2016-09-14, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
(FB) Don't Breathe (2016)
Tack ska se den i helgen.
Citera
2016-09-14, 23:39
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

https://youtu.be/IhkrvBNnAcw?t=83

Första gången jag såg trailern hade jag svårt att tro att filmen var på riktigt. Men så var det.

Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
White Dog är fan amazing. Älskar Sam Fuller! En av få regissörer som verkligen lyckades med melodrama.
Ser fram mot den! Diggar också Samuel Fuller för det mesta och den har ett riktigt spännande upplägg.
Citera
2016-09-15, 04:22
Medlem
alwayslooks avatar
Jag rekommenderar en fantastiskt trevlig film för ALLA

5150 Rue des Ormes

http://www.imdb.com/title/tt1331291/
Citera
2016-09-15, 16:07
Medlem
Tips om nyare skräckfilmer som finns att streama. Inga kassa filmer om ungdomar (tänk evil dead) som åker till en cabin in the woods tack
Citera
2016-09-15, 16:23
Medlem
MarkDamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Tips om nyare skräckfilmer som finns att streama. Inga kassa filmer om ungdomar (tänk evil dead) som åker till en cabin in the woods tack

Det beror på vilken streamingtjänst du menar. På Netflix kan jag rekommendera The Invitation, The Woman In Black, The Badabook och Preservation. På Viaplay har vi Dog Soldiers (inte jätteny men jättebra), Severance (skräckkomedi), The Collector och Wolf Creek.
Citera
2016-09-15, 16:37
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinkcheeze
Tog mig en titt på samma streaming-sidor som MarkDamon gjorde ovan och kan hålla med om de filmerna förutom Preservation men hittade ett par till som är sevärda:

Netflix: The House of the Devil, Thirst, Honeymoon, The Strangers och One Missed Call.
ViaPlay: Bug, Unfriended
Citera
2016-09-15, 17:07
Medlem
Fiskmånglarens avatar
The Invitation var en otippad höjdare. Riktigt jävla otäck.
Citera
2016-09-15, 17:12
Medlem
alprazolam_s avatar
The Shallows var ju usel! Hade hoppats på att den kanske skulle vara okej ändå, men blev ju enbart besviken. Helt oengagerande, rycktes inte med, tyckte inte den var spännande. Långtråkig och man väntade bara på att den skulle vara slut.

Kändes steril och stel, ingen känsla eller atmosfär alls. Tråkig huvudroll.
Senast redigerad av alprazolam_ 2016-09-15 kl. 17:15.
Citera
2016-09-16, 11:45
Medlem
Hwals avatar
Skoj att se lite listor ploppa upp! Skall bli kul att följa er under hösten.

Vill bara nämna en ny sydkoreansk film som jag hoppas kan bli populär här. Train to Busan (2016). Har gjort det riktigt bra på olika festivaler (bland annat Cannes) och skall tydligen vara en ordentligt spännande zombie-film. Den finns att finna via torrents, men själv väntar jag då det finns stor chans att den kommer komma på en festival här i stan i Oktober. Vill ju helst se den på vita duken såklart.

Annars läste jag om denna: http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23517911.ab

Som vanligt bara tönterier med att svimma av under en film och den är antagligen inte speciellt illa, men blev ändå intresserad utav storyn! Det som är bäst med artikeln är dock kommentarerna alltid lika roligt att se folk som inte har ett filmintresse diskutera film.
Citera
2016-09-16, 12:16
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Train to Busan (2016).
Skitfilm. Föreställ dig en konventionell zombie-rulle men ersätt Hollywood-skådisar med koreaner, tillsätt några stänk zombie-klyschor och en näve utnötta formulär 1A-karaktärer så har du Train to Busan.
Citera
2016-09-16, 12:27
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Skitfilm. Föreställ dig en konventionell zombie-rulle men ersätt Hollywood-skådisar med koreaner, tillsätt några stänk zombie-klyschor och en näve utnötta formulär 1A-karaktärer så har du Train to Busan.

Nej, fan va tråkigt :/ hade verkligen hoppats på något där.
Citera
2016-09-16, 12:48
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
The Invitation var en otippad höjdare. Riktigt jävla otäck.
Rätt seg film det inte händer mycket i...men..gillade den skarpt,satt på helspänn och ville veta vad det skulle urarta sig i. Något sjukt såklart, och det kan man väl säga.

Bra skådespel och atmosfär f.ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in