2020-05-21, 09:30
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Jag har inga barn så det är bara jag och min fästmö här hemma. Båda två har ju haft erfarenhet med husdjur sen tidigare.

Ska jag nämna att jag redan har en katt redan eller låta bli att nämna detta?

Folk kanske inte vill att deras katt blir "nummer 2" i vår familj?

Vår första katt är redan kastrerad såklart.

Jag söker efter maine coon eller ragdoll men lutar nog mer åt ragdoll då vi redan har en riktig 100% ragdoll med stamtavla.

Jag tycker du bör nämna att katten får en kattkompis och lägg till att ni inte har barn,
och att ni båda har bred erfarenhet av husdjur.För har ni en katt redan är det ett bra tecken.
Citera
2020-05-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Jag tycker du bör nämna att katten får en kattkompis och lägg till att ni inte har barn,
och att ni båda har bred erfarenhet av husdjur.För har ni en katt redan är det ett bra tecken.
Tack så mycket för alla tips, du gav mig en hel del bra tips där! Att köpa katt är också en konst =)
Citera
2020-05-21, 09:40
Medlem
varför inte prova ett av alla dessa katt hem.
sen är det så att katter hatar varandra
katter ser på varandra som ICA handlare. alla andra handlare stjäl mitt levebröd .tar maten ur munnen på mig
bet är katten som äger dig och dem mat du ger honom och kommer det en annan katt och försöker stjäla hans mat blir det ett jävla liv
Citera
2020-05-21, 09:40
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Tack så mycket för alla tips, du gav mig en hel del bra tips där! Att köpa katt är också en konst =)

Så lite så

Lycka till!

Återkoppla gärna då du har köpt katten! .
Citera
2020-05-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Så lite så

Lycka till!

Återkoppla gärna då du har köpt katten! .
Tack ska du ha! Det ska jag göra! får hoppas det går bra nu när det är så få som lägger ut annonser men jag ska söka vidare!
Citera
2020-05-21, 09:54
Medlem
Envarmsnopps avatar
Du ska fjäska lite och skriva nästan överdådigt. Många uppfödare vill se sig själva i den de säljer till.

Skriv vilka foder, vilken sand osv
Citera
2020-05-21, 10:06
Medlem
Citat:

Se där ja!
Nu kan vi spegla den posten mot delar av din trådstart:

Citat:

Är det någon som har haft samma problem? Vad ska man skriva på sitt "CV" / Personliga brev egentligen så att dessa oseriösa uppfödare ens ska svara?

Har ni några tips på vad man kan skriva och vad är det man ska göra för att fånga deras intresse?

Varför gör folk så här?

Ja, varför gör folk sådär?

Är det verkligen uppfödarna som är oseriösa, eller är det du som är fantasilös?
Kanske rent av empatilös, som inte kan leva dig in i sitsen som engagerad uppfödare med en vilja att ens uppfödningar inte bara skall få det bra, utan gärna också hamna i hem som fortsätter arbeta med katten och åker på utställningar - så att blodslinjerna dom arbetar med syns lite extra och boostar det fortsatta avelsarbetet...?

Mig min mitt mina. Jag vill ha, jag har pengar, jag kräver att få köpa. Jag förstår inte varför...

Tänk så mycket lättare det går om man försöker leva sig in i någon annans situation, och försöka förstå vad det är som får just dem att klicka, istället bara för att bara döma ut alla andra som inte är dom en själv som "oseriösa".

Ja, det är en trist stil att inte besvara en förfrågan på Blocket. Men som Blocket - ja, hela landet har förändrats, så förstår jag dem. Ett avvisande svar riskerar att trigga en hel massa tjafs och otrevligheter.

Tydligen var din ursprungliga presentation så genomusel att ingen enda kattsäljare fann det värt att ens ge dig ett avvisande svar över flera månader.

Hur kan detta vara alla andras fel?
Hur kan detta vara grund för att stämpla alla du tagit kontakt med som 'oseriösa'?

Ser du inte att den minsta gemensamma nämnaren är - du själv?
Citera
2020-05-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Envarmsnopp
Du ska fjäska lite och skriva nästan överdådigt. Många uppfödare vill se sig själva i den de säljer till.

Skriv vilka foder, vilken sand osv
Det här är verkligen "eye opener" för mig hur mycket man ska skriva men du har rätt.

