2014-08-26, 21:41
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, jag gillar den väldigt mycket och var i perfekt ålder då jag såg den, tolv bast och blev livrädd av den, tidigare hade ingen film riktigt skrämt mig men det var också den första skräckfilmen där jag kände sympati för karaktärerna och har alltid haft en stor fäbless för urban legends och så, bidragande orsak kanske till att jag gillade den?
Håller med om att den var bland de bästa skräckfilmer under 90talet, som iofs var lite torftigt i genren. Jag var iofs betydligt äldre än dig (runt 25) då jag såg den, men den satte ändå griller i skallen. Inte för att jag trodde det var en autentisk dokumentär (som tonåringarna i videobutiken hetsade varandra med), men att det kanske fanns en "verklig" story bakom.
Citera
2014-08-26, 22:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Håller med om att den var bland de bästa skräckfilmer under 90talet, som iofs var lite torftigt i genren. Jag var iofs betydligt äldre än dig (runt 25) då jag såg den, men den satte ändå griller i skallen. Inte för att jag trodde det var en autentisk dokumentär (som tonåringarna i videobutiken hetsade varandra med), men att det kanske fanns en "verklig" story bakom.

Jag gick ju på det knepet som ung grabb men å andra sidan skapade dom otroligt mycket bra PR för filmen minns jag, så jag svalde hela mordhistorien med hull och hår, men man var inte kritisk i den perioden i livet precis.
Citera
2014-08-26, 22:12
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Jag gick ju på det knepet som ung grabb men å andra sidan skapade dom otroligt mycket bra PR för filmen minns jag, så jag svalde hela mordhistorien med hull och hår, men man var inte kritisk i den perioden i livet precis.
Samma shit för mig med Cannibal Holocaust under 80talet. Fast det var väl lite tvärtom, att censuren validerade äktheten.
Senast redigerad av Zaxxon 2014-08-26 kl. 22:17.
Citera
2014-08-26, 22:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Samma shit för mig med Cannibal Holocaust under 80talet. Fast det var väl lite tvärtom, att censuren validerade äktheten.

Hehe exakt, den hade ju trots allt en mystisk aura omkring sig, men å andra sidan hade ju Blair Witch det också, med hemsidan och hela PR-grejen med myten, och att TV4 intervjuade folk utanför biografen som sett den och frågade om den var så skrämmande som alla sa.
Citera
2014-08-28, 18:21
Medlem
Rakiis avatar
Kom hem för dagen för någon timme sedan och såg att det dykt upp en ny film med Robert Englund, The Last Showing. Kombinationen med Englund och instängda människor på en biograf låter väldigt lockande, så drog hem den!
Citera
2014-08-28, 18:52
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Kom hem för dagen för någon timme sedan och såg att det dykt upp en ny film med Robert Englund, The Last Showing. Kombinationen med Englund och instängda människor på en biograf låter väldigt lockande, så drog hem den!
Lät som om det skulle kunna vara en rätt trevlig film, la till den på min watchlist.
Citera
2014-08-28, 19:57
Medlem
Citat:
Låter spännande! Kom gärna med ett omdöme sen!
Citera
2014-08-29, 00:16
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Samma här. Jag drog precis hem den och ska se den nu!
Citera
2014-08-29, 10:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Låter spännande! Kom gärna med ett omdöme sen!

Blir hemma idag på grund av sjukdom så ska ägna dagen åt film och böcker, ska se den om en stund har jag tänkt mig.
Citera
2014-08-29, 11:18
Medlem
Rakiis avatar
På tal om Robert Englund kommer Retro på SVT ikväll handla om skräck och moralpaniken i Sverige på 80-talet med Studio S och så.

http://www.svt.se/retro/
Citera
2014-08-29, 13:32
Medlem
shitlists avatar
Citat:
På tal om Robert Englund kommer Retro på SVT ikväll handla om skräck och moralpaniken i Sverige på 80-talet med Studio S och så.

http://www.svt.se/retro/
Låter trevligt, blir jag hemma under kvällen ska jag givetvis kolla!
Citera
2014-08-29, 13:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Låter trevligt, blir jag hemma under kvällen ska jag givetvis kolla!

Kommer självklart att finnas på SVT Play efteråt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in