hidden (1987): http://www.imdb.com/title/tt0093185/reference

Filmlistan att beta av under skräckhösten är:
Horror Month - 2016
1. Evil Dead (2013)

Nu fan skall jag se den!
Senast redigerad av Zaxxon 2016-09-29 kl. 23:44.
Citera
2016-09-30, 00:39
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
[/center]
1. Evil Dead (2013)

Nu fan skall jag se den!

Prepare att bli uttråkad. Tråkiga karaktärer, tråkigt våld, tråkigt (omän tekniskt välgjort) foto, tråkig musik, tråkig stuga, tråkig skog...

Tror och hoppas på att Don't Breathe är mycket bättre.
Citera
2016-09-30, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Dont breath
7/10
Tyckte filmen var kass och icke underhållande. 2/10
Citera
2016-09-30, 00:45
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Tyckte filmen var kass och icke underhållande. 2/10

Några anledningar till varför du tycker så?

Jag är själv rädd för att den kanske kommer kännas lite för "typisk". Den är trots allt väldigt mainstream (inte för att det i sig är något negativt - såklart), och de senaste skräckfilmerna som jag verkligen tyckte om har ju varit independent-produktioner.
Citera
2016-09-30, 01:07
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Prepare att bli uttråkad. Tråkiga karaktärer, tråkigt våld, tråkigt (omän tekniskt välgjort) foto, tråkig musik, tråkig stuga, tråkig skog...
Hehe, jo har skjutit på att ta mig an skiten i 3 år. Då jag är en vurmare för re-makes generellt så skäms jag lite över att inte tagit tjuren vid hornen tidigare och sett denna.
Citera
2016-09-30, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck

Några anledningar till varför du tycker så?

Jag är själv rädd för att den kanske kommer kännas lite för "typisk". Den är trots allt väldigt mainstream (inte för att det i sig är något negativt - såklart), och de senaste skräckfilmerna som jag verkligen tyckte om har ju varit independent-produktioner.
Den största anledningen är nog att den skulle vara en skräckfilm och blev en thriller light.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in