2020-10-17, 14:03
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Bitcoin uppfann digital scarcity och det går i princip inte återskapa. Vi uppfann internet och det behövs inget "nästa internet". Det räcker med att uppgradera och bygga på det vi har.
lol. Aja, vad ska man säga, här kan vi verkligen snacka om Bitcoindogma. Som sagt, vänta du bara tills "V" släpps, då kommer du att få äta upp dina egna ord och du kommer bli mer anti-Bitcoin än vad jag är. Förutsatt att du klarar av att vara objektiv, intellektuellt ärlig och opartisk det vill säga.

Citat:
Ja, detta förklarar väl kanske en del.

Du letar efter nästa pump-and-dump "coin". Jag letar efter bästa, mest säkra, mest censur-resistenta och decentraliserade sunda pengarna så vi kan bygga det parallella finansystemet och till slut nya världsvalutan och bli kvitt med fiat-slaveriet för en gångs skull. Bästa kandidaten är idag utan tvivel Bitcoin.
Nej, jag betraktar inte Pi som en pump and dump scheme. Jag tror faktiskt att Pi kan bli något stort, eller åtminstone att jag kan tjäna en trevlig slant på Pi. Jag tror inte att jag kommer att bli någon dollarmiljonär på Pi, men vi får se hur Pi utvecklas och vad som kommer hända med den kryptovalutan. Släpps "V" före Pi så kanske jag kan tjäna en fin slant på Pi, men förr eller senare kommer även Pi att bli helt irrelevant efter att "V" har gjort sin grej och blivit känt och stort, precis som Bitcoin också kommer att faila hårt post-V. Enda möjligheten för Bitcoin att överleva är att ersätta all BTC:s källkod med "V:s" källkod, men då kommer det ju inte längre att vara Bitcoin, dock kan BTC tickern fortfarande vara värd något om man skrotar Bitcoin Core källkoden. Problemet dock för Bitcoin är att Bitcoin inte kommer att kunna använda "V:s" källkod de närmaste åren, trots att "V" kommer att vara full open source så sett (kan inte avslöja mer om det just nu, förklaring kommer senare).

Och ja, hela grejen (åtminstone tillsvidare) är ju att tjäna bra pengar på kryptovalutor. Det här kanske kommer som en chock för dig, men folk är intresserade av Bitcoin eftersom de faktiskt tror att Bitcoin kan göra dem rika, inte pga någon magisk decentralisering som Bitcoin definitivt inte har. Folk vill liksom köpa feta Lamborghinis, villor osv, inte sitta och runka till decentralisering specs.

Och du, bara så att vi förstår varandra här, hela syftet med "V" är att ersätta fiat-valuta slaveriet; jag är helt med dig på den punkten. Jag hatar bankirer och deras löneslaveri och profitkorruption osv, och jag vill gärna krossa deras system och göra dem alla arbetslösa tack vare nästa revolutionerande kryptovaluta (vilket absolut aldrig kommer att bli Bitcoin). Vi är alltså på samma sida här, bara det att du inte kan se bortom eller utanför Bitcoin medan jag har öppna ögon och sneglar gärna på alternativen, fritänkare som jag är. "V" har alla avsikter, kompetensen och just den överlägsna tekniken/designen att göra precis det som Bitcoin fullständigt har misslyckats med (och aldrig heller kommer att lyckas med). Även Pi har väl för avsikt att göra detta, åtminstone är det vad Pi Core Team säger, men Pi är rent tekniskt inte lika revolutionerande som "V" är, inte på långa vägar. Pi Network kan ju karaktäriseras som en egalitär och social kryptovaluta, och det finns ju en styrka i det också så sett. Men rent tekniskt är det ju inget revolutionerande med Pi, snarare sättet de rullar ut Pi på, kan och har redan uppnått en stor användarbas, vilket är viktigt för framgång.

Jag får förresten inte avslöja hela namnet på den andra kryptovalutan just nu, eftersom den inte har släppts än. Men den är också på väg. Det är inte ett simpelt projekt att lansera nästa stora kryptorevolution, så man får ha förståelse för att sånt här faktiskt tar tid, och tid är perfektion.

När vi ändå är inne på decentralisering så tror jag att Pi kommer att ha en okej decentralisering så sett. Kanske kommer Pi's decentralisering att vara sämre än Bitcoin, men det spelar mindre roll om Pi's decentralisering duger. Användarbasen är vad som kan ge Pi en större market cap än Bitcoin. Användarbas är faktiskt relevant. Du vet, power to the people.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-17 kl. 14:10.
Citera
2020-10-17, 14:33
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Den kommande icke-blockchain kryptovalutan som jag har snackat om ett tag nu (namnet börjar som sagt med ett V, lägg det på minnet senare när det väl smäller), kommer att visa dig och övriga "Bitcoin maximalister" var skåpet ska stå. Den kommer att visa er hur en riktig kryptovaluta görs och äkta decentralisering, anonymitet (Monero kommer inte ens nära den), miljövänlig strömförbrukning och hardcore kryptering på riktigt, som är totalt omöjlig att knäcka. Och givetvis också riktigt snabba transaktioner. Till stor del beror detta på att den inte kommer att använda blockchain överhuvdtaget; det är liksom V:s styrka, att den inte lider av blockchainskräpet, och när den släpps så kommer du att förstå varför blockchain är en nackdel, inte en fördel.
Fast grejen är ju att vi har hört detta snack i alla år sedan Bitcoins begynnelse. Folk har helt enkelt inte fattat säkerhets- och trustproblemet.

