2014-06-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LobotomeradEC
Kika Suspiria och Phenomena. Där har du enligt mig Argentos absolut bästa filmer. Utöver fantastiskt snyggt foto får du även ett soundtrack som slår allt
Dom plus, Opera, Inferno och Tenebre.
Citera
2014-06-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Dom plus, Opera, Inferno och Tenebre.

Har inte sett Opera eller Inferno Tenebre var en evighet sedan så den minns jag ingenting av. Måste se den igen. Har ju den där Argentoboxen på DVD, så man har mycket kul att se. Alla filmer utom just Suspiria och Phenomena är inplastade. Dags att öppna dom tror jag
Citera
2014-06-12, 16:30
Medlem
Dr.Feelgood.s avatar
Citat:
Har inte sett Opera eller Inferno Tenebre var en evighet sedan så den minns jag ingenting av. Måste se den igen. Har ju den där Argentoboxen på DVD, så man har mycket kul att se. Alla filmer utom just Suspiria och Phenomena är inplastade. Dags att öppna dom tror jag

Dokumentären i boxen An eye for horror är rätt underhållande också.
Citera
2014-06-12, 17:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Inferno ska du se då om du gillar Suspiria, bra musik i den av Keith Emerson!
Citera
2014-06-13, 12:35
Medlem
Vilka ska ta och se Fredagen den 13:e idag? Tänkte iallafall ta och se om min favorit i serien - del 4a.
Citera
2014-06-13, 12:40
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Vilka ska ta och se Fredagen den 13:e idag? Tänkte iallafall ta och se om min favorit i serien - del 4a.
Jag ska nog också ta och se om den första. Var evigheter sen sist, minns inte ens om den var bra eller dålig. Eventuellt ger jag Freddy vs. Jason en chans också.
Citera
2014-06-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Jag ska nog också ta och se om den första. Var evigheter sen sist, minns inte ens om den var bra eller dålig. Eventuellt ger jag Freddy vs. Jason en chans också.
Gillar bägge dom filmerna, även om om dom inte är i samma klass som del 4-6, Manhattan och Jason X.
Citera
2014-06-13, 13:10
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Gillar bägge dom filmerna, även om om dom inte är i samma klass som del 4-6, Manhattan och Jason X.
Inkluderar du 5:an när du säger 4-6? När jag tittade igenom alla tolv filmerna i höstas hamnade den som den sämsta på min lista. Fast den delar bottenplatserna med Jason X och Manhattan så vi har kanske bara olika smak när det kommer till F13-filmerna.

Edit: Referens: (FB) Vilken film såg du senast?
Senast redigerad av BlackMetal 2014-06-13 kl. 13:17.
Citera
2014-06-13, 14:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Nä det tror jag inte att jag gör då jag såg del 4-6 förra året kring halloween och har de fortfarande någorlunda färska i minnet och har ju sett dom ett par gånger genom åren redan. Kanske ser på dokumentären om Scream-trilogin i stället, Still Screaming.
Citera
2014-06-13, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Inkluderar du 5:an när du säger 4-6? När jag tittade igenom alla tolv filmerna i höstas hamnade den som den sämsta på min lista. Fast den delar bottenplatserna med Jason X och Manhattan så vi har kanske bara olika smak när det kommer till F13-filmerna.

Edit: Referens: (FB) Vilken film såg du senast?
Japp, räknar in femman. Gillar att den utspelar sig på en mentalsjukhus också.

Du gillade väl inte Halloween 3 och Elm Street 2 heller? Två andra skräckfilmer jag gillar mycket som fått en rätt dåligt mottagande.

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nä det tror jag inte att jag gör då jag såg del 4-6 förra året kring halloween och har de fortfarande någorlunda färska i minnet och har ju sett dom ett par gånger genom åren redan. Kanske ser på dokumentären om Scream-trilogin i stället, Still Screaming.
Scream-filmerna är guld, även om trean är sämre än dom andra tre. Kommer du med nå omdöme sen efter du sett dokumentären?
Citera
2014-06-13, 16:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Scream-filmerna är guld, även om trean är sämre än dom andra tre. Kommer du med nå omdöme sen efter du sett dokumentären?

Japp, kommer med ett omdöme!
Citera
2014-06-13, 16:29
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Japp, räknar in femman. Gillar att den utspelar sig på en mentalsjukhus också.
Du gillade väl inte Halloween 3 och Elm Street 2 heller? Två andra skräckfilmer jag gillar mycket som fått en rätt dåligt mottagande.
Elm Street 2 är mer av en Guilty Pleasure-film för mig i serien även om det är 1,3,7 som är de jag verkligen tycker om (jättekontroversiellt, jag vet). Halloween 3 ger jag dock inte så mycket för nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in