2020-05-24, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det är fortfarande inte Adlibris, Akademibokhandeln och Bokus utan förlaget. Bonnier Fakta. Det är förlaget som stoppar hans böcker. Adlibris mfl får inga leveranser från förlaget och då kan de inte sälja.

Adlibris säljer massor av kontroversiella böcker men just Paolos kokböcker KAN de inte sälja eftersom förlaget vägrar skicka ut dem.

Spelar ingen roll. Då borde Adlibris om de skulle vara ett seriöst företag avsäga sig sammarbetet med Bonnier och ta tillbaka makten.

Det är ju upp till dom själva hur de vill att det ska se ut.
Senast redigerad av EricssonS700 2020-05-24 kl. 09:04.
Citera
2020-05-24, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
DE väljer ingenting. DE hotas av de högljudda små extremistgrupper som har politisk hemvist kring V och Mp. DE fungerar inte som vilket företag som helst.
Googla på Linda Snecker så förstår du vilka kompletta galningar som driver det här bokbålet.
Svaga politiker som Jonas Sjöstedt vågar heller inte rensa ut småfascisterna. Vänsterledaren C H Hermansson bad sådana här idioter fara åt helvete och försvinna från partiet.

Snälla. Ge källa på att någon politiker utövat påtryckningar på Adlibris och/eller Bonniers etc. Annars är det inte censur.

Citat:
Det handlar inte om boklådorna utan om förlaget Bonnier Fakta.

Det är förlaget som har stoppat all försäljning. De levererar inget nytt. Då blir det automatiskt stopp hos Adlibris eftersom de inte knappast håller några lager av "Paolos Pizza och Pasta".

Om en bokhandel har Paolos bok fysiskt så får de sälja den. Det är upp till den enskilda ägaren/ägarinnan av butiken.

Vilket för oss över på den självklara lösningen - vem äger egentligen rättigheterna till böckerna?

Exempelvis Katerina Janouch fick ju starta ett eget förlag för att kunna fortsätta ge ut böcker och hennes böcker säljs idag av Adlibris.

Självklart. Du har helt rätt. Det är förlagen som valt att sluta sälja sin egen bok.

Kontentan av mitt inlägg är dock detsamma. Det har ingenting med demokrati eller censur att göra öht.
Citera
2020-05-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Spelar ingen roll. Då borde Adlibris om de skulle vara ett seriöst förletag avsäga sig sammarbetet och ta tillbaka makten.
Hur ska de ta tillbaka makten? Det är förlaget som sitter på böckerna. Skickar de inte några böcker så skickar de inte.

När Janouch förlag tog avstånd från henne efter hennes intervju i tjeckisk TV så startade hon eget förlag och gav ut sina böcker på. Paolo kommer att behöva göra samma sak framöver. Kanske inte just nu direkt, när det stormar som värst, men om ett år eller så.

I sak skiter jag i Paolo men detta med att tysta folk och ta ifrån dem deras levebröd "för att ta avstånd" är något som måste lyftas fram som det problem det är.
Citera
2020-05-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Säga vad man vill om Roberto men är inte detta helt åt helvete?

Citat:
Ursprungligen postat av Arvtant
Ja att vara sexköpare är tydligen värre än att vara Hitler, för hans bok går ju att köpa på adlibris till skillnad från Paolo Robertos...

https://www.adlibris.com/se/bok/mein...-9781908538697
De erbjuder även böcker av mördaren Annika Östberg. Har de någon lista vilka brott som medför bojkott?
Citera
2020-05-24, 09:10
Medlem
borrizs avatar
Knappast någon köper hans prylar nu mera, så det finns inget ekonomiskt skäl att de skall uppta plats i skylten. Vore det en gammal hederlig bokhandel så hade böckerna förpassats till reakorgen.
Citera
2020-05-24, 09:11
Medlem
Det här börjar faktiskt bli larvigt och oroande. PR har gjort fel absolut men hetsjakten och konsekvenserna är inte alls i paritet med brottet.

Allvarligt.
Citera
2020-05-24, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Självklart. Du har helt rätt. Det är förlagen som valt att sluta sälja sin egen bok.

Kontentan av mitt inlägg är dock detsamma. Det har ingenting med demokrati eller censur att göra öht.
Jag menar att det är ett censurliknande förfarande (måhända inte beordrad statlig censur) när någon sitter på makten/ägandet och sedan förvägrar författaren att få bli distribuerad/såld "för att ta avstånd".

