Eftersom det var så himla längesedan jag såg
Evil Dead bestämde jag mig för att se om den innan jag ser originalet vilket visade sig vara en god idé då jag snabbt insåg att det var som att se en helt ny film, enbart ett par scener kände jag igen.
Jag tycker det är en extremt blandad film på alla sätt. Effekterna är bitvis riktigt snygga, ibland det fulaste jag sett. Kameraarbetet är bitvis superbt, ibland sämre än något man hittar på en hemma-VHS. Ibland är det en ruggig skräckis och ibland en tafflig komedi.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka den, jag slets konstant av känslorna att "nu är det riktigt bra!" och "snart stänger jag av för det här är den värsta skit jag sett". Generellt lämnade den ganska mycket att önska hos mig. Ska jag vara ärlig kändes den ofta alldeles.. för mycket? på ett tröttsamt sett och det var under ganska många "gore-scener" jag bara väntade på att det skulle ta slut.
Den lite mer psykadeliska skräck-biten mot slutet av filmen var riktigt, riktigt bra och jag önskar att filmen följt det spåret lite mer hela tiden, nu kändes det mest som att de en stor del av tiden inte riktigt visste vad de egentligen ville skapa för något så det blev lite av ett hopplock..
Jag har lite svårt att förstå varför denna film hela tiden blir så fruktansvärt hyllad, jag tyckte inte alls den var något för mig. Jag har inga förväntningar alls på remaken men vad jag hört så ska den vara lite "seriösare" så jag skulle inte bli alls förvånad om den faller mig mer i smaken.
Finns det någon annan här i tråden som inte riktigt gillade Evil Dead? Känner mig ruskigt mycket som en outsider just nu
Sen känner jag att jag måste nämna att jag tycker Bruce är riktigt bra i den här filmen, mycket bättre i hans lite senare roller. Känns nästan som att det steg honom åt huvudet.
Rakii: Tackar ödmjukast för tipset om Fragile men jag har sett den. Minns den som en ganska medioker spökfilm och jag gillar verkligen inte Calista Flockhart av någon anledning.