2012-05-18, 20:34
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Antar att du sett The Others (2001)?

Annars tycker jag själv att The Skeleton Key (2005) är jävligt bra.
Är The Skeleton Key filmen med

The Others är riktigt jävla bra, förövrigt.
Citera
2012-05-18, 20:35
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Gott så. Då tar jag på mig dumstruten en smula. Tolkade din frågeställning som att du hade en aversion mot svartvit film. Som sagt, Burnt Offerings var bra, så se den för all del. Den finns på CG eller youtube.

Ingen fara skedd. Hittade hela filmen på youtube, tar nog en titt på den senare ikväll.
Citera
2012-05-18, 20:42
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollsmet
Tips på en skräckfilm där " spöken " är med i filmen ?

Stort tack!

Mvh

Poltergeist, men den har du nog med största sannolikhet redan sett. Lite svårt att definiera ordet "Spöken" då det i många skräckfilmer som t ex Paranormal Activity är nåt osynligt väsen man inte kan sätta namn på.

Om du är ute efter synliga spöken ska du se Mysteriet på Greveholm som dock inte är en skräckfilm...
Citera
2012-05-18, 20:52
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Är The Skeleton Key filmen med

The Others är riktigt jävla bra, förövrigt.

Ja, det är den filmen du tänker på.

Har du sett Dorothy Mills (2008)? En av de bättre skräckfilmerna på senare år enligt mig.
http://www.imdb.com/title/tt1034306/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=HFx9iYDlDJA
Citera
2012-05-18, 21:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Kan rekommendera en skräckfilm som heter Burnt Offerings (1976) med bland annat Oliver Reed, Karen Black och Bette Davis i de ledande rollerna. Filmen tillhör faktiskt en av de bättre jag sett i haunted house genren. Historien är hyfsat genomtänkt och intressant även om handlingen påminde väldigt mycket om The Shining, eller tvärt om om vi nu ska vara korrekta.

http://www.imdb.com/title/tt0074258/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=oswKV2DZZAU

Ska spana in den, tack för tipset! Karen Black har jag däremot alltid tyckt är obehaglig och hjälpte ju inte med att jag såg henne i Trilogy of Terror förra året också.

I morgon ska jag på bio och se på Cabin in the Woods, peppen är enorm trots svagt mottagande av DN.
Citera
2012-05-18, 21:19
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ska spana in den, tack för tipset! Karen Black har jag däremot alltid tyckt är obehaglig och hjälpte ju inte med att jag såg henne i Trilogy of Terror förra året också.

I morgon ska jag på bio och se på Cabin in the Woods, peppen är enorm trots svagt mottagande av DN.

Jag gillar Karen Black, hon äger en karisma på duken med sitt lite säregna utseende. Hon känns även naturlig och är inte helt oäven som skådespelerska. Många klarar inte av att hon är lite skelögd, men jag själv tycker som sagt att det är befriande med skavanker på skådespelare. Det ger ett naturligare och mer äkta intryck. Vad skulle Takeshi Kitano vara utan sina ärr och blinkningar?

Men visst, hon är lite creepy, det hållar jag med om.
Citera
2012-05-18, 21:23
Medlem
greenleaners avatar
Citat:

Stort tack!

Mvh
Shutter
La Casa Muda (Silent House)
The Awakening
Noroi
Graveyard Encounters
Paranormal Activity I, II & III
Paranormal Entity
Ghost Ship
Tale Of Two Sisters
The Uninvited
Citera
2012-05-18, 21:29
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner
Shutter
La Casa Muda (Silent House)
The Awakening
Noroi
Graveyard Encounters
Paranormal Activity I, II & III
Paranormal Entity
Ghost Ship
Tale Of Two Sisters
The Uninvited

Mycket bra lista. Shutter anser jag vara ett mästerverk. Den bör inte missas, förutsatt att vi avser det Thailändska originalet.
Citera
2012-05-18, 21:37
Medlem
greenleaners avatar
Citat:
Mycket bra lista. Shutter anser jag vara ett mästerverk. Den bör inte missas, förutsatt att vi avser det Thailändska originalet.
Ja, jag var nästan skräckslagen i slutet av den filmen...
Citera
2012-05-18, 21:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag gillar Karen Black, hon äger en karisma på duken med sitt lite säregna utseende. Hon känns även naturlig och är inte helt oäven som skådespelerska. Många klarar inte av att hon är lite skelögd, men jag själv tycker som sagt att det är befriande med skavanker på skådespelare. Det ger ett naturligare och mer äkta intryck. Vad skulle Takeshi Kitano vara utan sina ärr och blinkningar?

Men visst, hon är lite creepy, det hållar jag med om.

Givetvis, håller med dig i det du skriver och ser absolut inget fel på henne som skådespelerska. Hon passar allt som oftast riktigt bra i sina rolltolkningar med just sitt lite kusliga utseende, precis som Michael Berryman för att dra ett exempel.
Citera
2012-05-18, 21:43
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenleaner
Ja, jag var nästan skräckslagen i slutet av den filmen...

Håller med, en av få filmer som fått mig rädd. Den är obehaglig. Dark Water, den Japanska är också riktigt obehaglig och kan vara ett tips för användaren som sökte spökfilmer.
Senast redigerad av SadEyes 2012-05-18 kl. 21:45.
Citera
2012-05-18, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Stort tack!

Mvh

Kaidan och Shirome, två hyggliga japanska filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in