2014-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Elm Street 2 är mer av en Guilty Pleasure-film för mig i serien även om det är 1,3,7 som är de jag verkligen tycker om (jättekontroversiellt, jag vet). Halloween 3 ger jag dock inte så mycket för nej.
Dom är utan tvekan dom tre bästa, efter kommer tvåan. Men tycker alla filmer i serien är underhållande.

Vad tycker du om uppföljarna till Mororsågsmassakern? 2-4 gillar jag rätt mycket, fast inte mästerverk som originalet. Matthew McConaughey är underbar i del 4a.
Senast redigerad av GreenMath 2014-06-13 kl. 17:50.
Citera
2014-06-13, 18:02
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Dom är utan tvekan dom tre bästa, efter kommer tvåan. Men tycker alla filmer i serien är underhållande.

Vad tycker du om uppföljarna till Mororsågsmassakern? 2-4 gillar jag rätt mycket, fast inte mästerverk som originalet. Matthew McConaughey är underbar i del 4a.
Inte sett någon av uppföljarna till den första förutom 2003-remaken och de som kom efter men tvåan-fyran är värda att spana in då eller?
Citera
2014-06-13, 18:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Har du sett ursprungsversionen av TCM 3, den finns som workprint på CG?
Citera
2014-06-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Inte sett någon av uppföljarna till den första förutom 2003-remaken och de som kom efter men tvåan-fyran är värda att spana in då eller?
Absolut, i trean är även Viggo Mortensen och Ken Foree med i, vilket är trevligt!
Citera
2014-06-13, 18:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Absolut, i trean är även Viggo Mortensen och Ken Foree med i, vilket är trevligt!

Och i tvåan är ju Dennis Hopper och Bill Moseley med!
Citera
2014-06-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har du sett ursprungsversionen av TCM 3, den finns som workprint på CG?
Nej, men den är värd att se?
Citera
2014-06-13, 18:09
Medlem
Citat:
Och i tvåan är ju Dennis Hopper och Bill Moseley med!
Fighten med motorsågarna är underbar!
Citera
2014-06-13, 18:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nej, men den är värd att se?

Den ska ha ett annat slut och mer trogen manuset, den blev sönderklippt av MPAA då den kom, så visst kan den vara intressant att ha sett!
Citera
2014-06-13, 18:14
Medlem
Citat:
Den ska ha ett annat slut och mer trogen manuset, den blev sönderklippt av MPAA då den kom, så visst kan den vara intressant att ha sett!
Ah, trevligt! Kommer inte ens ihåg hur den versionen jag såg slutade.

Tycker alla Motorsågsmassakern-filmerna är värda att se, den enda som är riktigt kass är ju den senaste (3D). Frasen " Do your thing, cus" sabbade nästan filmen helt av sig självt.
Citera
2014-06-13, 18:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Tycker alla Motorsågsmassakern-filmerna är värda att se, den enda som är riktigt kass är ju den senaste (3D). Frasen " Do your thing, cus" sabbade nästan filmen helt av sig självt.

Ja herregud, skitkass rulle och som jag aldrig mer kommer att se frivilligt. Prequel-filmen minns jag som okej förutom att den tar bort mytologin kring Leatherface.
Citera
2014-06-13, 18:19
Medlem
Citat:
Ja herregud, skitkass rulle och som jag aldrig mer kommer att se frivilligt. Prequel-filmen minns jag som okej förutom att den tar bort mytologin kring Leatherface.
Ja det är synd, men blir ju oftast så när dom gör prequels till skräckfilmer.
Citera
2014-06-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Om en film innehåller en scen där hjälten åker omkring i en biosalong, på en motorcykel, med en katana i högsta hugg, och choppar semi-deadites till tonerna av Fast as a Shark.. då är den cool. Det är faktiskt själva definitionen av "cool film".

Och, va fan, menar du att Insidious och Sinister hade bra manus och bra effekter? Snälla. Snäääeella!

Jag antar att du saknar ett hjärta, och att du tycker om att ha tråkigt..!
Grattis till dig, jag önskar att jag vore lika lättroad...
Vilket jävla skräp!

Zzz...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in