2020-05-24, 16:53
Medlem
Sleeptalkers avatar
Lika lite som jag ens visste att Paolo Roberto skrivit böcker visste jag ens att han hade ett eget pasta sortiment (som jag aldrig sett i affärer här i alla fall!).

Innan den här hor-affären alltså.

Där ser man, där ser man hur lite man egentligen vet/visste om pseudo-kändisar som Roberto.

Visst, man hade ju sett fanskapet dryga sig på TV från och till med sina usla pastarecept och sina patetiska överdrivna italienska maner ... och det var väl ungefär allt.

Så ingen större förlust att vi slipper att se honom och det för överskådlig framtid.
Citera
2020-05-24, 16:59
Medlem
Eh Paolo får vad han förtjänar om än retroaktivt, ett sexköp är förvisso inte något jag ser jätteallvarligt på men det är ju uppenbart att han är en vanetorsk(och dessutom lögnare, att sitta på bästa sändningstid och gråta ut "det är första gången" etc och ljuga människor rakt upp i ansiktet är otroligt respektlöst, hur dumma tror han att folk är?). Vad värre är så har den importerade husspaggen tidigare i livet pucklat på oskyldiga svenskar. Karma.
Citera
2020-05-24, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Helt rätt liksom. Att utnyttja och köpa en annans kropp är så vidrigt. En signal till andra gubbslem och män som tänker begå liknande brott, ta konsekvenserna. Nu slipper vi se hans skräp i hyllorna.

Vi kanske borde radera ut allting som har med dig att göra på grund av att du är
En galen feminist och smutskasta dig dag och natt i media som om du mördat 200 människor.
Förbjuda befolkningen att använda ditt namn.

Det vi borde göra i detta land är att sätta alla galna feminister och PK-pack ute i skogen och låta dem sakta dö så att vi kan bygga upp ett normalt land igen. Grattis du är utvald.
Citera
2020-05-24, 17:13
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvtant
Ja att vara sexköpare är tydligen värre än att vara Hitler, för hans bok går ju att köpa på adlibris till skillnad från Paolo Robertos...

https://www.adlibris.com/se/bok/mein...-9781908538697

Den ultimata jämförelsen som visar hur åt helvete snett sverige är.
Citera
2020-05-24, 17:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Reaktionerna på Paolos snedsteg är helt oproportionerliga i min mening, men samtidigt är det väl upp till Adlibris och Bokus att välja vilka böcker de vill ha i sitt utbud eftersom de är privata företag. När statliga och kommunala bibliotek börjar dra in böcker är det en annan femma, men frågan är om någon går till biblioteket och lånar en bok av Paolo Roberto till att börja med.

Varför är det okej för företag att förtrycka folket och fel när staten gör det?
Citera
2020-05-24, 17:17
Bannlyst
Fattar ni inte att hitlers bok är en historisk bok, något som paolos inte nånsin kommer att bli?
Citera
2020-05-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Nej, inget fel i det. Han har gjort det valet.
Fast det vet du ju inget om. Vilka klausuler som finns i kontraktet.

Har de rätt att låsa in hans böcker och försörjning för all framtid för att de vill "ta avstånd"?

Jag har inga problem med att Bonniers inte vill jobba med honom.

Jag har däremot problem med att Bonniers i praktiken delar ut ett utomrättsligt straff till killen.

Rent principiellt, alltså.
Citera
2020-05-24, 17:26
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför är det okej för företag att förtrycka folket och fel när staten gör det?

För det första har lite svårt att se att ett beslut om att dra in vissa produkter är att "förtrycka folket", men ett privat företag har rimligtvis mer att säga till om rörande den egna verksamheten än en myndighet eller offentlig institution. Bibliotek måste trots allt rätta sig efter lagar och riktlinjer som inte gäller för privata företag.
Citera
2020-05-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Är det inte mer sanningsenligt att säga att det är kapitalisterna som styr? Det är de som har valt att plocka bort Robertos böcker ur sina sortiment. Jag tror att väldigt få på vänsterkanten tycker att Roberto ska censureras.
Nä, det är Bonniers som förvägrar Paolo chansen att få sälja sina böcker. Det är allt annat än kapitalism och mycket mer åt censur-hållet

Nåt om "värdegrund" var det visst.
Citera
2020-05-24, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Fast det vet du ju inget om. Vilka klausuler som finns i kontraktet.

Har de rätt att låsa in hans böcker och försörjning för all framtid för att de vill "ta avstånd"?

Jag har inga problem med att Bonniers inte vill jobba med honom.

Jag har däremot problem med att Bonniers i praktiken delar ut ett utomrättsligt straff till killen.

Rent principiellt, alltså.

Då borde han fixat det i sitt kontrakt, så att han har några rättigheter kvar. Nä han sålde sig till högstbjudande och får betala priset.
Citera
2020-05-24, 17:31
Medlem
Är det Adlibris och Bokus som plockat bort hans böcker eller är det hans förlag som plockat bort dem?

Är det Bokus/Adlibris så är det åt helvete.

Är det hans förlag så är det väl upp till dem.
Citera
2020-05-24, 17:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För det första har lite svårt att se att ett beslut om att dra in vissa produkter är att "förtrycka folket", men ett privat företag har rimligtvis mer att säga till om rörande den egna verksamheten än en myndighet eller offentlig institution. Bibliotek måste trots allt rätta sig efter lagar och riktlinjer som inte gäller för privata företag.

Det är vanligt att ett företag äger 90% av en marknad. Så att säga att "de får göra som de vill - det är ett privat företag" håller inte riktigt, när företaget i princip äger hela marknaden.

Det är inte okej att varken företag eller stater förtrycker våran frihet. Hade det funnits många alternativ när företag förtrycker oss hade det inte varit ett problem. Men nu fungerar det inte så när några få företag äger allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in