2012-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.E

Fasen vad glad jag blir att du gillade den!
Vad gäller tvåan tycker jag inte den är så jävla dålig men ändå hästlängder från första filmen. Tredje är däremot riktigt, riktigt bra. Fyran och femman rekommenderar jag dig å andra sidan att du håller dig ifrån. Jesus jävlar vilken stinkande smörja de två är!
Citera
2012-06-23, 23:56
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.E
Har nu sett Return of the Living Dead och ville bara meddela att den var extremt bra, så får ta och tacka för det tipset! Även fast tvåan är skräp tänker jag se den, bara så att jag kan se trean!

Kul att du gillade den! Extremt tråkigt att O'bannon inte gjorde några mer filmer, för han hade verkligen talang som regissör.

Egentligen så "måste" du inte se tvåan, för serien är ganska löst sammansatt. Du missar inget om du hoppar direkt till trean, om man säger så. Men det finns ju de som gillar tvåan, så det är klart att du ska se den om du vill!
Citera
2012-06-24, 00:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T
Tredje är däremot riktigt, riktigt bra.

Trean är min favoritfilm i den trilogin! Första gången blev jag rätt besviken på första filmen då en hade gjort mig totalt hypad på den av en massa lovord. Men så här i efterhand är det en väldigt bra film, men tredje filmen förblir bäst!
Citera
2012-06-24, 00:40
Medlem
dannywtfs avatar
Såg nyss Juan of the dead. Den var inte speciellt rolig, men var en ny tagning gällande hur en zombie-epidemi kan hanteras. Klart sevärd och ligger över snittet när det gäller dagens zombie-filmer. De få effekter som fanns var okej, men tyvärr hade de inte fått till snygga sminkningar på några zombies. Nåja. Den var helt okej i vilket fall.
Citera
2012-06-24, 09:44
Medlem
Rokushikis avatar
House of the Devil är väl den filmen som ser ut att komma från 70-talet eller något?
Fick kolla någon gång extra så jag tagit rätt film när jag såg den första gången.
Citera
2012-06-24, 13:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
House of the Devil är väl den filmen som ser ut att komma från 70-talet eller något?
Fick kolla någon gång extra så jag tagit rätt film när jag såg den första gången.

Japp, det är den filmen!
Citera
2012-06-24, 15:02
Medlem
JoeL431s avatar
Tappade hakan då jag såg House of the Devil. Så proffsigt gjord med foto och miljöer. En riktigt stämningsfilm.
Synd bara att Ti West lyckats sämre med annat han gjort. Tänkte se The Roost för ett bra tag sedan men Stockton.T gav den ett milt betyg vill jag minnas och jag häjdade mig av den anledningen.

Men han har ju potential till att skapa har man ju sett! Får hoppas han blommar ut
Citera
2012-06-24, 15:16
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Japp, det är den filmen!
Tänkte rätt då! Den filmen är riktigt bra, lite sådär klassiskt "långsam" som äldre skräckfilmer ibland är. Inte mig emot, då de lyckas bygga upp en fantastisk stämning och spänning!

Någon här som har sett Huset vid vägens ände? Svensk skräckis ju, alltid kul att se på (oavsett om de är bra eller bara fantastiskt dåliga så det blir kul)

Är den sevärd?
Citera
2012-06-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Tappade hakan då jag såg House of the Devil. Så proffsigt gjord med foto och miljöer. En riktigt stämningsfilm.
Synd bara att Ti West lyckats sämre med annat han gjort. Tänkte se The Roost för ett bra tag sedan men Stockton.T gav den ett milt betyg vill jag minnas och jag häjdade mig av den anledningen.

Men han har ju potential till att skapa har man ju sett! Får hoppas han blommar ut

Ja, The Roost, ja...Hujedamej, ingen vidare film. Det är väl egentligen bara House of the Devil som han gjort som är riktigt bra. Cabin Fever 2 var väl ganska underhållande men ändå inget att hänga i granen direkt. The Innkeepers hade potential men det spolade man ner i toaletten helt och hållet med för mycket snack och humor.

Han har härlig stil och som du säger potential och förhoppningsvis kanske han kommer med storverk i framtiden.

Citat:

Någon här som har sett Huset vid vägens ände? Svensk skräckis ju, alltid kul att se på (oavsett om de är bra eller bara fantastiskt dåliga så det blir kul)

Är den sevärd?

Den har jag sett och den är mycket sevärd. Effektiv och bitvis ganska skrämmande vill jag minnas.
Citera
2012-06-24, 15:38
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockton.T

Den har jag sett och den är mycket sevärd. Effektiv och bitvis ganska skrämmande vill jag minnas.

Kan bara instämma, herrengud, scenen..

Väldigt billig, men effektiv. Se den!
Citera
2012-06-24, 15:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Är den sevärd?

Minns den som sådär, varken bra eller jättedålig så någonstans där emellan. Se den om du är sugen på svensk skräck och sen kan du komplettera med Marianne om du inte har sett den!
Citera
2012-06-24, 18:49
Medlem
chondropythons avatar
Kollade på Rabies igår och den var riktigt jävla bra. klart än av de bättre filmerna jag sett på länge. blev även nyfiken på return of the living dead och ska tanka den ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in