"Blockchain är död.. nu är det DaG-coins (IOTA, Nano) som gäller".
"HashGraph är Bitcoin-dödaren"
"EOS är snabbare och mer decentraliserat än Bitcoin".

Så här är det:
Citat:
Blockkedjeteknik är en usel lösning på 99,999% av alla tekniska problem. Det enda problem som blockkedjeteknik kan lösa är problemet med tillit – genom att utradera behovet av en centraliserad aktör som kan manipulera sanningen. Det visar sig att det enda sättet att lösa detta problem (att förinta behovet av en central “sanningssägare”) är att vara ineffektiv. Det måste vara oerhört dyrt att försöka manipulera sanningen. Så dyrt så att om du försöker: så ruinerar du dig själv.
https://surpingvin.com/2019/10/26/bl...knik-ar-skrap/

Distribuerad proof of work var lösningen på Byzantines Generals Problem. Ett enormt framsteg. Ett problem vi inte trodde var lösbart.

Alternativa coins som hittar på diverse Proof of Stake, Space eller Vote och liknande lider av fundamentala trustproblem. Du kan alltid hacka någons privatnyckel till en Stake, du kan sprida ett datorvirus där alla trycker "vote". Du kan alltid muta eller hota ett företag eller nyckelperson. Men med Bitcoin så måste du spendera enorma mängder energi.

Men nu kommer din "kompis" och ska toppa Satoshis uppfinning. En lösning på Byzantines Generals Problem fast utan proof of work? Förstår du varför jag är lite skeptisk?

Jag tror på Bitcoin för att jag insåg hur svårt problemet är att lösa och att det inte finns några alternativ till Bitcoin. PoW är lösningen och PoW är ett winner-takes it all scenario där alla övriga PoW-coin blir osäkra. Monero går 51%-attackeras billigt. Därför är det bara Bitcoin som gäller.

Prediktion: "V" släpps.. Jag listar alla 10 uppenbara attackvektorer.. och projektet kan avfärdas som ännu en shitcoin som ingen kommer bry sig om eller investera i.
Citera
2020-10-17, 21:25
Citat:
lol. Aja, vad ska man säga, här kan vi verkligen snacka om Bitcoindogma. Som sagt, vänta du bara tills "V" släpps, då kommer du att få äta upp dina egna ord och du kommer bli mer anti-Bitcoin än vad jag är. Förutsatt att du klarar av att vara objektiv, intellektuellt ärlig och opartisk det vill säga.

Vänta bara till nästa internet släpps, då kommer du bli mer anti-internet än vad jag är, förutsatt att du klarar av att vara objektiv, intelllektuellt ärlig och opartisk dvs...

För varje misslyckat försök att döda bitcoin, så har den överlevt och därmed blivit starkare än den var innan.
Senast redigerad av se_där... 2020-10-17 kl. 21:27.
Citera
2020-10-20, 05:29
Medlem
Citat:

Nej, jag betraktar inte Pi som en pump and dump scheme. Jag tror faktiskt att Pi kan bli något stort, eller åtminstone att jag kan tjäna en trevlig slant på Pi. Jag tror inte att jag kommer att bli någon dollarmiljonär på Pi, men vi får se hur Pi utvecklas och vad som kommer hända med den kryptovalutan. Släpps "V" före Pi så kanske jag kan tjäna en fin slant på Pi, men förr eller senare kommer även Pi att bli helt irrelevant efter att "V" har gjort sin grej och blivit känt och stort, precis som Bitcoin också kommer att faila hårt post-V. Enda möjligheten för Bitcoin att överleva är att ersätta all BTC:s källkod med "V:s" källkod, men då kommer det ju inte längre att vara Bitcoin, dock kan BTC tickern fortfarande vara värd något om man skrotar Bitcoin Core källkoden. Problemet dock för Bitcoin är att Bitcoin inte kommer att kunna använda "V:s" källkod de närmaste åren, trots att "V" kommer att vara full open source så sett (kan inte avslöja mer om det just nu, förklaring kommer senare).

Och ja, hela grejen (åtminstone tillsvidare) är ju att tjäna bra pengar på kryptovalutor. Det här kanske kommer som en chock för dig, men folk är intresserade av Bitcoin eftersom de faktiskt tror att Bitcoin kan göra dem rika, inte pga någon magisk decentralisering som Bitcoin definitivt inte har. Folk vill liksom köpa feta Lamborghinis, villor osv, inte sitta och runka till decentralisering specs.

