Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Antar att sommarlovet började tidigt i år för det är alltid samma visa på filmforumet den här tiden på året, kommer in helt okända skribenter i tråden och måste göra sig hörda med +1 inlägg och allmänt skitsnack om att äldre filmer är dåliga och att alla riktiga cineaster är helt dumma i huvudet som föredrar äldre filmer framför skräp av James Wan och Gud vet vad...
Nu var det ju däremot du som började att generalisera med att dra samtliga användare i tråden över en och samma kam, att vi föredrar Dracula av Browning samt liknande, gamla filmer framför nya kassakor som Sinister och Insidious. Jag generaliserade bara tillbaka och drog dig över samma kam som du drog mig och resten av skribenterna i tråden över. Jag själv ser film ifrån alla världens hörn och alla tidsepoker, har antagligen sett mer film än dig i mitt hittills korta liv och har antagligen bättre koll på skräckgenren överlag jämfört med dig och dina gelikar på gymnasiet. Din kunskap om film är visst relevant för tråden, högst relevant då du verkar just vara en P14-kille som runkar till dina billiga jumpscares framför att se filmer med gediget hantverk gjorda före 1990.
Runka till filmer med jumpscares..
Redan där så förstår man var nivån ligger.
Oerhört jobbigt att lyssna på dig. Med det där språket undrar jag vem som är p14?
Du verkar mycket angelägen att framstå som kunnig iaf.
Återigen löjligt,ditt antagande att du har sett fler filmer än mig och allt.
Känns ju lite som du försöker nervärdera oss andra.
Det saknar ju helt substans. För att sänka mig till din nivå, har jag också sett filmer
från alla världens tidepoker. Stort filmintresse.
Trodde du visste, kunskap baseras inte på hur många filmer man har sett.
I ditt fall så uppenbart tror du det.
Det var ett belägg det om Dracula, men det verkade du inte förstå.
Generellt betyder det inte att jag hatar gamla filmer.
"OT" är över 20. men ser ingen anknytning till ämnet ifråga.