2025-05-01, 09:58
Medlem
Muppetys avatar
Tycker det verkar fuskas mycket bland en del LARO-användare. De tjatar till sig Elvanse för (ibland påhittad?) ADHD/ADD, o i.o.m. det kan de ta hur mycket amfetamin som helst utöver Elvansen.

Men nu senast hörde jag nått om att de kollar så att det bara är dexamfetamin i urinen, o ingen levoamfetamin som nästan alltid förekommer i gatu-amfetamin. Vet inte om det stämmer, någon kanske kan bekräfta eller dementera?

Förr använde de mycket zopiklon också, då de inte syntes på urinproven, men jag tror det gör det numera.

Jag har inte någon LARO själv, men jag missbrukade opioider ett tag, men det var för kort period, så jag fick uthärda lite abstinens istället. Aktar mig särskilt för opioider, en av mina bästa vänner, med noll opioidtolerans, kom över en flaska metadon, avsedd för en rejält tolerant person, o det stod ju typ "en dos" på flaskan, så han drack upp den, o fick dessvärre senare åka till bårhuset...
Citera
2025-05-03, 19:42
Medlem
Det är ytterst svårt att sidomissbruka inom Laro skulle jag säga! För de kollar verkligen ALLT!

De mäter peth-b värde (exakt alkohol konsumtion) och du får bara ta vad du har utskrivet.

Men det ÄR möjligt att få både AMFETAMIN, METADON och ÖVEN BENSO. Utskrivet. Samtidigt.

Fast Benso är de ofta restriktiva med.

Själv har jag Amfetamin och Metadon. Dagligen.

Det är brottsligt för mig att INTE KNARKA.

Fast doserna är givetvis mycket små!
Citera
2025-05-03, 19:49
Medlem
Tråkigt att höra om din vän! Dog han av en flaska?

Jag har själv Levopidon det är det dubbelt så starka Metadonet. Jag har testat att ta 2 flaskor vid ett enstaka tillfälle - men kände inte mer ändå. Så ligger på en bra dos tycker jag!

Din polare måste varit extremt ovan vid opiater!

En vän till mig lyckades dö av en Sub 8mg men att han hängde sig samtidigt gjorde väl inte saken bättre.

Rip Oliver!

Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Tycker det verkar fuskas mycket bland en del LARO-användare. De tjatar till sig Elvanse för (ibland påhittad?) ADHD/ADD, o i.o.m. det kan de ta hur mycket amfetamin som helst utöver Elvansen.

Men nu senast hörde jag nått om att de kollar så att det bara är dexamfetamin i urinen, o ingen levoamfetamin som nästan alltid förekommer i gatu-amfetamin. Vet inte om det stämmer, någon kanske kan bekräfta eller dementera?

Förr använde de mycket zopiklon också, då de inte syntes på urinproven, men jag tror det gör det numera.

Jag har inte någon LARO själv, men jag missbrukade opioider ett tag, men det var för kort period, så jag fick uthärda lite abstinens istället. Aktar mig särskilt för opioider, en av mina bästa vänner, med noll opioidtolerans, kom över en flaska metadon, avsedd för en rejält tolerant person, o det stod ju typ "en dos" på flaskan, så han drack upp den, o fick dessvärre senare åka till bårhuset...
Citera
2025-05-04, 05:58
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Tråkigt att höra om din vän! Dog han av en flaska?

Jag har själv Levopidon det är det dubbelt så starka Metadonet. Jag har testat att ta 2 flaskor vid ett enstaka tillfälle - men kände inte mer ändå. Så ligger på en bra dos tycker jag!

Din polare måste varit extremt ovan vid opiater!

En vän till mig lyckades dö av en Sub 8mg men att han hängde sig samtidigt gjorde väl inte saken bättre.

Rip Oliver!
Ja, det kan väl ha varit en dos på typ 130 mg i flaskan, o han hade ingen tolerans alls. Han såg det troligen som nån form av partydrog, då han inte var ensam när det hände, men vännerna kunde inte göra nått, de trodde väl att han sov, men han hade somnat in för alltid...

Jag minns att jag provade metadon nån gång, jag har heller ingen opioidtolerans, men jag åt 40 mg (i tablettform) o det tyckte jag var ganska mycket. Började nodda, men blev rädd för att somna, med tanke på risk för andningsdepression. Till sist somnade jag ändå, men vaknade som tur var morgonen därpå.

Citat:
Dödlig dos har uppskattats till 50 – 100 mg för icke-tillvand person.
https://www.google.com/search?q=letal+dos+metadon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in