2020-05-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Och där har Sverige störst andel offer för trafficking bland prostituerade. Har du missat att länkar och all statistik eller ignorerar du det?
Återigen, det är ett bisarrt sätt att räkna...

ungefär som att hävda att USA har bättre system för fattigdom, för deras totalt vansinnigt mycket större andel fattiga ( jämfört Sverige) har en mindre mängd vad ska vi ta? fattiga pga X än fattiga pga Y.

Begriper du ens enfalden i det sättet att räkna?

Amsterdam och Berlin m.fl har vansinnigt många fler prosituterade OCH! sextraffickingoffer per cap......om då deras andel av sextrafficking i den kontexten blir relativt mindre, gör INTE att den därför totalt sett skulle vara mindre. och de tär totalen....dvs antalet i förhållande tills torlek på befolkningen som är av intresse. INTE antalet i förhållande till prostituerade...
Citera
2020-05-28, 13:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ungefär som att hävda att USA har bättre system för fattigdom, för deras totalt vansinnigt mycket större andel fattiga ( jämfört Sverige)
Hur räknar du då? Nyfiken eftersom "fattigdom" är olika definierat beroende på vem man frågar.

Svara gärna, annars måste jag utgå ifrån att du drar din fakta från samma mörka hål som du brukar.
Citera
2020-05-28, 13:39
Avstängd
Citat:
Det är nu inte förhållandet mellan "vanlig" sexhandel och sextrafficking som är det intressanta, utan
om sexköpslagen har någon inverkan, och åt vilket håll i sånt fall denna inverkan går.

get it?

Gå till Eurostat, där du kan läsa statistik kring sextrafficking i olika länder.

Vad är det du vill att vi ska konstatera på eurostat?

sextraffiking genererar mindre än 5000 registrerade "offer" i hela eu/år? och en handfull faktiska domar?

sexarbetare och tiggarslav måste väll tillochmed du greppa inte är samma sak?

edit, ser väll ungefär likdant ut i sverige. dvs en liten andel av traffikingdomarna har med sex att göra. 15%-20%
Senast redigerad av slö 2020-05-28 kl. 13:43.
Citera
2020-05-28, 13:40
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

ungefär som att hävda att USA har bättre system för fattigdom, för deras totalt vansinnigt mycket större andel fattiga ( jämfört Sverige) har en mindre mängd vad ska vi ta? fattiga pga X än fattiga pga Y.

Amsterdam och Berlin m.fl har vansinnigt många fler prosituterade OCH! sextraffickingoffer per cap......om då deras andel av sextrafficking i den kontexten blir relativt mindre, gör INTE att den därför totalt sett skulle vara mindre. och de tär totalen....dvs antalet i förhållande tills torlek på befolkningen som är av intresse. INTE antalet i förhållande till prostituerade...
Har du statistiken för hur det ligger till med den saken / per capita eller är det något ni bara får reda på i er ekokammare?
Det är vansinnigt svårt att diskutera med dig, när du inte ens bryr dig om att hålla dig till någon sorts verifierbar sanning.

Jag vet inte hur många gånger jag sagt det här, men du låter mer och mer som en sektmedlem i en galen kyrka där ingen bryr sig om något annat än det predikade ordet.

Här och nu, vill jag se vad du baserar dessa uttalanden på.
Kan du inte visa det, får du se dig själv som inmålad i ett hörn.
Citera
2020-05-28, 13:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Har du statistiken för hur det ligger till med den saken / per capita eller är det något ni bara får reda på i er ekokammare?
Det är vansinnigt svårt att diskutera med dig, när du inte ens bryr dig om att hålla dig till någon sorts verifierbar sanning.

Jag vet inte hur många gånger jag sagt det här, men du låter mer och mer som en sektmedlem i en galen kyrka där ingen bryr sig om något annat än det predikade ordet.

Här och nu, vill jag se vad du baserar dessa uttalanden på.
Kan du inte visa det, får du se dig själv som inmålad i ett hörn.

