Citat:
Ursprungligen postat av
ragingcow
Nån här som sett Macabre? såg den för några veckor sen och jag gillade den väldigt mycket även om slutet var väl lite konstig, men denna film hade en obehaglig stämmning utan vare sig spöken eller en massa blod.
Är det den från Singapore? I sådant fall så har jag plockat hem den och ska se den!
Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Spansk är den och heter Mientras duermes eller Sleep tight.
Ganska obehaglig film även om jag tror att detta också är typen där det eventuellt känns lite mer skrämmande om man är kvinna.
Den är ganska seg men aldrig dålig, helt okej film varken mer eller mindre.
--
Igår tänkte jag att det var på sin plats med lite aliens och sci fi-skräck så vi tittade på The Host från 2013.
Detta får fungera som en varning. Det är ingen skräck även om den är "märkt" som det på många sidor jag sett. Tvärtom är det något sorts romantiskt triangeldrama+snälla utomjordingar. Såg i efterhand att den är baserad på en bok som är skriven av samma författare som till Twilight-filmerna så det förklarar ju varför den verkade vara riktad mot kåta ynglingar.
Den var inte bra, mest på grund av riktigt uselt skript. Vissa dialoger är så usla att det är skämskudden. Undvik.
Så var det ja... Tack. Gillade den filmen, tyckte den var riktigt obehaglig. Rekommenderade några vänner att se den när dom satt och söp, dom tyckte också den var bra men ganska seg. Dom hade nog förväntat sig en film med massa jumpscares och inte en psykologisk film med en obehaglig vaktmästare, det var nog inte rätt film att se när man sitter fyra stycken och tar nån öl.
Tackar för varningen, jag ska undvika den filmen i högsta möjliga mån...