2013-06-04, 13:06
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle inte så många hålla med? Visst att ni "film-experter" skulle säga typ Dracula från 1931.Mästerligt komponerat "skit".
Lägg ner med attityden. Insidious har fått helt klart godkänt betyg överallt.

Jag tror att ingen - filmexpert eller ej - i denna tråd håller med om att Insidious är världens bästa skräckfilm, eller att den är något annat än en medioker rulle som hade enorm potential.

Skippa din egna attityd, du gör dig bara till åtlöje.
Citera
2013-06-04, 13:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Varför skulle inte så många hålla med? Visst att ni "film-experter" skulle säga typ Dracula från 1931.Mästerligt komponerat "skit".
Lägg ner med attityden. Insidious har fått helt klart godkänt betyg överallt.

Snarare du som borde droppa attityden, det lönar sig aldrig att komma in i en tråd och klanka ned på dom som skriver där, och dessutom kalla oss filmexperter ironiskt. Bara att du inser att det finns dom som ser filmer på andra sätt än vad du och resten av P14-medlemmarna här som finner Insidious och Sinister som bra filmer. Dracula som du skrev har ju trots allt mera själ och hjärta i produktionen jämfört med den nya tidens skräckfilmer ifrån Hollywood, Universal visste vad dom gjorde under trettio och fyrtiotalet, något som dagens filmindustri inte verkar förstå alls.
Citera
2013-06-04, 13:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Jag tror att ingen - filmexpert eller ej - i denna tråd håller med om att Insidious är världens bästa skräckfilm, eller att den är något annat än en medioker rulle som hade enorm potential.

Skippa din egna attityd, du gör dig bara till åtlöje.

Det okritiska förhållningssättet till dina egna hugskott, som du verkar ha riskerar åstadkomma trådsanningar. Folk kanske inte delar dina åsikter respektera det.
Säger inte Insidious är världens bästa skräckfilm. Din övertygelse och åsikt är inte mycket värt, låt folk tycka som dom vill.
Citera
2013-06-04, 14:22
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Det okritiska förhållningssättet till dina egna hugskott, som du verkar ha riskerar åstadkomma trådsanningar. Folk kanske inte delar dina åsikter respektera det.
Säger inte Insidious är världens bästa skräckfilm. Din övertygelse och åsikt är inte mycket värt, låt folk tycka som dom vill.

Det var det som var ursprungsuttalandet, dock. Och, ja, jag är säker på att skräckfilmsfantasterna i denna tråd inte tycker att Insidious är en speciellt bra film, och definitivt inte den bästa skräckfilmen genom alla tider. Har inget att göra med att jag inte låter folk tycka som de vill.
Citera
2013-06-04, 15:12
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Snarare du som borde droppa attityden, det lönar sig aldrig att komma in i en tråd och klanka ned på dom som skriver där, och dessutom kalla oss filmexperter ironiskt. Bara att du inser att det finns dom som ser filmer på andra sätt än vad du och resten av P14-medlemmarna här som finner Insidious och Sinister som bra filmer. Dracula som du skrev har ju trots allt mera själ och hjärta i produktionen jämfört med den nya tidens skräckfilmer ifrån Hollywood, Universal visste vad dom gjorde under trettio och fyrtiotalet, något som dagens filmindustri inte verkar förstå alls.

Snacka om att generalisera, att förutsätta det bevisar
ju på att du inte vet vad du pratar om. Vad är din substans att tro att jag är "P14".
Att utmåla dig som film-kunnig ditt ord är lag, är bara fånigt.
Min kunskap i film är inte relevant, men gentemot dig
så känns det som jag har väldigt bra koll.

Att det gjordes bättre filmer förr från Hollywood får stå för dig.
Tyck du att Insidious och Sinister saknar hjärta och skräck.
Sätt på dig dumstruten och ta tidsmaskinen till ditt svart/vita luftslott.
Senast redigerad av henkess 2013-06-04 kl. 15:16.
Citera
2013-06-04, 15:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Sinister började bra, men blev för mycket som vanligt och sabbade allting... Insidious är en riktig skräpfilm... Haha, då har jag också lagt in mitt veto...
Citera
2013-06-04, 15:24
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
ju på att du inte vet vad du pratar om. Vad är din substans att tro att jag är "P14".

Att det gjordes bättre filmer förr från Hollywood får stå för dig.
Tyck du att Insidious och Sinister saknar och hjärta och skräck.
Sätt på dig dumstruten och ta tidsmaskinen till ditt svart/vita luftslott.

