2013-07-09, 14:46
Medlem
Rakiis avatar
Såg trailern på Curse of Chucky och är inte direkt förvånad över att den ser ut som skit, varför fortsätta att mjölka då det redan hade räckt med tre filmer varav just trean är den bästa? Nä, ser verkligen helt ointressant och tråkigt ut, ser ut som man dessutom ändrat utseende på Chucky sen sist. Skönt i alla fall att Brad Dourif är tillbaka och gör rösten, den mannen förtjänar då mera respekt än vad han får!

http://www.youtube.com/watch?v=PTiXYGTtK4M
Citera
2013-07-09, 15:01
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg trailern på Curse of Chucky och är inte direkt förvånad över att den ser ut som skit, varför fortsätta att mjölka då det redan hade räckt med tre filmer varav just trean är den bästa? Nä, ser verkligen helt ointressant och tråkigt ut, ser ut som man dessutom ändrat utseende på Chucky sen sist. Skönt i alla fall att Brad Dourif är tillbaka och gör rösten, den mannen förtjänar då mera respekt än vad han får!

Såg den också tidigare idag. Suck...
Citera
2013-07-09, 15:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Såg den också tidigare idag. Suck...

Hur förhåller du dig till serien överlag?
Citera
2013-07-09, 15:11
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Hur förhåller du dig till serien överlag?
Väldigt nostalgisk för mig. Vart ju svinrädd första gången jag såg den. Nu är det väl ingen favorit, men jag blir underhållen när jag ser dom.
Du?

Edit: Ska tillägga att jag var inte så gammal när jag såg första filmen i serien, dom andra såg jag senare och vart "självklart" inte rädd då. :P
Senast redigerad av Petterror 2013-07-09 kl. 15:13.
Citera
2013-07-09, 15:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Väldigt nostalgisk för mig. Vart ju svinrädd första gången jag såg den. Nu är det väl ingen favorit, men jag blir underhållen när jag ser dom.
Du?

Samma här, första filmen är väldigt nostalgisk för min del också även om den inte direkt har åldrats väl och tvåan minns jag inte mycket av trots att jag såg igenom alla filmerna för bara något år sedan. Tvåan hade väl också det omslaget som man blev mest rädd för som barn, jag hade tur som hade en sådan "ansvarsfull" morsa som hyrde skräckfilmer åt mig på löpande band då jag gick i låg och mellanstadiet. Child's Play och tvåan såg man ofta, trean såg jag först första gången förra året om jag minns rätt, gillade den skarpt och gav den en fyra på Filmtipset. Den blev ju dessutom totalförbjuden i England på nittiotalet då några barn hade sett den och sedan dödat ett annat barn, du kanske minns den turbulensen som kom kring videovåldet igen då, samma visa som Studio S tio år tidigare?

Bride of Chucky och Seed of Chucky har jag dock bara sett en gång vardera och dom lämnade mycket att önska, speciellt Jennifer Tilly stör jag mig som fan på alltid varje gång hon dyker upp, tål inte hennes gnälliga röst alls. Nu senast såg jag henne i Remote Control av Jeff Lieberman som jag känner mig ensam om att ha sett, men den var ju ganska svår att hitta tills nyligen. Gillar man They Live av John Carpenter ska man se den, lite samma stuk över det hela och hur filmvåld och tv styr majoriteten av människornas liv i USA.
Citera
2013-07-09, 15:49
Medlem
Moffins avatar
Eftersom det var så himla längesedan jag såg Evil Dead bestämde jag mig för att se om den innan jag ser originalet vilket visade sig vara en god idé då jag snabbt insåg att det var som att se en helt ny film, enbart ett par scener kände jag igen.

Jag tycker det är en extremt blandad film på alla sätt. Effekterna är bitvis riktigt snygga, ibland det fulaste jag sett. Kameraarbetet är bitvis superbt, ibland sämre än något man hittar på en hemma-VHS. Ibland är det en ruggig skräckis och ibland en tafflig komedi.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka den, jag slets konstant av känslorna att "nu är det riktigt bra!" och "snart stänger jag av för det här är den värsta skit jag sett". Generellt lämnade den ganska mycket att önska hos mig. Ska jag vara ärlig kändes den ofta alldeles.. för mycket? på ett tröttsamt sett och det var under ganska många "gore-scener" jag bara väntade på att det skulle ta slut.

Den lite mer psykadeliska skräck-biten mot slutet av filmen var riktigt, riktigt bra och jag önskar att filmen följt det spåret lite mer hela tiden, nu kändes det mest som att de en stor del av tiden inte riktigt visste vad de egentligen ville skapa för något så det blev lite av ett hopplock..

Jag har lite svårt att förstå varför denna film hela tiden blir så fruktansvärt hyllad, jag tyckte inte alls den var något för mig. Jag har inga förväntningar alls på remaken men vad jag hört så ska den vara lite "seriösare" så jag skulle inte bli alls förvånad om den faller mig mer i smaken.

Finns det någon annan här i tråden som inte riktigt gillade Evil Dead? Känner mig ruskigt mycket som en outsider just nu

Sen känner jag att jag måste nämna att jag tycker Bruce är riktigt bra i den här filmen, mycket bättre i hans lite senare roller. Känns nästan som att det steg honom åt huvudet.

