2020-05-24, 00:37
Medlem
Säga vad man vill om Roberto men är inte detta helt åt helvete?
Citera
2020-05-24, 00:37
Moderator
Ruskigbusss avatar
Källor till nyheten

2020-05-18
Citat:
Bonnier Fakta avbryter samarbetet med Paolo Roberto som gett ut en rad kokböcker och träningsböcker på förlaget. Under måndagen försvann alla hans titlar ur nätbokhandlarnas sortiment.

– Ja, det stämmer. Efter att vi i fredags eftermiddag nåddes av nyheten att Paolo Roberto åkt fast i en razzia mot misstänkta sexköpare har vi beslutat att avsluta samarbetet med honom. All vidare försäljning av de böcker han har gett ut i samarbete med förlaget har stoppats, säger Adam Dahlin, litterär chef på Ester Bonnier där Bonnier Fakta ingår.
https://www.boktugg.se/2020/05/18/bo...n-forsaljning/

2020-05-22
Citat:
Bonnier stoppar nu utgivningen av hans böcker och alla hans boktitlar är borta ut bokhandlarnas sortiment på nätet.

– All vidare försäljning av de böcker han har gett ut i samarbete med förlaget har stoppats, säger Adam Dahlin, litterär chef på Ester Bonnier, till sajten Boktugg.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...efter-sexkopet
Citera
2020-05-24, 00:47
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det kommer en backlash så in i helvete efter den här pk-terrorn.
Kanske inte Finspång men nånting åt det hållet.
Citera
2020-05-24, 00:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Där man eldar böcker eldar man snart människor. Det här är en otäck utveckling. Visst, det Paolo gjorde var fel, det kan jag köpa, men att fullständigt radera ut honom på det sätt som pågår är inte värdigt ett demokratiskt samhälle.
Citera
2020-05-24, 00:56
Medlem
Arvtants avatar
Ja att vara sexköpare är tydligen värre än att vara Hitler, för hans bok går ju att köpa på adlibris till skillnad från Paolo Robertos...

https://www.adlibris.com/se/bok/mein...-9781908538697
Citera
2020-05-24, 01:00
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Det kommer en backlash så in i helvete efter den här pk-terrorn.
Kanske inte Finspång men nånting åt det hållet.
Så kommer det att bli. Se bara på backlashen som kom mot Greta-sekterismen. Folk skrattar idag åt sånt som de för ett halvår sedan hyllade. Den här nymoralismen kommer att slå tillbaka något så in i baljan. Problemet med det är att det kan användas av illasinnade krafter att degenerera samhället än mer, för vi lever i en märklig tid där hela det här Paulo-drevet aldrig hade hänt om Paolo hade varit framträdande sosse eller bara köpt sex av en karl. Det handlar inte om gärningen i sig utan om vem som är inblandad. Det är som vanligt inte budskapet som är det intressanta utan budbäraren.
Citera
2020-05-24, 01:04
Medlem
Ingen vill sälja hans böcker, och förklaringen är enkel: Om dom väljer att fortsätta saluföra böckerna så kommer dom att få ta emot en tsunami av kritik från arga människor med "rätt värdegrund". Skulle bli hundratals eller tusentals arga kommentarer och hot på sociala medier, till kundtjänsten per telefon, mejl osv. Och vem fan vill ha det? Att plocka bort böckerna från försäljningen påverkar knappt deras ekonomi ändå, så det är ett billigt sätt att rätta sig efter ledet.
Citera
2020-05-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Ingen vill sälja hans böcker, och förklaringen är enkel: Om dom väljer att fortsätta saluföra böckerna så kommer dom att få ta emot en tsunami av kritik från arga människor med "rätt värdegrund". Skulle bli hundratals eller tusentals arga kommentarer och hot på sociala medier, till kundtjänsten per telefon, mejl osv. Och vem fan vill ha det? Att plocka bort böckerna från försäljningen påverkar knappt deras ekonomi ändå, så det är ett billigt sätt att rätta sig efter ledet.

Är bara ett symptom på dagens vidriga och skrämmande pöbel. Enda sättet att få det sluta måste vara om folket kräver lika behandling för alla. Måste finnas många många människor där ute att radera från butikshyllorna. Kan vi inte hjälpas åt? Vi kanske kan hjälpa företagen att hitta allt som ska plockas ner? Hitler är en bra start kanske. Sen måste livet rivas ner för de andra som åkte dit i härvan också.
Citera
2020-05-24, 01:40
Medlem
henrikos avatar
Jag tycker det är dåligt. Men samtidigt om det finns tillräckligt många som skulle bojkotta hela förlag och bokhandlare om de inte plockar bort böckerna kan jag förstå dom.

Men då är det i så fall många som agerar fel enligt min mening. Det känns helt fel att bojkotta för att någon säljer en viss bok. Farlig utveckling. Jag bojkottar inte ens de som säljer hatskriften koranen.

Jag bojkottar hellre företag som plockar bort saker, för att de ska lära sig att sluta med det.
Senast redigerad av henriko 2020-05-24 kl. 01:57.
Citera
2020-05-24, 01:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Välkommen till Sverige.
Horan kanske inte ville vara en hora i det här fallet. Vad ska man med en hora till om man har en 25-årig flickvän? Det är nånting som inte riktigt stämmer in på den mannen.

Eller tänk om horan ville vara en hora i just det här fallet.

Att han valde att gå till en hora är dock för mig en svår nöt att knäcka. Så du har ju rätt i att det är något som inte stämmer med honom.

Men genom att dra in hans boktitlar, drabbas inte andra som varit involverade i projektet då? Hans barn blir ju drabbade av all skit som sker just nu och om feministerna tillåts fortsätta sina drev mot honom och hans barn så är risken stor att barnen kommer slå ifrån. Hans son är ju väldigt bra på att veva rund-/hoppsparkar. Snart kanske en blåhårig feminist får smaka hans sons skosula riktigt hårt.
Citera
2020-05-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
J
Jag bojkottar hellre företag som plockar bort saker, för att de ska lära sig att sluta med det.

Väldigt bra skrivet! Önskar att vi var många som kunde tänka så! Skrämmande utveckling med denna pöbeldomstol.
Citera
2020-05-24, 01:54
Medlem
Bra att de tog bort böckerna men det är ju en mindre skandal att de tog bort dem av helt fel anledning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in