Och du, bara så att vi förstår varandra här, hela syftet med "V" är att ersätta fiat-valuta slaveriet; jag är helt med dig på den punkten. Jag hatar bankirer och deras löneslaveri och profitkorruption osv, och jag vill gärna krossa deras system och göra dem alla arbetslösa tack vare nästa revolutionerande kryptovaluta (vilket absolut aldrig kommer att bli Bitcoin). Vi är alltså på samma sida här, bara det att du inte kan se bortom eller utanför Bitcoin medan jag har öppna ögon och sneglar gärna på alternativen, fritänkare som jag är. "V" har alla avsikter, kompetensen och just den överlägsna tekniken/designen att göra precis det som Bitcoin fullständigt har misslyckats med (och aldrig heller kommer att lyckas med). Även Pi har väl för avsikt att göra detta, åtminstone är det vad Pi Core Team säger, men Pi är rent tekniskt inte lika revolutionerande som "V" är, inte på långa vägar. Pi Network kan ju karaktäriseras som en egalitär och social kryptovaluta, och det finns ju en styrka i det också så sett. Men rent tekniskt är det ju inget revolutionerande med Pi, snarare sättet de rullar ut Pi på, kan och har redan uppnått en stor användarbas, vilket är viktigt för framgång.

Jag får förresten inte avslöja hela namnet på den andra kryptovalutan just nu, eftersom den inte har släppts än. Men den är också på väg. Det är inte ett simpelt projekt att lansera nästa stora kryptorevolution, så man får ha förståelse för att sånt här faktiskt tar tid, och tid är perfektion.

När vi ändå är inne på decentralisering så tror jag att Pi kommer att ha en okej decentralisering så sett. Kanske kommer Pi's decentralisering att vara sämre än Bitcoin, men det spelar mindre roll om Pi's decentralisering duger. Användarbasen är vad som kan ge Pi en större market cap än Bitcoin. Användarbas är faktiskt relevant. Du vet, power to the people.

Låter intressant och du verkar veta vad du snackar om. Kan du PM’a mig namnet på V samt några andra lovande kryptovalutor? Jag vill börja investera redan nu innan nästa bullrun kommer. Jag är också skeptisk till Bitcoin. Föredrar Bitcoin Cash före originalet.
Citera
2020-10-20, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Låter intressant och du verkar veta vad du snackar om. Kan du PM’a mig namnet på V samt några andra lovande kryptovalutor? Jag vill börja investera redan nu innan nästa bullrun kommer. Jag är också skeptisk till Bitcoin. Föredrar Bitcoin Cash före originalet.

BCH och andra bitcoin kopior blir bara mindre och mindre relevanta sedan förra bullmarknaden.
Undersök vilken av dem som har störst nätverk. Vilken supportar miners? Vilken är det företag och institutioner är intresserade av?
Antingen köper du original, eller chinatown alternativet.

Med det sagt kan du nog göra dig en hacka på kopior som bch, men btc kommer att leda nästa bullmarknad.
Citera
2020-10-20, 08:17
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Fast grejen är ju att vi har hört detta snack i alla år sedan Bitcoins begynnelse.
Nej det har ni inte. Snacket ni har hört är från n00bs som försöker återuppfinna hjulet, medan "V" snarare är skillnaden mellan häst+rullvagn och Lamborghini. Jämfört med Bitcoin alltså.

Citat:
Folk har helt enkelt inte fattat säkerhets- och trustproblemet.
Du är en simpel baboso som inte har fattat någonting. V:s skapare har definitivt fattat säkerhet, trust och liknande krångel. Till skillnad från dig är han faktiskt ett geni som vet vad han håller på med och vad han pratar om.

Citat:
"Blockchain är död.. nu är det DaG-coins (IOTA, Nano) som gäller".
"HashGraph är Bitcoin-dödaren"
"EOS är snabbare och mer decentraliserat än Bitcoin".
Ja, alla dessa övriga shitcoins är precis lika skit som Bitcoin. Tids nog kommer du inse det också, varför, när V släpps.

Citat:
Så här är det:

https://surpingvin.com/2019/10/26/bl...knik-ar-skrap/

Distribuerad proof of work var lösningen på Byzantines Generals Problem. Ett enormt framsteg. Ett problem vi inte trodde var lösbart.
Problemet här, eller snarare missförståndet, är att du förväxlar Proof of Work med decentralisering. Visserligen är PoW en del av decentraliseringen inom Bitcoin, men det är inte riktigt samma sak. Visst, Proof of Work funkar när det kommer till att decentraliserat validera och logga transaktioner, men Proof of Work är faktiskt inte bra för själva decentraliseringen som sådan. Just därför är Bitcoin inte heller en decentraliserad kryptovaluta, eller rättare sagt, Bitcoin's decentralisering tillhör en av de sämre. Jag hade faktiskt nästan helt glömt bort Bitmain, men Bitmain är ett utmärkt exempel på varför Bitcoin INTE är en decentraliserad kryptovaluta, och det beror i allra högsta grad på Proof of Work som sådant, nämligen att ett hårdvaruföretag med tillräckligt djupa fickor och resurser, utvecklar specialdesignade ASIC chip som är extra effektiva på att mina Bitcoin, och därmed börjar de mina på som bara fan och koncentrerar majoriteten av BTC mynten hos dem själva (och tjänar miljarder dollar på processen, tack vare BTC:s värde). Vilket är exakt vad som har hänt med Bitcoin genom Bitmain.

Här har du en bra bild på Bitcoin's wealth distribution:

https://pbs.twimg.com/media/DrQCN53X...jpg&name=large

Decentralization my ass.

Hur kan Bitcoin vara en decentraliserad kryptovaluta när Bitmain och några fåtal andra aktörer äger majoriteten av alla BTC? Varför är fiatvalutor inte decentraliserade? Jo, eftersom banker och liknande institutioner (aktiemarknaden osv) har koncentrerat största delen av fiatekonomin. När en liten grupp aktörer kontrollerar största delen av en valuta så är den inte längre decentraliserad. Visst, Bitcoin är decentraliserad på så sätt att det inte behövs en tredje part (bank, PayPal eller liknande) som godkänner transaktionerna, och Proof of Work möjliggör denna decentralisering, men det är ingen unik selling point för Bitcoin på det sättet du försöker framställa det som. De flesta kryptovalutor klarar av detta också. När man lyssnar på dig så är Bitcoin störst, säkrast och snabbast, Bitcoin klarar allt osv. Tror du att du lurar någon med det här fanboy snacket? Det enda som stämmer är att Bitcoin är störst, i market cap, men utöver det finns det inget som Bitcoin är bra på.

Här har du en bra Quoratråd där de diskuterar vilken kryptovaluta som är minst och mest decentraliserad, "Marius Kramer, No. 1 Cryptocurrency writer on Quora worldwide", postade ett utmärkt svar, och han sågar Bitcoin ganska brutalt:

What is the most decentralized cryptocurrency?
https://www.quora.com/What-is-the-mo...cryptocurrency

Föga förvånande så får inte Bitcoin särskilt många pluspoäng av honom när det kommer till decentralisering. Varför? Eftersom Bitcoin är en dålig kryptovaluta på de flesta punkter. Notera att han anser att IOTA har utmärkt decentralisering. IOTA är nog den enda kryptovalutan som inte använder blockchain just nu, eller en av få. Men IOTA kommer inte att kunna mäta sig med V den heller.

Vill ni övriga läsare i tråden ha bra information om decentralisering, läs den Quoratråden istället för att hjärntvättas av desinformationen från SvenskHODLer och liknande Bitcoin grindvakter som inte klarar av att vara objektiva och intellektuellt ärliga bara för att de har köpt några BTC mynt. Totalt ohederliga typer, dessa Bitcoin fanboys Däremot var Bitcoin en bra idé, men dåligt implementerad av Satoshi Nakamoto, som mer eller mindre övergav projektet så tidigt som 2010 (helt oseriöst liksom, att bara försvinna så där). V:s skapare kommer att vara offentlig med vem han är osv, precis som Vitalik Buterin.

Citat:
Alternativa coins som hittar på diverse Proof of Stake, Space eller Vote och liknande lider av fundamentala trustproblem. Du kan alltid hacka någons privatnyckel till en Stake, du kan sprida ett datorvirus där alla trycker "vote". Du kan alltid muta eller hota ett företag eller nyckelperson. Men med Bitcoin så måste du spendera enorma mängder energi.
Ja, altcoins kallas shitcoins av en anledning; de är också skit. Problemet här är att du inte verkar förstå att Bitcoin också är en shitcoin. Enda anledningen till att Bitcoin inte generellt har shitcoin status idag beror på att den har störst market cap, vilket förblindar folk till att tro att Bitcoin är bäst (detta är typ av mainstreamtänkare som tror på penningens makt, och att pris är någon vetenskapligt korrekt markör för kvalitet, vilket definitivt inte är fallet). Bara för att något kostar mycket så innebär det inte att det är bra grejer. Ska man köra på den iDiotlogiken så måste det innebära att burgarna på Donken innehåller mest näring och är bäst för hälsan och miljön att äta, bara för att McDonald's har störst market cap av alla burgarhak. Det är exakt så du och andra frälsta Bitcointroende argumenterar. När ska ni fatta att dyrast inte alltid är bäst?

Citat:
Men nu kommer din "kompis" och ska toppa Satoshis uppfinning.
Ja exakt.

Citat:
En lösning på Byzantines Generals Problem fast utan proof of work? Förstår du varför jag är lite skeptisk?
Du måste släppa det här med Proof of Work. V kommer att använda sig av en del mining, men mining kommer inte att vara huvudpoängen med V, snarare som ett komplement. Som sagt, till skillnad från dig förstår "min kompis" vad han håller på med, men jag ska fråga honom angående Byzantine General dilemmat, han har inte gett mig alla detaljer än.

Och ja, jag förstår att du är skeptisk, och sett ifrån ditt perspektiv utan att veta något om V (jag har knappt berättat något) så gör du helt rätt i att vara skeptisk här. Problemet här är att du tror att V kommer att vara som alla övriga shitcoins, att den inte kommer komma med något nytt, att den kommer att köra med Proof of Stake eller liknande. Som sagt, V kommer inte ens att använda blockchain, bara där borde det säga dig att V handlar om nytänkande.

