Citat:
Två intressanta iakttagelser som kanske kommer fram i FUP? (jag ej läst själv).
1) Nellos styvmamma har tydligen blandat sig in i härvan genom att baktala honom. Helt otroligt måste jag säga, men tanke på att denna dam kan ju inte veta något som händer hemma hos Nello. Tydligen finns det dock fientlighet och bitterhet som vill komma ut ur denna kvinna.
2) Nellos eget barn har studerat på polishögskolan. Anna har ju anklagat även alla Nellos stora barn för barnmisshandel. Det måste väl ändå betraktas som ett stort misstag att anklaga alla i denna familj för då förlorar man ju trovärdighet ytterligare. Om man åker fast för en lögn då finns det mindre benägenhet att tro på andra anklagelser gentemot resten av familjen.
Och jag kan tänka mig att studiekamrater till detta barn har erbjudit sin hjälp för att reda ut saker och ting. Så Anna har bara försvårat sin egen situation i sin iver att lägga en skugga på hela familjen.
Undrar varför Anna hatade även sonens halvsyskon så in i bomben? Avundsjuk för att hon själv inte fick följa med till Mallorca?
1) Nellos styvmamma har tydligen blandat sig in i härvan genom att baktala honom. Helt otroligt måste jag säga, men tanke på att denna dam kan ju inte veta något som händer hemma hos Nello. Tydligen finns det dock fientlighet och bitterhet som vill komma ut ur denna kvinna.
2) Nellos eget barn har studerat på polishögskolan. Anna har ju anklagat även alla Nellos stora barn för barnmisshandel. Det måste väl ändå betraktas som ett stort misstag att anklaga alla i denna familj för då förlorar man ju trovärdighet ytterligare. Om man åker fast för en lögn då finns det mindre benägenhet att tro på andra anklagelser gentemot resten av familjen.
Och jag kan tänka mig att studiekamrater till detta barn har erbjudit sin hjälp för att reda ut saker och ting. Så Anna har bara försvårat sin egen situation i sin iver att lägga en skugga på hela familjen.
Undrar varför Anna hatade även sonens halvsyskon så in i bomben? Avundsjuk för att hon själv inte fick följa med till Mallorca?
När det gäller Nellos styvmammas vittnesmål så tror jag inte att det är något att hänga upp sig på och det finn flera argument för det.
Dels har Mamman haft stroke vilket hon själv tar upp i förhöret. Tyvärr så är det som med stroke att det oftast ger olika symptom. Ett vanligt symptom efter en stroke är att man överdriver känslor. Dvs någon man inte tycker om är världens värsta person och den man tycker om är världens bästa. Ett annat vanligt symptom är att man misstolkar och även lägger mer vikt vid sina minnen. Så då kan två barn som bråkar bli till att ett misshandlar en annan.
Sen så säger ju styv Mamman även följande i förhöret "Min son Andr*as tycker inte om att jag träffar henne. Han tror på Nello."
När det gäller symptomen jag hänvisar till så är det något som jag har sett drabba en släktning till mig men även något som jag har fått höra via kontakter med sjukvården och lokalföreningen i strokeförbundet.