Citat:
Ursprungligen postat av
skrek
Har du sett Frenzy?
Jag gillar i och för sig alla Hitchcockfilmer jag sett åtminstone mer eller mindre, men denna sena film av honom är en favorit. Gränsfall till att vara skräck dock. Mer thriller om en seriemördare, men några scener är ganska råa.
Nein! Men låter ganska intressant. Måste dock säga att strypning är det absolut tråkigaste sättet karaktärer kan dö på. Haha!
Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Lips
Mer våld gör inte en bättre film. Psycho är bra till viss del på grund av återhållsamhet. Ett problem i dag, är att många inte håller tillbaka. Sedan beror det på filmen. Re-animator ska inte hålla tillbaka, för den innehåller även humor. The Witch hade blivit sämre om den inte höll tillbaka, ja, du förstår vad jag menar.
Vet i fan alltså. Hade jag remejkat Psycho så hade jag nog fan gått all-out när det gäller våld. Brutalt våld alá Inside, typ. Tror det hade kunnat bli coolt.
Men sen håller jag såklart med om att alla skräckfilmer inte behöver vara ubergrafiska. Motorsågsmassakern och Black Christmas är väl de absolut bästa exemplen på filmer som inte visar ett dugg, men som ändå känns råa och äckliga. Halloween med, men den är snarare "smakfull".