Just Dracula från -31 är svårt att bli skrämd av idag. Men om du inte vill tala om såpass gamla filmer kan man ju dra up The Shining eller The Exorcist. Har sett Sinister, och om Insidious är i samma stuk som någon tidigare sa, så har den inget mot dessa gamlingar. Sen av vad jag läst om Insidious känns det faktiskt som en rulle tonåringar ser.

Menmen, för att inte va så partisk ska jag se filmen inatt. I mörker med 7.1 headset, så får vi se om jag blir mer skrämd (vilket inte heller är det enda skräckfilm handlar om) än när jag såg The Shining som 14-åring på ljusa dan..
Citera
2013-06-04, 15:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Antar att sommarlovet började tidigt i år för det är alltid samma visa på filmforumet den här tiden på året, kommer in helt okända skribenter i tråden och måste göra sig hörda med +1 inlägg och allmänt skitsnack om att äldre filmer är dåliga och att alla riktiga cineaster är helt dumma i huvudet som föredrar äldre filmer framför skräp av James Wan och Gud vet vad...

Nu var det ju däremot du som började att generalisera med att dra samtliga användare i tråden över en och samma kam, att vi föredrar Dracula av Browning samt liknande, gamla filmer framför nya kassakor som Sinister och Insidious. Jag generaliserade bara tillbaka och drog dig över samma kam som du drog mig och resten av skribenterna i tråden över. Jag själv ser film ifrån alla världens hörn och alla tidsepoker, har antagligen sett mer film än dig i mitt hittills korta liv och har antagligen bättre koll på skräckgenren överlag jämfört med dig och dina gelikar på gymnasiet. Din kunskap om film är visst relevant för tråden, högst relevant då du verkar just vara en P14-kille som runkar till dina billiga jumpscares framför att se filmer med gediget hantverk gjorda före 1990.
Citera
2013-06-04, 16:00
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Antar att sommarlovet började tidigt i år för det är alltid samma visa på filmforumet den här tiden på året, kommer in helt okända skribenter i tråden och måste göra sig hörda med +1 inlägg och allmänt skitsnack om att äldre filmer är dåliga och att alla riktiga cineaster är helt dumma i huvudet som föredrar äldre filmer framför skräp av James Wan och Gud vet vad...

Nu var det ju däremot du som började att generalisera med att dra samtliga användare i tråden över en och samma kam, att vi föredrar Dracula av Browning samt liknande, gamla filmer framför nya kassakor som Sinister och Insidious. Jag generaliserade bara tillbaka och drog dig över samma kam som du drog mig och resten av skribenterna i tråden över. Jag själv ser film ifrån alla världens hörn och alla tidsepoker, har antagligen sett mer film än dig i mitt hittills korta liv och har antagligen bättre koll på skräckgenren överlag jämfört med dig och dina gelikar på gymnasiet. Din kunskap om film är visst relevant för tråden, högst relevant då du verkar just vara en P14-kille som runkar till dina billiga jumpscares framför att se filmer med gediget hantverk gjorda före 1990.

Runka till filmer med jumpscares..
Redan där så förstår man var nivån ligger.
Oerhört jobbigt att lyssna på dig. Med det där språket undrar jag vem som är p14?
Du verkar mycket angelägen att framstå som kunnig iaf.
Återigen löjligt,ditt antagande att du har sett fler filmer än mig och allt.
Känns ju lite som du försöker nervärdera oss andra.
Det saknar ju helt substans. För att sänka mig till din nivå, har jag också sett filmer
från alla världens tidepoker. Stort filmintresse.
Trodde du visste, kunskap baseras inte på hur många filmer man har sett.
I ditt fall så uppenbart tror du det.

Det var ett belägg det om Dracula, men det verkade du inte förstå.
Generellt betyder det inte att jag hatar gamla filmer.

"OT" är över 20. men ser ingen anknytning till ämnet ifråga.
Citera
2013-06-05, 00:09
Medlem
Amalgamates avatar
Vad heter den norska skräckfilmen om nordiska folktroväsen? Vill se den senare inatt...
Citera
2013-06-05, 00:14
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Vad heter den norska skräckfilmen om nordiska folktroväsen? Vill se den senare inatt...

Thale
Citera
2013-06-05, 00:16
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Thale

Tack kamrat! Vad tycker du om den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera