2017-02-23, 23:32
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Hitchcock tillhör en gammal skola, vilket gör att han inte passar alla. Gus van Sants version har en onyanserad Vince Vaughn. Går inte att ersätta Perkins.

Perkins är helt klart det bästa med originalet. Hans skådespeleri känns äkta och naturligt, till skillnad från de andra i filmen.

Gillar verkligen grundidén med Psycho, och handlingen. Men utförandet är så otroligt tamt och tillbakahållet. Därför jag tycker att tvåan är en mycket bättre film, då den verkligen vågar utforska Perkins karaktär på djupet, samt att den är riktigt våldsam och "mean-spirited" när det gäller våldet.
Citera
2017-02-23, 23:46
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Ser ärligt talat hellre om Gus Van Sants film än originalet. Har aldrig, aldrig, aaaldrig gillat Hitchcocks filmer.

Har du sett Frenzy?

Jag gillar i och för sig alla Hitchcockfilmer jag sett åtminstone mer eller mindre, men denna sena film av honom är en favorit. Gränsfall till att vara skräck dock. Mer thriller om en seriemördare, men några scener är ganska råa.
Citera
2017-02-24, 10:06
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Perkins är helt klart det bästa med originalet. Hans skådespeleri känns äkta och naturligt, till skillnad från de andra i filmen.

Gillar verkligen grundidén med Psycho, och handlingen. Men utförandet är så otroligt tamt och tillbakahållet. Därför jag tycker att tvåan är en mycket bättre film, då den verkligen vågar utforska Perkins karaktär på djupet, samt att den är riktigt våldsam och "mean-spirited" när det gäller våldet.

Mer våld gör inte en bättre film. Psycho är bra till viss del på grund av återhållsamhet. Ett problem i dag, är att många inte håller tillbaka. Sedan beror det på filmen. Re-animator ska inte hålla tillbaka, för den innehåller även humor. The Witch hade blivit sämre om den inte höll tillbaka, ja, du förstår vad jag menar.
Citera
2017-02-24, 15:13
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Har du sett Frenzy?

Jag gillar i och för sig alla Hitchcockfilmer jag sett åtminstone mer eller mindre, men denna sena film av honom är en favorit. Gränsfall till att vara skräck dock. Mer thriller om en seriemördare, men några scener är ganska råa.

Nein! Men låter ganska intressant. Måste dock säga att strypning är det absolut tråkigaste sättet karaktärer kan dö på. Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Mer våld gör inte en bättre film. Psycho är bra till viss del på grund av återhållsamhet. Ett problem i dag, är att många inte håller tillbaka. Sedan beror det på filmen. Re-animator ska inte hålla tillbaka, för den innehåller även humor. The Witch hade blivit sämre om den inte höll tillbaka, ja, du förstår vad jag menar.

Vet i fan alltså. Hade jag remejkat Psycho så hade jag nog fan gått all-out när det gäller våld. Brutalt våld alá Inside, typ. Tror det hade kunnat bli coolt.

Men sen håller jag såklart med om att alla skräckfilmer inte behöver vara ubergrafiska. Motorsågsmassakern och Black Christmas är väl de absolut bästa exemplen på filmer som inte visar ett dugg, men som ändå känns råa och äckliga. Halloween med, men den är snarare "smakfull".
Citera
2017-02-24, 16:34
Medlem
Tobias123s avatar
Finns det några nya spännande filmer? Gillar the conjuring, insidous oxh liknande jump scares främst.
Citera
2017-02-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Finns det några nya spännande filmer? Gillar the conjuring, insidous oxh liknande jump scares främst.

Om det är jump scares du är ute efter kan jag ''rekommendera'' Friend Request (2016) och Don't Breathe (2016). Sinister (2012) kan också kvala in.
Citera
2017-02-25, 18:42
Medlem
FugitiveDucks avatar
Hur var Train to Busan, nu igen? Fan sugen på lite zombieröjj! Har dock halv-hört att den ska vara ganska mjäkig/light/PG-13ish när det gäller våldet - stämmer det? Är filmen tillräckligt intressant och spännande så gör det väl inte så mycket, men en stor del av charmen med zombiefilmer är ju att få se människokroppar slitas isär.
Citera
2017-02-25, 18:56
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Hur var Train to Busan, nu igen? Fan sugen på lite zombieröjj! Har dock halv-hört att den ska vara ganska mjäkig/light/PG-13ish när det gäller våldet - stämmer det? Är filmen tillräckligt intressant och spännande så gör det väl inte så mycket, men en stor del av charmen med zombiefilmer är ju att få se människokroppar slitas isär.
Inte för att jag vill använda ett utnött begrepp men här kommer det. Generisk.
Citera
2017-02-25, 19:45
Medlem
Fjantors avatar
Citat:

Fantastiskt bra film..
Den och Girl with all the gifts är nog det bästa jag sett i zombieväg sen 80-talet..
Citera
2017-02-25, 19:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Inte för att jag vill använda ett utnött begrepp men här kommer det. Generisk.
Ja, den bockade väl av det mesta så att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fantastiskt bra film..
Den och Girl with all the gifts är nog det bästa jag sett i zombieväg sen 80-talet..
28 Days Later... är en av flera filmer som är bättre.
Citera
2017-02-25, 20:00
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Fantastiskt bra film..

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, den bockade väl av det mesta så att säga.

28 Days Later... är en av flera filmer som är bättre.

Ja där kan jag nog hålla med..
Citera
2017-02-25, 21:12
Bannlyst
För den som inte har sett denna, kan jag rekommendera:

http://www.imdb.com/title/tt0286106
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem