2013-03-09, 22:34
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Någon här som har sett V/H/S? Var den bra eller dålig?

Gillar antologi-filmer, och jag tycker att denna verkar intressant. Främst vill jag se den eftersom Ti West har gjort ett segment, och för att Jason Yachanin ( Poultrygeist ) har en roll!
Två av segmenten är riktigt bra, Ti west's och David Bruckner's. Resten är antingen mediokra eller väldigt usla.
Citera
2013-03-09, 22:46
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Det får bli den i kväll när alla andra sitter och käkar chips framför finalen i Melodifestivalen. Fan, va gött!
Kom gärna med ett omdöme när du sett den! Senast jag såg den var för ca 5 år sen och då blev jag lika skraj som när jag var liten, om filmen i sig är obehaglig eller om det bara var mitt barndomstrauma som spökade vet jag ej..
Citera
2013-03-09, 23:03
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Två av segmenten är riktigt bra, Ti west's och David Bruckner's. Resten är antingen mediokra eller väldigt usla.

Intressant! Såg nyss en recension av Brad Jones ( Cinema Snob ), och han tyckte att Ti Wests del var den sämsta. Av det jag har läst om Wests segment så tycker jag dock personligen att den verkar vara den mest intressanta!

Tar och bokar den, fan i mig. Brukar gilla älska/hata-filmer!
Citera
2013-03-09, 23:15
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Intressant! Såg nyss en recension av Brad Jones ( Cinema Snob ), och han tyckte att Ti Wests del var den sämsta. Av det jag har läst om Wests segment så tycker jag dock personligen att den verkar vara den mest intressanta!
!
Ja att man kan tycka det är för mig obegripligt, finns speciellt ett segment som är så dåligt att man på allvar undrar om det har brunnit i skallen på regissören. Kommer dock inte ihåg vem gjorde det tyvärr.
Citera
2013-03-10, 04:16
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Kom gärna med ett omdöme när du sett den! Senast jag såg den var för ca 5 år sen och då blev jag lika skraj som när jag var liten, om filmen i sig är obehaglig eller om det bara var mitt barndomstrauma som spökade vet jag ej..

Kollar på den nu.. flashback-scenen till skeppet/operationen var tense, inte jätte skärmande men tense.. Ska bli spännande att se vart filmen slutar men också vad man kan hitta om den riktiga historian när filmen är över.

Sleep tight, don't let the spacemen bite!
Citera
2013-03-10, 11:35
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Jag misstänker att det kan ha varit barndomstraumat som spelade in en hel del för om jag hade sett den filmen när jag var ung hade jag också troligtvis blivit lite rädd. Den är mycket välspelad och innehåller några grymma scener som man inte är van vid när det gäller utomjordingsfilmer. Robert Patrick i huvudrollen är ju grym och för att vara en film med 20 år på nacken så håller specialeffekterna fortfarande bra. Det verkar som att 80- och 90-talet var de gyllene åren när det gäller filmer om utomjordingar!

3/5
Citera
2013-03-10, 19:09
Medlem
SiSeniors avatar
Såg tidigare idag Wolf Creek och kan inte sluta förvånas över hur grymt dåliga skådespelarna var. Deras kasshet lyste som bästa igenom när dom skulle gäspa/sträcka på sig varje gång dom klev ut ur bilen.
Filmen hade stor potential i övrigt. Så himla trist att den förstörs på grund av detta.
Citera
2013-03-10, 19:44
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Såg tidigare idag Wolf Creek och kan inte sluta förvånas över hur grymt dåliga skådespelarna var. Deras kasshet lyste som bästa igenom när dom skulle gäspa/sträcka på sig varje gång dom klev ut ur bilen.
Filmen hade stor potential i övrigt. Så himla trist att den förstörs på grund av detta.

Jag tror att du är den första jag sett som gett den dåligt betyg. Jag har ännu inte hunnit se den, men ska ta tag i mitt liv någon dag.

Kan för övrigt meddela att jag läst några recensioner av Evil Dead som kom ut i USA häromdagen och den verkade ändå rätt lovande. Eftersom jag vet att den omöjligtvis kan vara lika bra som originalet behöver jag inte haussa upp någonting, utan bara gå på den och se den för vad den är. Det ska bli grymt spännande att se om Raimi har lyckats.
Citera
2013-03-10, 21:01
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Kan för övrigt meddela att jag läst några recensioner av Evil Dead som kom ut i USA häromdagen och den verkade ändå rätt lovande. Eftersom jag vet att den omöjligtvis kan vara lika bra som originalet behöver jag inte haussa upp någonting, utan bara gå på den och se den för vad den är. Det ska bli grymt spännande att se om Raimi har lyckats.
Jo, jag är faktiskt försiktigt nyfiken på filmen! Att den är R-rated, till skillnad från PG-13 som skitmånga amerikanska skräckfilmer är, är gött. Samt att det tydligen ska vara riktigt blod (inget CGI) också.

Blir nog en titt på den! Alltid trevligt med skräck på bio.

Förövrigt köpte jag Fire in the Sky på DVD för att se om den senare, 44 kr inkl frakt på Play.Com.
Citera
2013-03-10, 21:12
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:

"It will kick.. buttocks." - Sam Raimi.

Jag litar på honom!
Citera
2013-03-10, 22:41
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Jag skriver under på detta med but what is this "potential" you speak of? Kan du dela med dig av vad du tyckte var bra? För jag minns inget av det, kanske borde se den igen?
Citera
2013-03-10, 22:47
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Jag skriver under på detta med but what is this "potential" you speak of? Kan du dela med dig av vad du tyckte var bra? För jag minns inget av det, kanske borde se den igen?

Mitt minne säger att den var bra när jag såg den några år sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in