Citat:
Ursprungligen postat av
Loudpipe77
EXAKT samma anledning gjorde att jag inte sökte Laro. Jag gick på heroin i drygt 10 år,bytte till metadon,som jag köpte av olika personer,slutligen bytte jag till sub,och det gick jag på i ca 10 år,oftast köpt från andra i Laro. Jag har barn,körkort o jobb,och tänkte att om jag söker Laro så kommer soc bli inblandad. De har redan omhändertagit ett barn,för 20 år sen,som det tog 1,5 för mig att få tillbaka. Jag var givetvis ren då,men föll tillbaka sen. I alla fall,en bekant som levde samma liv som mig,dvs jobb och familjeliv,med ett hemligt medicinbruk,kom in i Laro och berättade för mig att Soc inte alls blir inblandade! Det jag trott,och som hindrat mig i alla år från att söka,det stämde inte! Så jag sökte,och nu har jag varit med i 5 år,och det funkar klockrent! Soc har ingenting med behandlingen att göra.
Joho, om man berättar att man har barn går det automatiskt ut ett besked, en orosanmälan, till soc, i alla fall om man går på heroin som jag gjorde. Det är i alla fall sant i Göteborg, men det borde vara likadant överallt.
Jag har fått det bekräftat dels vid samtal med sjuksköterska, dels med läkare så det är inget snack.
Efter att ha torskat så lyckades jag, trots grava misstankar, skaka av mig soc den första gången. Hade jag fått en ping från laro-programmet också hade det varit svårt.. Så, jag lät bli LARO helt. Men skönt att det funkar för dig, oavsett våra separata erfarenheter.