Citat:
Jag tror på Bitcoin för att jag insåg hur svårt problemet är att lösa och att det inte finns några alternativ till Bitcoin. PoW är lösningen och PoW är ett winner-takes it all scenario där alla övriga PoW-coin blir osäkra. Monero går 51%-attackeras billigt. Därför är det bara Bitcoin som gäller.
Jaja, bara för att du inte kan tänka ut ett alternativ till Proof of Work så innebär det inte att trustproblemet inte går att lösa på något annat sätt. V kommer som sagt inte att använda sig av blockchain överhuvudtaget, och detta är V:s styrka, eftersom blockchain är varför Bitcoin är så seg, dålig och kass för privacy/anonymitet. Kommer inte att dröja länge innan V totalt tar över Bitcoin's market cap, så fort alla kryptonördar inser hur revolutionerande V är.

Citat:
Prediktion: "V" släpps.. Jag listar alla 10 uppenbara attackvektorer.. och projektet kan avfärdas som ännu en shitcoin som ingen kommer bry sig om eller investera i.

Det är bra att ha det här on record. Din prediktion kommer att gå ner i historien ungefär som när Bill Gates sa att ingen behöver mer än 640 kilobyte RAM

Ärligt talat så måste du släppa Bitcoin. Shit's got yo' mind. Dags att lämna Bitcoinbubblan.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Vänta bara till nästa internet släpps, då kommer du bli mer anti-internet än vad jag är, förutsatt att du klarar av att vara objektiv, intelllektuellt ärlig och opartisk dvs...
Ännu en Bitcoindogmatiker? Ganska lustigt att ni jämför Bitcoin med internet. Snacka om att totalt överskatta en oduglig skitprodukt.

Citat:
För varje misslyckat försök att döda bitcoin, så har den överlevt och därmed blivit starkare än den var innan.
Några seriösa, riktiga försök har inte gjorts, eller rättare sagt, de har varit just det, försök. Snart kommer the real deal, och det kommer att vara V.

Personligen dock betraktar jag kryptovalutor som den nya generationens aktier. Finns ingen anledning att bara köpa en enda aktie liksom. Man ska inte lägga alla pengar i samma korg liksom. Det är dock sant att alla andra altcoins i dagsläget suger. Jag är helt enig med er på den punkten. Missförståndet här är som sagt att ni tror att Bitcoin är bra (lol).
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-20 kl. 09:10.
Citera
2020-10-20, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
BCH och andra bitcoin kopior blir bara mindre och mindre relevanta sedan förra bullmarknaden.
Undersök vilken av dem som har störst nätverk. Vilken supportar miners? Vilken är det företag och institutioner är intresserade av?

Med det sagt kan du nog göra dig en hacka på kopior som bch, men btc kommer att leda nästa bullmarknad.

Jag använder dock BCH i Bangkok när jag går på vissa nattklubbar. Lätt och smidigt att använda för transaktioner jämfört med BTC. Lightning network är för krångligt för vanligt folk.
Citera
2020-10-20, 08:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Nej jag kan inte PM:a dig hela namnet på V just nu, dels eftersom jag inte använder PM funktionen och dels eftersom jag tillsvidare medan V inte har släppts så får jag inte avslöja namnet på V just nu, men håll utkik, jag kommer att starta en tråd om V senare när den börjar närma sig release.

I alla fall, tills V börjar närma sig release så rekommenderar jag Pi Network. Pi är faktiskt ett intressant och lovande projekt. Kanske inte den mest originella kryptovalutan så sett, men Pi har åtminstone gjort några grejer bra, i synnerhet att Pi dumpade Proof of Work och satsar på att rulla ut Pi till så många användare som möjligt. Snart är Pi uppe i 10 miljoner minare, vilket är mycket imponerande med tanke på att Pi fortfarande är i betastadiet och inte värt något. Det är alltså tio miljoner olika individuella användare som minar på, och detta innebär en betydligt bättre decentralisering än Bitcoin. Det är sant att miningen just nu är centraliserad och görs från Stanford's servrar, men senare kommer Pi att bli decentraliserad i fas 3, och Pimynten kommer då att vara distribuerade bland tiotals miljoner olika användare. Detta innebär inte att varje användare kommer att ha exakt lika många Pimynt; vissa kommer givetvis att äga mer Pimynt än andra, men det kommer att vara en betydligt mer decentraliserad distribution av mynten jämfört med Bitcoin. Statistiken för BTC är något i stil med att 4% äger 95% av alla BTC, där kan vi snacka om centraliserad maktkoncentration, vilket som sagt beror på Proof of Work. Detta är också vad som driver upp priset på BTC, att den överväldigande majoriteten av alla BTC mynt bara ligger där och HODL:ar.

Men Pi har inte gjort allt rätt, eftersom Pi fortfarande använder och kommer att använda blockchain, och blockchain är som sagt dåligt. Tack vare Pi's stora användarbas så kan den mycket väl få en stor market cap, vilket innebär att för oss som var med och minade Pi, så kan vi tjäna bra pengar på Pi när Pi släpps på exchanges under fas 3 (just nu är Pi i fas 2). Pi Core Team har sagt att efter 10 miljoner minare (senaste uppdateringen var 8 miljoner minare för någon månad sedan och snart är det 9 miljoner minare), så kommer miningraten antingen att halveras eller stoppas helt, personligen hoppas jag (och många andra) på att de stoppar miningen helt efter 10 miljoner minare, och om de inte gör det så kommer ett Pimynt inte att vara värt ett skit till slut, om de har tänkt fortsätta miningen tills de får ihop 100 miljoner minare, spelar liksom ingen roll att de halverar miningraten. Men det beror ju i och för sig på vilken market cap en användarbas på 100+ miljoner minare innebär också; Pi skulle ju rent hypotetiskt kunna få en market cap på flera triljoner dollar med en så stor användarbas. Dock bör det ha minats några miljarder Pimynt hittills, så vi får se hur det blir senare.

En annan bra grej med Pi är att det är användarvänligt och enkelt att använda, vilket V också kommer att vara. Ska man ersätta fiat med en kryptovaluta så måste den givetvis vara användarvänlig och enkel att använda.

Hur som helst, vill du testa att mina Pi så kommer du att behöva en invitekod när du reggar ett Pikonto, det är bara att skriva mitt användarnamn och köra. Man måste nämligen ha en invitekod för att mina Pi (överhuvudtaget för att skapa ett konto), vet inte varför de har gjort det så, men tanken är väl att Pi ska vara en social kryptovaluta eller något.

Angående Bitcoin Cash så är den precis lika skit som Bitcoin, eller rättare sagt lika skit som Bitcoin (BTC) var innan Bitcoin Core teamet introducerade Lightning och SegWit och liknande trams (band-aid), istället för att bara öka blockstorleken. Det var då vissa Satoshiautister gafflade Bitcoin till Bitcoin Cash, och senare gjordes en liknande autistisk gaffel med Bitcoin Satoshi Vision. Dessa gafflar sker till och från eftersom Bitcoin var dåligt designad från dag ett, och pga Bitcoin's dåliga design, så uppstår problem med till exempel transaktionhastigheten och liknande krångel. En korrekt designad, effektiv och välimplempenterad kryptovaluta där man har tänkt på allt, behöver inte 40 olika gafflar om året för att fungera. V kommer att vara denna kryptovaluta. Ingen kommer att behöva gaffla V eftersom den kommer att rulla på som på räls, vara totalt säker, anonym, strömsnål, effektiv och korrekt, och utan blockchain tramset som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart

BTC lever på lånad tid
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-20 kl. 09:14.
Citera
2020-10-20, 09:37
Medlem
Citat:
Nej jag kan inte PM:a dig hela namnet på V just nu, dels eftersom jag inte använder PM funktionen och dels eftersom jag tillsvidare medan V inte har släppts så får jag inte avslöja namnet på V just nu, men håll utkik, jag kommer att starta en tråd om V senare när den börjar närma sig release.

I alla fall, tills V börjar närma sig release så rekommenderar jag Pi Network. Pi är faktiskt ett intressant och lovande projekt. Kanske inte den mest originella kryptovalutan så sett, men Pi har åtminstone gjort några grejer bra, i synnerhet att Pi dumpade Proof of Work och satsar på att rulla ut Pi till så många användare som möjligt. Snart är Pi uppe i 10 miljoner minare, vilket är mycket imponerande med tanke på att Pi fortfarande är i betastadiet och inte värt något. Det är alltså tio miljoner olika individuella användare som minar på, och detta innebär en betydligt bättre decentralisering än Bitcoin. Det är sant att miningen just nu är centraliserad och görs från Stanford's servrar, men senare kommer Pi att bli decentraliserad i fas 3, och Pimynten kommer då att vara distribuerade bland tiotals miljoner olika användare. Detta innebär inte att varje användare kommer att ha exakt lika många Pimynt; vissa kommer givetvis att äga mer Pimynt än andra, men det kommer att vara en betydligt mer decentraliserad distribution av mynten jämfört med Bitcoin. Statistiken för BTC är något i stil med att 4% äger 95% av alla BTC, där kan vi snacka om centraliserad maktkoncentration, vilket som sagt beror på Proof of Work. Detta är också vad som driver upp priset på BTC, att den överväldigande majoriteten av alla BTC mynt bara ligger där och HODL:ar.

Men Pi har inte gjort allt rätt, eftersom Pi fortfarande använder och kommer att använda blockchain, och blockchain är som sagt dåligt. Tack vare Pi's stora användarbas så kan den mycket väl få en stor market cap, vilket innebär att för oss som var med och minade Pi, så kan vi tjäna bra pengar på Pi när Pi släpps på exchanges under fas 3 (just nu är Pi i fas 2). Pi Core Team har sagt att efter 10 miljoner minare (senaste uppdateringen var 8 miljoner minare för någon månad sedan och snart är det 9 miljoner minare), så kommer miningraten antingen att halveras eller stoppas helt, personligen hoppas jag (och många andra) på att de stoppar miningen helt efter 10 miljoner minare, och om de inte gör det så kommer ett Pimynt inte att vara värt ett skit till slut, om de har tänkt fortsätta miningen tills de får ihop 100 miljoner minare, spelar liksom ingen roll att de halverar miningraten. Men det beror ju i och för sig på vilken market cap en användarbas på 100+ miljoner minare innebär också; Pi skulle ju rent hypotetiskt kunna få en market cap på flera triljoner dollar med en så stor användarbas. Dock bör det ha minats några miljarder Pimynt hittills, så vi får se hur det blir senare.