Det är mer att jag inte förväntade mig att man ska skriva så här mycket info för mig har det alltid varit en självklarhet när man köper en katt - att man verkligen tar hand om katten väl som sin egen familjemedlem.

Men ja, såklart ska de få det fjäskandet de vill ha

Royal Canin torrfoder av 5 stjärnor direkt från Arken Zoo, med kvalité mjukmat från Applaws kitten-burkar!

Daglig hårborstning och bara kvalité-grejer från Trixie - Made in Germany!

Katten ska få 3 st stora klösträd i varje hörn av huset på 300 kvadratmeter där han kan springa maratonlopp!
Citera
2020-05-21, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Se där ja!
Nu kan vi spegla den posten mot delar av din trådstart:

Ja, varför gör folk sådär?

Är det verkligen uppfödarna som är oseriösa, eller är det du som är fantasilös?
Kanske rent av empatilös, som inte kan leva dig in i sitsen som engagerad uppfödare med en vilja att ens uppfödningar inte bara skall få det bra, utan gärna också hamna i hem som fortsätter arbeta med katten och åker på utställningar - så att blodslinjerna dom arbetar med syns lite extra och boostar det fortsatta avelsarbetet...?

Mig min mitt mina. Jag vill ha, jag har pengar, jag kräver att få köpa. Jag förstår inte varför...

Tänk så mycket lättare det går om man försöker leva sig in i någon annans situation, och försöka förstå vad det är som får just dem att klicka, istället bara för att bara döma ut alla andra som inte är dom en själv som "oseriösa".

Ja, det är en trist stil att inte besvara en förfrågan på Blocket. Men som Blocket - ja, hela landet har förändrats, så förstår jag dem. Ett avvisande svar riskerar att trigga en hel massa tjafs och otrevligheter.

Tydligen var din ursprungliga presentation så genomusel att ingen enda kattsäljare fann det värt att ens ge dig ett avvisande svar över flera månader.

Hur kan detta vara alla andras fel?
Hur kan detta vara grund för att stämpla alla du tagit kontakt med som 'oseriösa'?

Ser du inte att den minsta gemensamma nämnaren är - du själv?

Minsta gemensamma nämnaren är jag själv som faktiskt köpte min ragdoll för inte så längesen och att han har så bra hos oss att han känner sig helt tryggt?

Jag behöver inte skriva värsta romaner som man faktiskt ljuga hur mycket som helst om genom internet!

Det bästa är helt enkelt bara casting - att låta folk få komma face to face så kan man känna kemin redan där. Det är lite svårare att ljuga i verkligheten än bakom en skärm genom internet! Det är katten som väljer sin familj-medlem och inte någon 23 årig brats Elizabeth från Östermalm!

Såg att du kände dig träffad där som uppfödare.

Haha, visa upp katten på utställningar? Visar ju på att du bryr dig mer om dig själv att vara stolt än att ta hand om katten.
Egoister så det skriker om det.

Visste inte att hela det här med uppfödar-business ( ja det är mer business än någonsin) är så ytligt.

Folk får fan komma ner på jorden lite och vara lite mer människor än robotar!
Senast redigerad av mercu 2020-05-21 kl. 10:18.
Citera
2020-05-21, 10:18
Medlem
IQpizzasallads avatar
Som någon annan redan skrivit, om man redan har en katt sedan tidigare o köper en till så kan det finnas risker med detta, slagsmål o innepinkande o dylikt. Hoppas ni har en plan B då.

MVH
"En med erfarenhet"
Citera
2020-05-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Som någon annan redan skrivit, om man redan har en katt sedan tidigare o köper en till så kan det finnas risker med detta, slagsmål o innepinkande o dylikt. Hoppas ni har en plan B då.

MVH
"En med erfarenhet"
Ja, jag visste tyvärr inte att hela det med business att sälja katter kan vara så här ytligt.
Folk behandlar katter som ägodelar och nånting att visa upp än att faktiskt ha katter som sociala djur och familjemedlem.

Synd faktiskt - om katterna dvs.
Citera
2020-05-21, 10:39
Medlem
Kattuppfödare är lika korkade som många arbetsgivare när man söker jobb. Man ska ljuga och överdriva annars får man inte jobbet.
Senast redigerad av ariadny 2020-05-21 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in