Youtube tips ("What it means to be Ideologically possessed" Jordan Peterson)
https://www.youtube.com/watch?v=t1N32SjZHYg&t=1s
Citera
2020-05-28, 13:48
Avslutad
Citat:
Det är nu inte förhållandet mellan "vanlig" sexhandel och sextrafficking som är det intressanta, utan
om sexköpslagen har någon inverkan, och åt vilket håll i sånt fall denna inverkan går.
get it?
Gå till Eurostat, där du kan läsa statistik kring sextrafficking i olika länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad sägs om detta?:
Om ni lyckas få bort ALL trafficking (hypotetiskt) skulle du då vara för att legalisera det helt? D.v.s. både sälj och köp.
Då är ju de som lider räddade och borta ur ekvationen. Då finns det ju rimligtvis bara kvar de som vill av egen vilja?
..och jo, för att kunna diskutera allvarliga frågor så måste man kunna tillåta sig att hypotisera.
Nå, vad säger du Merapi? Ska vi hitta en gemensam ståndpunkt?

Nå, vad sägs du som säger dig kriga för offren likt jag gör?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-28 kl. 13:52.
Citera
2020-05-28, 14:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Youtube tips ("What it means to be Ideologically possessed" Jordan Peterson)
https://www.youtube.com/watch?v=t1N32SjZHYg&t=1s
Jag har sett den där.
Den är tydlig och talande och de här skrikarna har fått oerhörd makt i Sverige.
De är de bortskämda barnen som aldrig fick lära sig innebörden av ett nej.
De kan inte få allt de pekar på eller som de vill.

Det är i princip de som sätter agendan för den offentliga diskursen och, möjligen är det detta som förhindrar samtalsaktivister som Navid Modiri från att tala med "andra sidan", oavsett hur välvilliga de är till en mer öppen och allmän diskussion.

De vågar helt enkelt inte gå emot den här sortens galningar.
Citera
2020-05-28, 14:17
Medlem
Citat:

Javisst! Beroende på personliga preferenser väljer du din hållning. Din hållning är uppenbart att du vill reducera prostitutionen som helhet (likgiltigt om det handlar om frivillig eller ofrivillig prostitution). Min hållning är dock att prostitutionen i sig inte nödvändigtvis måste reduceras, utan min hållning är att i första hand reducera andelen offer för trafficking och i andra hand skapa en dräglig tillvaro för de prostituerade. Och där finns det statistik som tydligt visar att Sveriges strategi inte fungerar för detta.

Ska vi ta en titt på statistiken och jämföra det repressiva Sverige med det liberala Holland?
– Andelen fall av trafficking i Holland 2016: 1147
– Andelen fall av trafficking i Sverige 2016: 190

Ni förmodar jag att du stannar här och tänker "Nämen titta! Sverige har många färre fall än Holland! Det måste betyda att Sveriges lagstiftning fungerar!". Men kollar man djupare så visar det sig att den här statistiken inte är speciellt smickrande för Sverige. Titta:
Andelen prostituerade i Holland (som lägst): 15 000 (1147÷15000=0,08).
Andelen offer för trafficking bland prostituerade i Holland: 8%
Andelen prostituerades i Sverige (som lägst): 250 (190÷250=0,76).
Andelen offer för trafficking bland prostituerade i Sverige: 76%.
Alltså har Sverige en proportionerligt större andel offer för trafficking bland gruppen prostituerade än Holland. Då tar vi inte heller hänsyn till andra faktorer som sexturism eller mörkertal.

Vill du dock fokusera på Hollands höga antal och dra slutsatsen att deras höga andel offer för trafficking beror på en legalisering håller inte det argumentet. Här är en lista över andra länder i EU där prostitution är lagligt (2015):
Sverige: 180 (18 per capita)
Tjeckien: 4 (0 per capita)
Danmark: 93 (16 per capita)
Tyskland: 470 (6 per capita)
Polen: 173 (5 per capita)
Grekland: 158 (15 per capita)
Spanien: 267 (6 per capita)
Portugal: 137 (13 per capita)
Italien: 781 (13 per capita)
Slovakien: 81 (15 per capita)
Finland: 52 (9 per capita)
Källa: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/what-we-do/policies/european-agenda-security/20181204_data-collection-study.pdf&ved=2ahUKEwjFu4OqsNbpAhW2AxAIHaHLCfEQFjA AegQIBBAB&usg=AOvVaw19CYI74P2Z1mkr4FZ-Qlcq&cshid=1590662774485

