Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Ja, väldigt bra att ha on-record. Problemet är bara att shills som du försvinner spårlöst när ni blivit motbevisade och rekt, precis som OneCoin-promoters i andra trådar på Flashback.
Jag är ingen shill. Skulle det visa sig att Pi eller V är bluffar så kommer jag givetvis att vara den första som erkänner det och tar avstånd, och jag kommer definitivt inte att försvinna efteråt. Jag har liksom ingen
stake i dessa projekt och det är inte heller mina projekt så sett. Jag har varit med länge här på Flashback; jag är ingen nyreggad medlem som bara är här för att shilla en kryptovaluta och sedan försvinner om den visar sig vara skit. Jag är seriös och äkta om du nu inte har förstått det än.
Problemet för dig som Bitcoin fanboy däremot är att du måste börja förbereda dig för att sälja dina BTC när V släpps, du vet, eftersom BTC kommer att bli värdelöst därefter. Bara ett välmenat råd alltså. Allt jag säger är att du måste göra dig redo för att dumpa Bitcoin snart, om du nu inte vill bli ruinerad. Finns ingen chans att Bitcoin kommer att behålla sin market cap när V börjar dominera kryptomarknaden; grupptänket som kommer att bli allt mer pro-V, kommer att döda Bitcoin's market cap.
Hade V varit en bluff som OneCoin så hade "min kompis" släppt den direkt under sommaren 2018, blåst folk på stora belopp pengar och försvunnit strax därefter. Men nej, han skjuter istället upp lanseringen just eftersom V är the real deal och han är medveten om att han bara har
one shot på sig och att allt därför också måste vara perfekt (ja, som alla genier är han också en perfektionist).
På tal om shills så är det ju ganska lustigt att ni Bitcoin fans tror att bara förespråkare av altcoins kan vara shills, som om Bitcoin vore den enda giltiga kryptovalutan (mer fanboyism)... vad får dig att tro att du inte är en Bitcoin shill? Ärligt talat nu? I synnerhet med tanke på att Bitcoin
inte är the real deal. Jag menar, är inte det lite själva grejen med att vara en shill, att man promotar en dålig produkt? Du vet, som Bitcoin
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Du vet att IOTA har en off-knapp va? Själva definitionen av centralisering
https://www.coindesk.com/iota-being-...urdist-history
IOTA är också skit. Jag förespråkar inte IOTA. Det är dock noterbart att vissa experter anser att IOTA är mer decentraliserad än Bitcoin, vilket mycket väl kan stämma (har inte undersökt detta närmare). Jag ska gräva mer i detta, vilken kryptovaluta som är mest decentraliserad. Att det skulle vara Bitcoin däremot köper jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Du blandar ihop korten. Vad menar du när du pratar decentralisering egentligen. Jag syftar främst på själva kryptovalutan i sig, att projektet inte är centralstyrt eller har en single-point-of-failure... Menar du bara distributionen av coins eller vad?
Om det här är din definition av decentralisering så finns det ju hur många decentraliserade kryptovalutor som helst, och du har ju då ganska låga krav för decentralisering. Det är liksom inte bara frånvaron av centralstyrning som avgör decentralisering. Hash rate är ett annat viktigt exempel på (de)centralisering, och när Kina står för majoriteten av Bitcoin's hash rate så blir det svårt att argumentera för att Bitcoin skulle vara en decentraliserad kryptovaluta:
Chinese bitcoin miners control 65% of the crypto network's processing power; Bitmain’s market share continues to decline:
https://www.theblockcrypto.com/post/...ues-to-decline
^^ Bara Sichuan provinsen i Kina, står för 54% av Bitcoin's hash rate, och kinesiska Bitmain står för 66% av den globala Bitcoin hash raten. Det kan du tacka det fantastiska Proof of Work för. Skrattretande att Bitcoin skulle vara decentraliserad. Du lurar ingen med ditt Bitcoin shillande och snack om magisk decentralisering som Bitcoin saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Finns ingen chans att en ny kryptovaluta så som din "V" som inte existerar kan få bättre distribution av coinsen än Bitcoin eftersom det kommer bli pre-mine alternativt tidiga investerare som köper upp allt ... Enda lösningen är hög inflation under många års tid.