Om Bonnier Fakta ger tillbaka rättigheterna till Paolo så han kan publicera sig någon annanstans, då är jag med på din vinkel. Då har han sin fria chans någon annanstans.
Citera
2020-05-24, 09:12
Bannlyst
Citat:
I sak skiter jag i Paolo men detta med att tysta folk och ta ifrån dem deras levebröd "för att ta avstånd" är något som måste lyftas fram som det problem det är.

Exakt. Och Adlibris strör bara på den trenden igenom att inte ta avstånd från det.

Du kan ta det jag sa och applicera på företagsnamnet Bonnier om det känns bättre? I grunden är det precis samma sak som gäller där.
Citera
2020-05-24, 09:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Hycklande och orättvist ja. Det här är inget annat än en maktdemonstration från förlagsjudarna och en skrämselsignal till folket: "Stick inte upp mot vår PK-agenda för då raderar vi dig". Paolo trotsade PK-packet lite för mycket och de väntade antagligen bara på en ursäkt till att få sänka honom.

Det är i sådana här lägen man önskar att en viss herre med mustasch ska komma tillbaka och styra upp skiten.

+1. Han vek inte ner sig för feministerna utan tvärtom under åratal stod upp mot dem. Precis som du skriver så väntade """de""" bara på ett tillfälle att sänka honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Att han mördas tror jag inte, men däremot borde det finnas risk för att han begår självmord på riktigt med ett så omfattande drev.

Besvikelsen efter #metoo m.m. har länge bubblat under ytan och här kom ett gyllene tillfälle serverat på silverfat.

Nu ska mannen få veta sin plats!

Kan lika gärna sluta med att han radikaliseras eller bara väljer att flytta från landet och i sitt nya land berätta precis hur jävla sjukt Sverige har blivit de senaste 30 åren.

PR krossas, inte pga det han gjorde senast utan för att han inte köpt PK-samhället.
Citera
2020-05-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Knappast någon köper hans prylar nu mera, så det finns inget ekonomiskt skäl att de skall uppta plats i skylten. Vore det en gammal hederlig bokhandel så hade böckerna förpassats till reakorgen.

Fast det är ju inte det som folk diskuterar här utan det är principen. Hans böcker må vara toalettpapper men man tar bort dem av helt fel orsak. Tänk om biblioteken skulle börja ta bort Strindberg eller Nietzsche för att de anses bryta mot värdegrunden. Vi är farligt nära en sådan utveckling och egentligen är jag förvånad att det inte hänt ännu. Antagligen räddas vi av vulgärvänsterns brist på bildning här.
Citera
2020-05-24, 09:37
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Fyfan vad löjligt..

Jag visste att Sverige var fullt av soya-latte drickande feminist hen bögar. Men så här jävla illa trodde jag inte att det skulle vara. Och inte fan trodde jag att dessa hade infiltrerat Adlibris.

De borde stå på sig och fokusera på att vara ett bokförlag som ger ut böcker som i många fall även är svårt att få tag i. Inte driva politik eller vika sig för feminazis hot och propaganda.

Vi alla vet att dom förmodligen har ringt sönder er och krävt er att ta ner alla böckerna från bokhyllan. Det är det deras taktik går ut på. Att förstöra folks liv.. Adlibris stödjer alltså sånt beteende mer hellre än att stå på sig?

Vad jag vet så finns det redan många böcker skrivna utav andra brottslingar att få tag i där? Vad är då problemet?

Thumbs down på Adlibris. Och då har jag alltid köpt mina böcker därifrån.

Ta några öl och lär er att bete er.

Adlibris ägs av Bonnier.
Du kan ju kolla hur Paulo behandlas i deras övriga verksamheter.
Citera
2020-05-24, 09:39
Medlem
Citat:
Exakt. Och Adlibris strör bara på den trenden igenom att inte ta avstånd från det.

Du kan ta det jag sa och applicera på företagsnamnet Bonnier om det känns bättre? I grunden är det precis samma sak som gäller där.
Vi ska skjuta på rätt företag bara tycker jag.

Och jag förväntar mig inte så mycket ryggrad av någon att de i detta läge skulle gå ut och av principiella skäl opponera mot Bonniers nedtystning av Paolo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in