• 1
  • 2
2020-05-21, 08:36
Medlem
Jag har försökt köpa en raskatt på Blocket senaste månaderna utan någon vidare resultat.

Folk som säljer katter förväntar sig att man ska skriva värsta CV / personliga brev och allt och ändå läser de bara och utan att ens svara.

Vad är det som pågår?

Är det någon som har haft samma problem? Vad ska man skriva på sitt "CV" / Personliga brev egentligen så att dessa oseriösa uppfödare ens ska svara?

Har ni några tips på vad man kan skriva och vad är det man ska göra för att fånga deras intresse?

Varför gör folk så här?
Citera
2020-05-21, 08:37
Medlem
Hackenbush55s avatar
De vill verka seriösa men i själva verket vill de bara tjäna pengar.
Citera
2020-05-21, 08:47
Medlem
mingtians avatar
Många vill köpa katt nu, de får säkert många förfrågningar. Du kanske helt enkelt inte verkar lämplig nog, vad vet jag.
Citera
2020-05-21, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Många vill köpa katt nu, de får säkert många förfrågningar. Du kanske helt enkelt inte verkar lämplig nog, vad vet jag.

Vad brukar folk skriva på dessa CV så dessa uppfödare kan nappa på betet egentligen?

Ska man ljuga så mycket som möjligt?

Jag menar: Jag har aldrig haft några problem att få HR och alla dessa företag att nappa upp mig men just när det gäller blocket-uppfödare däremot så är det hardcore difficult level.

Spelar de svårflörtad eller?
Citera
2020-05-21, 08:59
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Vad brukar folk skriva på dessa CV så dessa uppfödare kan nappa på betet egentligen?

Ska man ljuga så mycket som möjligt?

Jag menar: Jag har aldrig haft några problem att få HR och alla dessa företag att nappa upp mig men just när det gäller blocket-uppfödare däremot så är det hardcore difficult level.

Spelar de svårflörtad eller?

Du kanske skriver något som du tror är positivt, men som de ser som negativt. Svårt att veta utan att ha läst brevet.
Citera
2020-05-21, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Du kanske skriver något som du tror är positivt, men som de ser som negativt. Svårt att veta utan att ha läst brevet.

Man ska skriva om sig själv, hur man bor osv, och kanske hur många är i familjen - enligt dessa uppfödare. Mer står det inte.
Citera
2020-05-21, 09:08
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Jag har försökt köpa en raskatt på Blocket senaste månaderna utan någon vidare resultat.

Folk som säljer katter förväntar sig att man ska skriva värsta CV / personliga brev och allt och ändå läser de bara och utan att ens svara.

Vad är det som pågår?

Är det någon som har haft samma problem? Vad ska man skriva på sitt "CV" / Personliga brev egentligen så att dessa oseriösa uppfödare ens ska svara?

Har ni några tips på vad man kan skriva och vad är det man ska göra för att fånga deras intresse?

Varför gör folk så här?

Hej,jag köpte min kisse(bilden)på Blocket.
Jag sökte i ungefär 3 månader då jag fick napp.

Han jag köpte av krävde en presentation.
Så jag skrev bara att jag har en bred vana av katter,
jag kommer att kastrera,chippa och försäkra katten+
att jag har en uteplats.Kissen är säker hos mig.

Jag gjorde ett hembesök innan köpet för jag ville inte
köpa grisen i säcken som man säjer.
Man kan säja att kissen själv valde mig då han hoppade
upp i mitt knä och somnade...
det hade han inte gjort mot de andra som hade besökt honom.
Därför fick jag köpa Zorro.

På ett sätt tycker jag att det är bra av säljare att
man begär lite information av köparna.
Det är iaf ett liv vi pratar om.
Citera
2020-05-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
jag kommer att kastrera,chippa och försäkra katten+
att jag har en uteplats.

Tack! Det där var faktiskt bra tips!

Glömde att skriva ner att jag kommer såklart att kastrera och chippa katten. Har tyvärr ingen uteplats men får skriva det ändå (får länka bild på vännens uteplats istället om de kräver).

Får nog lust att lägga upp en fake annons på blocket själv för att se vad de andra skriver.
Citera
2020-05-21, 09:18
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Tack! Det där var faktiskt bra tips!

Glömde att skriva ner att jag kommer såklart att kastrera och chippa katten. Har tyvärr ingen uteplats men får skriva det ändå (får länka bild på vännens uteplats istället om de kräver).

Får nog lust att lägga upp en fake annons på blocket själv för att se vad de andra skriver.

Eller så skriver du att jag kommer bara gå ut med kissen i sele/koppel eller sk västsele.
Citera
2020-05-21, 09:21
Medlem
Citat:
Eller så skriver du att jag kommer bara gå ut med kissen i sele/koppel eller sk västsele.
Tack för tipset, det uppskattas verkligen! Jag ska göra som du säger.
Senast redigerad av mercu 2020-05-21 kl. 09:24.
Citera
2020-05-21, 09:23
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Tack för tipset, det uppskattas verkligen! Jag ska göra som du säger.

Glömde nämn också om du har barn,eller inte har barn.

Så lite så!Får man fråga vilken ras det handlar om?

Lycka till!
Citera
2020-05-21, 09:25
Medlem
Citat:
Glömde nämn också om du har barn,eller inte har barn.

Så lite så!Får man fråga vilken ras det handlar om?

Lycka till!
Jag har inga barn så det är bara jag och min fästmö här hemma. Båda två har ju haft erfarenhet med husdjur sen tidigare.

Ska jag nämna att jag redan har en katt redan eller låta bli att nämna detta?

Folk kanske inte vill att deras katt blir "nummer 2" i vår familj?

Vår första katt är redan kastrerad såklart.

Jag söker efter maine coon eller ragdoll men lutar nog mer åt ragdoll då vi redan har en riktig 100% ragdoll med stamtavla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in