V existerar och den är mer eller mindre redan klar. Det som återstår är lagligt krångel och lite mer betatestning, granskning av källkoden för eventuella/oupptäckta säkerhetshål osv. Som sagt, han är bara en utvecklare, då tar det tid. Det lagliga krånglet handlar om att advokater osv ska gå igenom allt; som du säkert känner till så har det ju blivit allt mer lagar och regleringar på senare tid kring kryptovalutor, och då vill "min kompis" vara på den säkra sidan vad gäller den lagliga biten, så att ingen laglig teknikalitet stoppar V mitt under lanseringen eller liknande scenarion. Det är så det funkar med seriösa kryptovalutor.
När du ändå nämner pre-mine och tidiga investerare, hur menar du att Bitcoin's Proof of Work är mer rättvis distribuering av mynten än dessa metoder? Om något vågar jag påstå att Bitcoin mining är en mindre rättvis distribuering, men ändå ungefär samma sak. Tidiga minare kunde mina stora mängder BTC genom enkel hårdvara (typ laptopen eller en vanlig stationär dator), medan idag kräver Bitcoin tung, kraftfull hårdvara och stora volymer av sådan hårdvara för att mina ett mynt (alltså mycket hög strömförbrukning). Detta leder till att det nästan bara är corporations (som Bitmain osv) som har råd att mina stora mängder BTC idag. Bitcoin borde därför kallas Corpcoin, eftersom Bitcoin inte är en folklig valuta, utan snarare designad för maktkoncentration hos stora corporations. Om du hade läst vitpappret för Pi så hade du förstått att det är lite själva poängen med Pi, att vem som helst med en smartphone ska kunna mina Pi, och att man inte ska behöva investera stora pengar i hårdvara för att mina Pi.
Med pre-mine och tidiga investerare så sparar det bara folks tid och elräkningar. I övrigt är det ingen skillnad vad gäller rättvis distribuering. Det är dessutom inte heller önskvärt med exakt jämn distribuering av mynten (är du kommunist eller?), men den maktkoncentration vi ser med Bitcoin nu är inte heller bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Att kasta skit på Bitcoin utan att presentera ett alternativ är bara pinsamt.
Jag kastar inte skit på Bitcoin utan att presentera alternativ. Pi är ett lovande alternativ till Bitcoin och V kommer definitivt att krossa Bitcoin. Jag kan dock just nu när V inte har lanserats, inte ge alla detaljer, men oroa dig inte, jag kommer att göra det snart. Se den här diskussionen som uppvärmning
Citat:
Ursprungligen postat av
SvenskHODLer
Det har låtit så i 10 år nu. Det är ungefär 0% chans att "V" kan uppfylla kraven de grundläggande kraven för att ens kunna anses kunna konkurrera med Bitcoin:
* Säkert (decentraliserat nätverk)
* Skalbart
* Ingen single point of failure
* Rättvis distribuering a coins
* Vem som helst kan validera penningmängden och konsensusreglerna
V uppfyller alla krav och V kommer inte bara att ersätta Bitcoin, V är också till skillnad från Bitcoin,
framtidssäker. Där har du liksom Bitcoin's akilleshäl, att Satoshi inte designade den med framtiden i åtanke. Ta bara som exempel det här med lost coins, som Satoshi Nakamoto inte gav en lösning för och menade istället att lost coins bara kommer att öka värdet per Bitcoinmynt (hypotetiskt, eftersom ingen riktigt vet hur många BTC är förlorade för alltid). Lost coins innebär att det rent procentuellt bara kommer att finnas allt färre användbara BTC:s över tid, och att ni till slut kommer att behöva använda och räkna på satoshis istället för BTC. V däremot har fixat en utmärkt lösning för lost coins.
V är som sagt the real deal. Ska bli kul att senare se dig överge Bitcoin
Har förresten inte kunnat hitta något kring hur Pi gör med förlorade mynt, men jag utgår från att Pi precis som övriga kryptovalutor, inte har någon lösning för det problemet.