Rakii: Tackar ödmjukast för tipset om Fragile men jag har sett den. Minns den som en ganska medioker spökfilm och jag gillar verkligen inte Calista Flockhart av någon anledning.
Citera
2013-07-09, 16:37
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:

Har funderat på att se första rullen, men har lite svårt för "löjligare" skräckfilmer. Vad skulle ni ge den för betyg?
Citera
2013-07-09, 16:43
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Eftersom det var så himla längesedan jag såg Evil Dead bestämde jag mig för att se om den innan jag ser originalet vilket visade sig vara en god idé då jag snabbt insåg att det var som att se en helt ny film, enbart ett par scener kände jag igen.

Jag tycker det är en extremt blandad film på alla sätt. Effekterna är bitvis riktigt snygga, ibland det fulaste jag sett. Kameraarbetet är bitvis superbt, ibland sämre än något man hittar på en hemma-VHS. Ibland är det en ruggig skräckis och ibland en tafflig komedi.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka den, jag slets konstant av känslorna att "nu är det riktigt bra!" och "snart stänger jag av för det här är den värsta skit jag sett". Generellt lämnade den ganska mycket att önska hos mig. Ska jag vara ärlig kändes den ofta alldeles.. för mycket? på ett tröttsamt sett och det var under ganska många "gore-scener" jag bara väntade på att det skulle ta slut.

Den lite mer psykadeliska skräck-biten mot slutet av filmen var riktigt, riktigt bra och jag önskar att filmen följt det spåret lite mer hela tiden, nu kändes det mest som att de en stor del av tiden inte riktigt visste vad de egentligen ville skapa för något så det blev lite av ett hopplock..

Jag har lite svårt att förstå varför denna film hela tiden blir så fruktansvärt hyllad, jag tyckte inte alls den var något för mig. Jag har inga förväntningar alls på remaken men vad jag hört så ska den vara lite "seriösare" så jag skulle inte bli alls förvånad om den faller mig mer i smaken.

Finns det någon annan här i tråden som inte riktigt gillade Evil Dead? Känner mig ruskigt mycket som en outsider just nu

Sen känner jag att jag måste nämna att jag tycker Bruce är riktigt bra i den här filmen, mycket bättre i hans lite senare roller. Känns nästan som att det steg honom åt huvudet.

Vid vilka scener är fotot något annat än mästerligt?

Varför filmen har blivit så hyllad är väl för att den är helt jävla galen, och så otroligt kreativ. Det finns inte en enda död stund i hela filmen, den bara kör och kör, blir mer och mer intensiv ju längre speltiden går. Sen att de kunde göra en sån otroligt välgjord film trots den hårda produktionen ( alla skådespelare förutom Bruce lämnade filmen halvvägs in under inspelningen, så att de fick använda sig utav shemps ) tycker jag ger en helt annan dimension på filmen, också.

Remaken är gjord under för säkra omständigheter. Det blev inga som helst kompromisser, och på så sätt förlorar den kreativitet och fix idé-beslut som kan göra en film något utöver det vanliga. Den lider alltså av samma problem som Texas Chainsaw-remaken och The Last House on the Left-remaken hade - allting är såpass finputsat och tillrättalagt att man inte längre har en film, utan en tillgjord, själlös produkt.
Citera
2013-07-09, 16:48
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Rakii: Tackar ödmjukast för tipset om Fragile men jag har sett den. Minns den som en ganska medioker spökfilm och jag gillar verkligen inte Calista Flockhart av någon anledning.

Om du vill ha tips på spökfilm kan jag tipsa om Dark Remains eller thailändska Ha phraeng (kanske mer känd som "Phobia 2").

Den tidigare av dem handlar om en tjej och hennes kille som ska ut i skogen till en stuga för att ta det lugnt. Hon har sina anledningar att vilja dra sig tillbaka och varva ned och personligen så gillar jag filmen ganska mycket. Det finns en del "hoppa till för fa-an"-effekter i den, men bortser man från det så tycker jag att de har lyckats att använda framförallt ljus på ett bra sätt i filmen.

Den thailändska rullen är en samling av produktioner av olika regissörer. Gillar du inte sådant så kan du skippa filmen direkt. 2 av produktionerna sticker ut som lite extra bra och ett av inslagen har spöken i sig. "Bilhandlaren" (jag minns inte vad inslaget heter) är klart bäst av de två om man gillar spöken. Hela filmen är egentligen väldigt bra, men blir lite ojämn med tanke på hur mycket jag gillar några av kortfilmerna medan de andra är mest axelryckningar i jämförelse.

Själv tror jag att Dark Remains skulle passa dig bäst om du är ute efter spöken, men ingen av filmerna har gjort mig besviken.
Citera
2013-07-09, 17:36
Medlem
EdgeofEndings avatar
Kollar nu på Evil Dead (för första gången), och en kvart in märkte jag en rolig sak.

Citera
2013-07-09, 17:45
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Kollar nu på Evil Dead (för första gången), och en kvart in märkte jag en rolig sak.

Det finns också en söndersliten The Hills Have Eyes-poster i källaren. Ganska roligt faktiskt.
Citera
2013-07-09, 18:30
Medlem
Tänkte börja kolla på Fu Manchu-filmerna. Men vettefan vart jag ska börja då det gjorts en väldans massa med en gäng olika skådisar som honom. Nån vänlig själ som kan ge nåt råd?

http://www.imdb.com/character/ch0026693/?ref_=tt_cl_t1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in