Sverige har alltså en högre andel offer för trafficking per capita relativt till majoriteten länder i övriga EU. Visserligen inte skyhögt mycket mer, men både Tyskland och Tjeckien har förvånansvärt få fall av trafficking trots att det där är fullt lagligt. Så uppenbart är att det inte finns en korrelation mellan förbud och minskad trafficking.

Så argumentet att vi genom att ha hårda restriktioner också minskar traffickingoffer i Sverige nlir därför inte ett hållbart argument.
Citera
2020-05-28, 14:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är det för svar?
Och hur vet du att jag inte utnyttjat min sexappeal?
Eftersom jag har erfarenhet av båda, kan jag väl säga att det ena är en säkrare inkomst i längden medan det andra är bättre betalt när det sker.
Man får inte vara så korkad att man tror att man kan jobba som prostituerad i längden, eftersom det inte är pensionsgrundande inkomster.
Som knäck, när man är på topp. Perfekt.
En singeltjej som inte tar ett bra erbjudande om de får ett är bara korkad. Män förväntas ställa upp gratis och alltid vara redo. De som inte får upp den på kommando skäms gärna ut.

Ligger runt gör de ju oavsett. Dubbelmoral suger.
För dem som inte ligger runt har jag andra bedömningsgrunder. De bör inte sälja utan bevara sin heder.

Öh alltså menar du allvar med "en singeltjej som inte tar ett bra erbjudande när det dyker upp är bara korkad?"
Alltså vi resonerar så fundamentalt olika.

Menar du därtill att den som säljer sex inte har någon heder kvar?
Citera
2020-05-28, 18:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
ha,ha kan vara så. Bekräftelse är väl i stort sett vad dom är ute efter i varje fall. Åhhh den här killen som så många tjejer vill ha väljer just mig!

Killar är mer ute efter...oohhh fräsch och vettig tjej. Henne är ju sugen på.

Den egna bekräftelsen är max sekundär.

För att koppla till invandrare så kan en del falla för den uppvaktning och bekräftelse det är bra på att ge. Men det är inget som håller i längden. Ger inte samma status.

Hah tror du ja. Det finns gott om exempel på killar och män som väljer fel kvinnor. Det är ju rätt skrattretande att du överhuvudtaget formulerar ett sånt här inlägg.
Citera
2020-05-28, 18:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hah tror du ja. Det finns gott om exempel på killar och män som väljer fel kvinnor. Det är ju rätt skrattretande att du överhuvudtaget formulerar ett sånt här inlägg.

Du snackar med en tonåring. Släpp det.
Citera
2020-05-28, 19:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Välja att ha sex med någon som man VET inte är sexuellt intresserad ÄR ett skadligt beteende.
Det är egoism och i viss fall, där man VET att personen i fråga far rejält illa, ren jävla ondska.

Det finns inga belägg för att det är skadligt att ha sex med någon som man inte är betuttad i, eller att alla kvinnor mår dåligt av det. Det är skitsnack från er moralkärringar.

Human Rights Watch och Amnesty International vill avkriminalisera sexhandel eftersom förbud bryter mot mänskliga rättigheter. Varför vill du fortsätta att kränka mänskliga rättigheter?

Allt fler delstater i USA börjar nu överväga total avkriminalisering av sexhandel också. Bland andra vänsterliberala New York State. Efter cannabislegaliseringarna börjar delstaterna fatta vilka skatteintäkter och affärsmöjligheter de går miste om. Detta kommer även att gälla Sverige på sikt, i synnerhet nu som vi går in en ekonomisk depression. Sverige är totalt efterblivet i den här frågan.

Efterkommande kommer att döma ut er feminister som bakåtsträvande gamla kyrktanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in