En annan bra grej med Pi är att det är användarvänligt och enkelt att använda, vilket V också kommer att vara. Ska man ersätta fiat med en kryptovaluta så måste den givetvis vara användarvänlig och enkel att använda.

Hur som helst, vill du testa att mina Pi så kommer du att behöva en invitekod när du reggar ett Pikonto, det är bara att skriva mitt användarnamn och köra. Man måste nämligen ha en invitekod för att mina Pi (överhuvudtaget för att skapa ett konto), vet inte varför de har gjort det så, men tanken är väl att Pi ska vara en social kryptovaluta eller något.

Angående Bitcoin Cash så är den precis lika skit som Bitcoin, eller rättare sagt lika skit som Bitcoin (BTC) var innan Bitcoin Core teamet introducerade Lightning och SegWit och liknande trams (band-aid), istället för att bara öka blockstorleken. Det var då vissa Satoshiautister gafflade Bitcoin till Bitcoin Cash, och senare gjordes en liknande autistisk gaffel med Bitcoin Satoshi Vision. Dessa gafflar sker till och från eftersom Bitcoin var dåligt designad från dag ett, och pga Bitcoin's dåliga design, så uppstår problem med till exempel transaktionhastigheten och liknande krångel. En korrekt designad, effektiv och välimplempenterad kryptovaluta där man har tänkt på allt, behöver inte 40 olika gafflar om året för att fungera. V kommer att vara denna kryptovaluta. Ingen kommer att behöva gaffla V eftersom den kommer att rulla på som på räls, vara totalt säker, anonym, strömsnål, effektiv och korrekt, och utan blockchain tramset som sagt.

BTC lever på lånad tid

Tack för ett välformulerat svar! Jag ska kika på PI network men spontant verkar det rätt ”generic” men jag kan ha fel. Ska hålla utkik efter V också.
Citera
2020-10-20, 09:40
EliasAlucard,

Du resonerar exakt likadant som ThinkZimple gör kring sin kära Hex, som "tjugotvå" gör om sin kära BSV eller input vem som helst som pratar om sin shitcoin.

"Vänta och se" är gemensamt för er alla. Det är samma argument som Jehovas Vittnen använder.
Till skillnad från Jehovas Vittnen så försvinner förespråkarna för en ny shitcoin inom ett år eller två. Men tyvärr ersätts dom av nästa som tror dom snubblat på något världsomvändande.

Jag tvivlar inte att du tror stenhårt på din "V", men jag föreslår att du inte sällar dig till alla andra som gör bort sig och att du istället återkommer när din "V" faktiskt har visat resultat på något (en pump från 0.0001 till 0.00200 efter introduceringen räknas inte in där. Inte heller 4k upplösta youtube videos.)
Citera
2020-10-20, 11:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Tack för ett välformulerat svar! Jag ska kika på PI network men spontant verkar det rätt ”generic” men jag kan ha fel. Ska hålla utkik efter V också.
Låter bra! Ska försöka komma ihåg att notifiera dig senare när jag startar V tråden. Är själv ganska sugen på V, den skulle ju som sagt släppas sommaren 2018, men har skjutits upp av olika skäl, så här har jag gått runt och väntat på att den ska släppas och visa alla dessa Bitcoin fanboys hur en äkta kryptovaluta görs.

Citat:
EliasAlucard,

Du resonerar exakt likadant som ThinkZimple gör kring sin kära Hex, som "tjugotvå" gör om sin kära BSV eller input vem som helst som pratar om sin shitcoin.
Nej inte alls. Snarare är det du och SvenskHODLer som låter som dem. Vad ni har gemensamt är att ni alla är förblindade av olika shitcoins och klarar inte av att vara intellektuellt ärliga och objektiva, bara för att ni har fattat tycke för någon shitcoin som ni tror är bra när den i själva verket verkligen inte är bra. Bitcoin är verkligen en shitcoin den också, bara en övervärderad sådan.

Citat:
"Vänta och se" är gemensamt för er alla. Det är samma argument som Jehovas Vittnen använder.
Till skillnad från Jehovas Vittnen så försvinner förespråkarna för en ny shitcoin inom ett år eller två. Men tyvärr ersätts dom av nästa som tror dom snubblat på något världsomvändande.
Nej så är det inte alls. Typerna du talar om är folk som har snöat in sig på en redan existerande kryptovaluta som alltså finns på marknaden. V har inte släppts än som sagt, jag känner dock utvecklaren och har en viss koll på hans kryptovaluta som ni inte har, och vad han har på g. Jag är alltså medveten om att något riktigt bra är på väg. Detta samtidigt som ni inte kan sluta dyrka Satoshi Nakamoto, och vissa av er går till och med så långt som att gaffla nya versioner av Bitcoin där man försöker vara så satoshitiskt korrekt som möjligt (lol).

