Knns som att vi behver en trd om detta eftersom det hr mnet ofta tar ver andra astronomitrdar som handlar om ngon nyligen upptckt och konstig signal i rymden osv.
Har lnge nu sagt att vi kan vara ensamma i hela universum. John Michael Godier laddade hromdagen ett podcast klipp p hans YouTube kanal dr han diskuterar med astrobiologen David Kipping varfr s kan vara fallet, och Kipping verkar ha rknat ut en ny ekvation fr att uppskatta frekomsten av intelligent liv osv, oklart hur bra hans ekvation r.
Why We May Be the Only Intelligent Life in the Universe with David Kipping of Cool Worlds:
https://www.youtube.com/watch?v=AC-6okOWXLs
Det r mycket Drake equation, Fermi paradox, SETI, rare earth hypotesen, mnens ovanlighet osv. Har precis brjat lyssna och inte kommit s lngt i deras diskussion.
Vad tror ni, r vi helt ensamma i universum?
Fr egen del r det inget jag r sker p, men jag r ppen fr att vi faktiskt kan vara helt ensamma, med tanke p att vi hittills inte har hittat ngra som helst spr av liv.
Sedan behver vi inte vara ensamma i universum, liv kan finnas men det behver inte vara intelligent liv, och vi kan vara den enda planeten med intelligenta livet p. Dock r det ju s att om det finns andra planeter med liv, s br der finnas en och annan planet med intelligent liv ocks.
terkommer med lngre och djupare tankar nr jag kollat klart efter frukosten.