2020-05-24, 06:03
Medlem
Vidrigt men väntat av pk-feminist diktaturen Sverige.
Citera
2020-05-24, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag tycker det är dåligt. Men samtidigt om det finns tillräckligt många som skulle bojkotta hela förlag och bokhandlare om de inte plockar bort böckerna kan jag förstå dom.

Men då är det i så fall många som agerar fel enligt min mening. Det känns helt fel att bojkotta för att någon säljer en viss bok. Farlig utveckling. Jag bojkottar inte ens de som säljer hatskriften koranen.

Jag bojkottar hellre företag som plockar bort saker, för att de ska lära sig att sluta med det.
Det är väl lite grejen. Det finns garanterat INTE tillräckligt många som skulle bojkotta Adlibris för att de säljer Paolos kokbok. Precis som i stort sett ingen skulle bojkotta Coop för att de säljer Paolos pasta.

Allt det här med att plocka bort pasta och böcker, det är istället något internt i en liten, högre grupp i samhället som har bestämt sig för att han ska straffas så mycket som möjligt. Deplatforming. Förvägra inkomst.

Möjligen tror de också på riktigt att folk bryr sig om att Adlibris säljer böckerna men i så fall beror det på att de lever i en väldigt snäv krets av likatänkande.

Det handlar om små, snäva, högljudda grupper som driver en agenda och sätter tonen.
Citera
2020-05-24, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Säga vad man vill om Roberto men är inte detta helt åt helvete?

Varför?
Det är ingen mänsklig rättighet att få sälja sina böcker i de största bokhandlarna. De väljer själva vilka de vill sälja. Som vilket företag som helst.
Citera
2020-05-24, 06:56
Medlem
Apologists avatar
Istället för att plocka bort Paolos böcker bör de börja med Mahatma Gandhi o Muhammed o alla andra pedofiliers böcker.

Snacka om häxbränning o kasta kappan efter vinden.

Sverige är ett sjukt samhälle.
Citera
2020-05-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Varför?
Det är ingen mänsklig rättighet att få sälja sina böcker i de största bokhandlarna. De väljer själva vilka de vill sälja. Som vilket företag som helst.
DE väljer ingenting. DE hotas av de högljudda små extremistgrupper som har politisk hemvist kring V och Mp. DE fungerar inte som vilket företag som helst.
Googla på Linda Snecker så förstår du vilka kompletta galningar som driver det här bokbålet.
Svaga politiker som Jonas Sjöstedt vågar heller inte rensa ut småfascisterna. Vänsterledaren C H Hermansson bad sådana här idioter fara åt helvete och försvinna från partiet.
Citera
2020-05-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Varför?
Det handlar inte om boklådorna utan om förlaget Bonnier Fakta.

Det är förlaget som har stoppat all försäljning. De levererar inget nytt. Då blir det automatiskt stopp hos Adlibris eftersom de inte knappast håller några lager av "Paolos Pizza och Pasta".

Om en bokhandel har Paolos bok fysiskt så får de sälja den. Det är upp till den enskilda ägaren/ägarinnan av butiken.

Vilket för oss över på den självklara lösningen - vem äger egentligen rättigheterna till böckerna?

Exempelvis Katerina Janouch fick ju starta ett eget förlag för att kunna fortsätta ge ut böcker och hennes böcker säljs idag av Adlibris.
Citera
2020-05-24, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Säga vad man vill om Roberto men är inte detta helt åt helvete?

Bokbål alltsa. Det här är verkligen beviset på att det är en pågående "häx jakt".

Sverige = det nya nazist tyskland
Citera
2020-05-24, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Detta får en att hata feministerna ännu mera.

Hur långt ska de gå? Kommer Paolo snart hittas död för att han begått ”självmord” (blivit mördad alltså).
Att han mördas tror jag inte, men däremot borde det finnas risk för att han begår självmord på riktigt med ett så omfattande drev.

Besvikelsen efter #metoo m.m. har länge bubblat under ytan och här kom ett gyllene tillfälle serverat på silverfat.

Nu ska mannen få veta sin plats!
Citera
2020-05-24, 07:46
Medlem
Lite överdrivet kan jag ju tycka. Men att det skulle vara censur är ju ungefär lika överdrivet också.
Citera
2020-05-24, 07:54
Bannlyst
Fyfan vad löjligt..

Jag visste att Sverige var fullt av soya-latte drickande feminist hen bögar. Men så här jävla illa trodde jag inte att det skulle vara. Och inte fan trodde jag att dessa hade infiltrerat Adlibris.

De borde stå på sig och fokusera på att vara ett bokförlag som ger ut böcker som i många fall även är svårt att få tag i. Inte driva politik eller vika sig för feminazis hot och propaganda.

Vi alla vet att dom förmodligen har ringt sönder er och krävt er att ta ner alla böckerna från bokhyllan. Det är det deras taktik går ut på. Att förstöra folks liv.. Adlibris stödjer alltså sånt beteende mer hellre än att stå på sig?

Vad jag vet så finns det redan många böcker skrivna utav andra brottslingar att få tag i där? Vad är då problemet?

Thumbs down på Adlibris. Och då har jag alltid köpt mina böcker därifrån.

Ta några öl och lär er att bete er.
Senast redigerad av EricssonS700 2020-05-24 kl. 07:58.
Citera
2020-05-24, 08:29
Medlem
Kissdroppes avatar
I Sverige är det vänstern som styr, det är vänstern som är normen. Det innebär förtryck, censur och inskränkningar på yttrandefriheten och demokratin.

Så det är föga förvånande att man gör så här.

Paolo bygger hela sina karriär, om man bortser från boxningen, på att han misshandlade människor på stan. Han hade inte suttit i TV, gjort filmer eller sålt böcker om det inte vore för att han rånade och misshandlade oskyldiga människor i sin ungdom. Det gillade Sverige och svenska folket. Men köp sex och du är djävulen själv.
Citera
2020-05-24, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Fyfan vad löjligt..

Jag visste att Sverige var fullt av soya-latte drickande feminist hen bögar. Men så här jävla illa trodde jag inte att det skulle vara. Och inte fan trodde jag att dessa hade infiltrerat Adlibris.

De borde stå på sig och fokusera på att vara ett bokförlag som ger ut böcker som i många fall även är svårt att få tag i. Inte driva politik eller vika sig för feminazis hot och propaganda.

Vi alla vet att dom förmodligen har ringt sönder er och krävt er att ta ner alla böckerna från bokhyllan. Det är det deras taktik går ut på. Att förstöra folks liv.. Adlibris stödjer alltså sånt beteende mer hellre än att stå på sig?

Vad jag vet så finns det redan många böcker skrivna utav andra brottslingar att få tag i där? Vad är då problemet?

Thumbs down på Adlibris. Och då har jag alltid köpt mina böcker därifrån.

Ta några öl och lär er att bete er.
Det är fortfarande inte Adlibris, Akademibokhandeln och Bokus utan förlaget. Bonnier Fakta. Det är förlaget som stoppar hans böcker. Adlibris mfl får inga leveranser från förlaget och då kan de inte sälja.

Adlibris säljer massor av kontroversiella böcker men just Paolos kokböcker KAN de inte sälja eftersom förlaget vägrar skicka ut dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in