Citat:
Jag tvivlar inte att du tror stenhårt på din "V", men jag föreslår att du inte sällar dig till alla andra som gör bort sig och att du istället återkommer när din "V" faktiskt har visat resultat på något (en pump från 0.0001 till 0.00200 efter introduceringen räknas inte in där. Inte heller 4k upplösta youtube videos.)
Kolla här, det jag försöker förklara för dig är att rent objektivt nu, så är Bitcoin BTC skit, och eftersom Bitcoin är skit så är det bara en tidsfråga rent statistiskt, innan Bitcoin ersätts av en mycket bättre kryptovaluta (med tanke på hur många tusen kryptovalutor det finns och fler är på väg, så är det bara en tidsfråga rent statistiskt innan någon av dem gör en ordentlig, väldesignad home run). Just därför är det värt att hålla utkik på alternativen, de nya kryptovalutorna, vilken av dem som verkar mest lovande, om man vill tjäna stora pengar.

Problemet här med er Bitcoinfanatiker är som sagt att ni inte klarar av att vara objektiva. Oftast beror detta på att Bitcoin redan har gjort er rika eller mer sannolikt att ni verkligen inte är rika men ni har noterat att det har gått relativt bra för Bitcoin, köpt er några BTC mynt och därför hoppas ni på att ni nu äntligen kommer att bli rika när BTC når ett myntpris på 1 miljon dollar (lol), så ni talar därför i egenintresse. Jag däremot är the no nonsense guy som kommer här och förklarar för er, glöm Bitcoin! Något mycket bättre är på väg som inte ens använder blockchain vars officiella namn kommer att börja med ett V, sedan finns det ett annat intressant projekt som heter Pi Network som verkar lovande och faktiskt har potential! Istället för att vara öppensinnade och mottagliga för alternativen, så beter ni er likt religiösa fanatiker som inte tål kritik mot deras religion, och mycket förutsägbart precis som religiösa fanatiker så stänger ni av era sinnen och börjar genast attackera, anklaga en för att göra bort sig och liknande oseriöst trams. Detta eftersom Bitcoin har fått helig, sakrosankt status bland er Bitcoin fanboys. Vilket är ganska tröttsamt. Bara det att du och SvenskHODLer jämför Bitcoin med internet är ju ganska talande för hur dogmatiska ni är. I er värld är Bitcoin den enda rätta och renläriga religionen och totalt orubblig och kommer att bli den enda formen av pengar och befria oss från fiat-slaveriet osv. Snacka om att vara totalt delusional. I själva verket är Bitcoin ett totalt misslyckat projekt. Tycker du att en market cap på strax över 200 miljarder dollar är imponerande? Hade Bitcoin verkligen varit så bra som ni tror att den är så hade Bitcoin idag haft en market cap på många triljoner dollar, vi hade klubbat igenom förslag i riksdagen och vita huset osv att helt ersätta alla former av fiat med Bitcoin, och bankirerna hade alla varit arbetslösa och det yrket hade betraktats som förlegat. Istället står Bitcoin och stampar på ungefär samma market cap som för några år sedan, den går upp lite, sjunker lite och på den vägen fortsätter det. Detta är liksom inte en kryptorevolution, snarare är det så att Bitcoin och blockchain är problemet och håller tillbaka Bitcoin från var och vad Bitcoin hade kunnat vara idag, om Satoshi gjorde Bitcoin rätt redan från början.

I alla fall, nog om er älskade Bitcoin. Idag släpptes del två av Pi COiNVENTION:

Pi Panel on Community & Governance: Committee Member Criteria - Pi COiNVENTION 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=vvtQCJAkycQ

Pi Panel on Community & Governance Intro - Pi COiNVENTION 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=xUWAaV6oDIo

Pi Panel on Community & Governance: Length of Term for Committee Members - Pi COiNVENTION 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=pAhBwTaHdps

Pi Panel on Community & Governance: Selection Process Proposals - Pi COiNVENTION 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=OsARTYRptBs
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-10-20 kl. 12:20.
Citera
2020-10-20, 12:26
Citat:
Kolla här, det jag försöker förklara för dig är att rent objektivt nu, så är Bitcoin BTC skit
"objektivt"?
Det räcker inte med att säga att det är skit. Du måste förklara varför alla andra har fel och du har rätt.

Tills dess är du bara ett anonymt nick på flashback som försöker chilla "sin polares" kommande projekt i hopp att hitta några svagsinta som är lättlurade.

Vad är det du vet, som armadan av analytiker bakom miljardinstituten så som Grayscale, MicroStrategy, Square, Galaxy Digital Holdings med MÅNGA FLER, inte vet?
Argumentet "bitcoin är skit" räcker liksom inte så långt, om vi nu skall prata om att vara objektiva.

Tills dess att Pi eller "V" visat sig vara något annat än alla andra tusentals och åter tusentals "bitcoin dödare", så måste du har förståelse för att det är rimligt att anta att det bara är en i mängden shitcoins eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in