2013-09-09, 09:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nån här som sett Macabre? såg den för några veckor sen och jag gillade den väldigt mycket även om slutet var väl lite konstig, men denna film hade en obehaglig stämmning utan vare sig spöken eller en massa blod.

Är det den från Singapore? I sådant fall så har jag plockat hem den och ska se den!

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Spansk är den och heter Mientras duermes eller Sleep tight.

Ganska obehaglig film även om jag tror att detta också är typen där det eventuellt känns lite mer skrämmande om man är kvinna.

Den är ganska seg men aldrig dålig, helt okej film varken mer eller mindre.

--

Igår tänkte jag att det var på sin plats med lite aliens och sci fi-skräck så vi tittade på The Host från 2013.

Detta får fungera som en varning. Det är ingen skräck även om den är "märkt" som det på många sidor jag sett. Tvärtom är det något sorts romantiskt triangeldrama+snälla utomjordingar. Såg i efterhand att den är baserad på en bok som är skriven av samma författare som till Twilight-filmerna så det förklarar ju varför den verkade vara riktad mot kåta ynglingar.

Den var inte bra, mest på grund av riktigt uselt skript. Vissa dialoger är så usla att det är skämskudden. Undvik.
Så var det ja... Tack. Gillade den filmen, tyckte den var riktigt obehaglig. Rekommenderade några vänner att se den när dom satt och söp, dom tyckte också den var bra men ganska seg. Dom hade nog förväntat sig en film med massa jumpscares och inte en psykologisk film med en obehaglig vaktmästare, det var nog inte rätt film att se när man sitter fyra stycken och tar nån öl.

Tackar för varningen, jag ska undvika den filmen i högsta möjliga mån...
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-09-09 kl. 09:48.
Citera
2013-09-09, 12:24
Medlem
Tips på bra spökfilmer? Demoner och liknande är också välkommet!
Har självklart sett dom vanligaste, paranormal activity, exorcism osv.

Såg förövrigt The conjuring på bio i lördes, rekommenderar den STARKT!
Citera
2013-09-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helcon

Deamons av Mario Bavas som Lamberto Bava är väldigt bra. Utspelar sig i en biograf som visar en skräckfilm, vilket ger filmen en extra bra känsla och miljöer.

http://www.imdb.com/title/tt0089013/
Citera
2013-09-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Deamons av Mario Bavas som Lamberto Bava är väldigt bra. Utspelar sig i en biograf som visar en skräckfilm, vilket ger filmen en extra bra känsla och miljöer.

http://www.imdb.com/title/tt0089013/

Tack för svaret!
Men söker mer lite modernare filmer, klarar inte av dom där gamla filmerna haha.
Citera
2013-09-09, 14:50
Medlem
Aviarts avatar
Har snöat in lite på Romeros zombiefilmer. Någon som kan lista vilka det är han har gjort? Eller nyinspelade iaf. Har sett Dawn of the Dead och tänkte se Land of the Dead nu.
Citera
2013-09-09, 15:41
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart
Har snöat in lite på Romeros zombiefilmer. Någon som kan lista vilka det är han har gjort? Eller nyinspelade iaf. Har sett Dawn of the Dead och tänkte se Land of the Dead nu.

Night of the Living Dead '68
Dawn of the Dead '78
Day of the Dead '85
Land of the Dead '05
Diary of the Dead '07
Survival of the Dead '09

Den ordningen är kronologisk. Day of the Dead är obligatorisk innan Land of the Dead. Diary of the Dead är valfri, Survival of the Dead bör undvikas. Subjektiva åsikter, förstås.
Citera
2013-09-09, 15:45
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Har du hoppat över Night of the Living Dead? Se den innan du går vidare i sådant fall...
Citera
2013-09-09, 15:48
Medlem
Moffins avatar
Citat:

The Awakening från 2012 kanske? Verkar inte som allt för många sett den. Inget mästerverk men ganska stilig på något vis och bitvis skrämmande. Slutet lämnar lite att önska men i det stora hela är den helt klart sevärd för de som gillar filmer om spöken och hemsökta hus.
Citera
2013-09-09, 15:56
Medlem
Aviarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Night of the Living Dead '68
Dawn of the Dead '78
Day of the Dead '85
Land of the Dead '05
Diary of the Dead '07
Survival of the Dead '09

Den ordningen är kronologisk. Day of the Dead är obligatorisk innan Land of the Dead. Diary of the Dead är valfri, Survival of the Dead bör undvikas. Subjektiva åsikter, förstås.

Tänkte se alla och sen ge mitt utlåtande på det. Även om dom är dåliga så genomlider jag gärna dom för sakens skull, tack så mycket för listan

Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har du hoppat över Night of the Living Dead? Se den innan du går vidare i sådant fall...

Har precis bekantat mig med Romeros verk så jag tänkte ta alla men kände inte till NootLD.
Citera
2013-09-09, 16:07
Medlem
I spit on your grave 2 har jag nu sett och måste säga att den var totalt värdelös. Männen spelar skitdåligt och bruden försöker spela alldeles för tuff. Känns inte trovärdigt att hon blir så iskall, hon borde vara mer on the edge och hennes skrik var så jävla illa. Sen hur hon hamnade där hon hamnade i början är ju också något som tillverkar en hel del frågor. Nej denna film var inte bra alls. 3/10.

Förövrigt så skulle jag vilja ha lite rekommendationer på läskiga skräckfilmer. Ser i stort sett en skräckfilm så fort den kommer ut i "butiken" så har sett det mesta men man kan ju alltid hålla tummarna för att någon rekommenderar en film som man inte har sett. Behöver inte vara från 'murica men heller inte ett jobbigt språk som typ danska, norska eller finska. Skulle bara störa mig på hur dom pratar genom filmen.

P.S Hur gör man spoiler flik i inlägg?
Citera
2013-09-09, 17:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tänkte se alla och sen ge mitt utlåtande på det. Även om dom är dåliga så genomlider jag gärna dom för sakens skull, tack så mycket för listan

Har precis bekantat mig med Romeros verk så jag tänkte ta alla men kände inte till NootLD.
Okej, men då talar jag nog för de flesta när rekommenderar dig att se den före de andra.
Citera
2013-09-09, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

The Possession - http://www.imdb.com/title/tt0431021/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in