Citat:
Ursprungligen postat av
mercu
Tack så mycket för alla tips, du gav mig en hel del bra tips där!

Att köpa katt är också en konst =)
Se där ja!
Nu kan vi spegla den posten mot delar av din trådstart:
Citat:
Ursprungligen postat av
mercu
Är det någon som har haft samma problem? Vad ska man skriva på sitt "CV" / Personliga brev egentligen så att dessa oseriösa uppfödare ens ska svara?
Har ni några tips på vad man kan skriva och vad är det man ska göra för att fånga deras intresse?
Varför gör folk så här?
Ja, varför gör folk sådär?
Är det verkligen uppfödarna som är oseriösa, eller är det du som är fantasilös?
Kanske rent av empatilös, som inte kan leva dig in i sitsen som engagerad uppfödare med en vilja att ens uppfödningar inte bara skall få det bra, utan gärna också hamna i hem som fortsätter arbeta med katten och åker på utställningar - så att blodslinjerna dom arbetar med syns lite extra och boostar det fortsatta avelsarbetet...?
Mig min mitt mina. Jag vill ha, jag har pengar, jag kräver att få köpa. Jag förstår inte varför...
Tänk så mycket lättare det går om man försöker leva sig in i någon annans situation, och försöka förstå vad det är som får just dem att klicka, istället bara för att bara döma ut alla andra som inte är dom en själv som "oseriösa".
Ja, det är en trist stil att inte besvara en förfrågan på Blocket. Men som Blocket - ja, hela landet har förändrats, så förstår jag dem. Ett avvisande svar riskerar att trigga en hel massa tjafs och otrevligheter.
Tydligen var din ursprungliga presentation så genomusel att ingen enda kattsäljare fann det värt att ens ge dig ett avvisande svar över flera månader.
Hur kan detta vara alla andras fel?
Hur kan detta vara grund för att stämpla alla du tagit kontakt med som 'oseriösa'?
Ser du inte att den minsta gemensamma nämnaren är - du själv?