Citat:
Ursprungligen postat av
henriko
Jag tycker det är dåligt. Men samtidigt om det finns tillräckligt många som skulle bojkotta hela förlag och bokhandlare om de inte plockar bort böckerna kan jag förstå dom.
Men då är det i så fall många som agerar fel enligt min mening. Det känns helt fel att bojkotta för att någon säljer en viss bok. Farlig utveckling. Jag bojkottar inte ens de som säljer hatskriften koranen.
Jag bojkottar hellre företag som plockar bort saker, för att de ska lära sig att sluta med det.
Det är väl lite grejen. Det finns garanterat INTE tillräckligt många som skulle bojkotta Adlibris för att de säljer Paolos kokbok. Precis som i stort sett ingen skulle bojkotta Coop för att de säljer Paolos pasta.
Allt det här med att plocka bort pasta och böcker, det är istället något internt i en liten, högre grupp i samhället som har bestämt sig för att han ska straffas så mycket som möjligt.
Deplatforming. Förvägra inkomst.
Möjligen tror de också på riktigt att folk bryr sig om att Adlibris säljer böckerna men i så fall beror det på att de lever i en väldigt snäv krets av likatänkande.
Det handlar om små, snäva, högljudda grupper som driver en agenda och sätter tonen.