2020-05-28, 09:06
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför gör du dig inte själv en karriär som prostituerad? Det går väl precis lika bra som att arbeta på ett bygge, eller?
Vad är det för svar?
Och hur vet du att jag inte utnyttjat min sexappeal?
Eftersom jag har erfarenhet av båda, kan jag väl säga att det ena är en säkrare inkomst i längden medan det andra är bättre betalt när det sker.
Man får inte vara så korkad att man tror att man kan jobba som prostituerad i längden, eftersom det inte är pensionsgrundande inkomster.
Som knäck, när man är på topp. Perfekt.
En singeltjej som inte tar ett bra erbjudande om de får ett är bara korkad. Män förväntas ställa upp gratis och alltid vara redo. De som inte får upp den på kommando skäms gärna ut.

Ligger runt gör de ju oavsett. Dubbelmoral suger.
För dem som inte ligger runt har jag andra bedömningsgrunder. De bör inte sälja utan bevara sin heder.
Senast redigerad av Pansarvecket 2020-05-28 kl. 09:13.
Citera
2020-05-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sexhandel mellan samtyckande och vuxna är inget skadligt beteende. Det är förbud mot sexhandel som är skadligt.

Välja att ha sex med någon som man VET inte är sexuellt intresserad ÄR ett skadligt beteende.
Det är egoism och i viss fall, där man VET att personen i fråga far rejält illa, ren jävla ondska.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-28 kl. 10:12.
Citera
2020-05-28, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Nej! Du har inte förstått alls! Vi har lagar för att se till att förhindra förekomsten av något och att se till vi har ett ordnat samhälle utefter det samhälle vi lever i.

Dock, och det här har såklart inte radikalfeministerna sagt, så finns det en gräns för hur mycket Lagar och restriktioner vi kan ha. Sveriges ideologi om att förbjuda bort saker vet vi idag inte fungerar eftersom att det:
1. Antingen förflyttar problemet, inte förintar det.
2. Förstärker problemet (svensk narkotikapolitik)
3. Baseras på en utopi som inte existerar och kan därför slå åt fel håll!

Jag själv har svårt att förstå en person som dig som verkligen naivt verkar tro på den svenska staten när den säger att vår lagstiftning fungerar? Du har aldrig funderat på att anledningen till att de menar att den här lagen är ofelbar enbart genom att lyfta fram en del av sanningen beror vilka krafter som står bakom detta? Återigen, jag är rätt säker på att du svalt allt staten sagt till dig om den här lagen okritiskt eftersom att du är ideologiskt driven, inte driven av en objektivitet. Denna ideologi har du fått från offentligheten, och eftersom att du till din läggning är okritisk är du lätt att manipulera. Och är man manipulerad att lita på något totalt okritiskt så är det väldigt svårt att ta in objektiv fakta.

Det är vad jag tror om dig... Men jag kan ju ha fel! Det hoppas jag verkligen för din skull.

Nä visst... legalisera sexköp, gör ju DEFINITIVT! att sextrafficking försvinner, eller hur?

Hur skulle det vara om ni tänkte lite innan ni skriver.
Citera
2020-05-28, 10:10
Avstängd
Hur resonerar feminsterna (och vår feministiska regiering) egentligen på att Debora redan är ett "trafficking offer" i ett annat land, så räddad ur klorna (av hycklande svenskar) på den hemska Paolo Roberto men nu i Belgien...

Kan det vara så att vår femistiska regering tillsammans med polis och myndigheter är ledare i dessa traffiking nätverk?

Är det kanske ett bevis på att feministerna skiter i "offren" så länge det inte är män ska "tryckas dit" ?

https://stoppapressarna.se/svenskt/har-ar-kvinnan-paolo-roberto-kopte-sex-av
Citera
2020-05-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Lägg till rejäl kuk.
Kvinnor vill ha en rejäl kuk. Hellre hård än allt annat. Får dem att känna sig uppskattade.

ha,ha kan vara så. Bekräftelse är väl i stort sett vad dom är ute efter i varje fall. Åhhh den här killen som så många tjejer vill ha väljer just mig!

Killar är mer ute efter...oohhh fräsch och vettig tjej. Henne är ju sugen på.

Den egna bekräftelsen är max sekundär.

För att koppla till invandrare så kan en del falla för den uppvaktning och bekräftelse det är bra på att ge. Men det är inget som håller i längden. Ger inte samma status.
Citera
2020-05-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä visst... legalisera sexköp, gör ju DEFINITIVT! att sextrafficking försvinner, eller hur?

Ja eftersom att Holland, Tyskland och Spanien har mindre andel prostituerade som är offer för trafficking samt att de har färre fall av misshandel och mord på prostituerade just eftersom att det är lagligt så...
Citera
2020-05-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja eftersom att Holland, Tyskland och Spanien har mindre andel prostituerade som är offer för trafficking samt att de har färre fall av misshandel och mord på prostituerade just eftersom att det är lagligt så...

Det är nu inte förhållandet mellan "vanlig" sexhandel och sextrafficking som är det intressanta, utan
om sexköpslagen har någon inverkan, och åt vilket håll i sånt fall denna inverkan går.

get it?

Gå till Eurostat, där du kan läsa statistik kring sextrafficking i olika länder.
Citera
2020-05-28, 11:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Så här har det gått i Nordirland efter att de förbjöd sexköp 2015:

Citat:
The overall demand for sex work in Northern Ireland has, in fact, slightly increased, there have been very few arrests or prosecutions of sex purchasers and, most concerning of all, the researcher found that sex workers feel less safe, and more likely to be abused and threatened since the law has come into place.

https://sluggerotoole.com/2019/11/07...-in-n-ireland/

Ökad efterfrågan på sexarbete. Och mer våld och utsatthet för sexarbetarna. Lagen har alltså fått precis motsatt effekt.

Hur skulle det vara om feminister tänkte lite innan de stiftade lagar?
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-28 kl. 12:05.
Citera
2020-05-28, 11:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Välja att ha sex med någon som man VET inte är sexuellt intresserad ÄR ett skadligt beteende.
Det är egoism och i viss fall, där man VET att personen i fråga far rejält illa, ren jävla ondska.
Hur vet du att de VET det?
På vilket sätt är sex ett skadligt beteende?

Det enda egoistiska här är att de flesta här varken köper din sekts övertygelser eller att vi därför är ren ondska.

Kan du inte svara på våra motfrågor kan du gärna fara åt helvete med ditt predikande.
Citera
2020-05-28, 11:54
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det är nu inte förhållandet mellan "vanlig" sexhandel och sextrafficking som är det intressanta, utan
om sexköpslagen har någon inverkan, och åt vilket håll i sånt fall denna inverkan går.

get it?

Gå till Eurostat, där du kan läsa statistik kring sextrafficking i olika länder.
Du är inte vidare känd för att kunna tolka statistik så jag ber om mer specifik källa än "Eurostat". De har ganska mycket statistik.

Kommer du ihåg detta:

Citat:
Som sagt lär dig läsa eller gå färdigt mellanstadiet åtminstone, är väl där man brukar lära sig
tyda rapporter av denna sort.
Citera
2020-05-28, 11:57
Medlem
Citat:

get it?

Och där har Sverige störst andel offer för trafficking bland prostituerade. Har du missat att länkar och all statistik eller ignorerar du det?
Citera
2020-05-28, 12:19
Medlem
brianmolkos avatar
Vi kanske kan ha godkända horor, då skulle nog den som Paolo köpte av klara, men inte de på Rörstrandsgatan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in