2020-05-19, 17:45
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om din granne, som du vet om har haft en normal uppväxt, som inte lider av missbruk som ska finansieras, som har det hyfsat ställt, och hon bara råkar gilla sex och vill tjäna på det, så är det väl inget problem. Det tycker nog inte de flesta, ur ett perspektivet utnyttjning.
Hur man sen är funtad i skallen när man kan tänka sig att betala någon för sex, det är en annan fråga, troligtvis kommer man aldrig kunna förstå.

Hur som så är problemet att frivilligheten inte går att säkerställa i de flesta fall. Man vet inte om en kvinna på en bordell är där trots drägliga förhållanden i övrigt eller om hon är där för att hon saknar möjlighet till annat arbete och har en familj att försörja. Och däri ligger problemet, att man inte vet. Och många män tar chansen ändå.
Det är det som är så obegripligt och vidrigt.
Vi kan ju börja med att tala om var frivillighetsgränsen går. När anses det som frivilligt av dig?
Citera
2020-05-19, 17:46
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja och om du hade läst så ser du att jag har TÄNKT.
Vetenskap + verkligheten stämmer överens i detta fallet.

Vilket vetenskap alltid gör. Annars är det inte vetenskap.
Citera
2020-05-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Lägg av med halmgubbe skiten. Ingen har pratat om kedjor. Dock förekommer trafficking. Det är inte ovanligt - fråga polisen som jobbar med detta.
Situationen där man tar 11 kunder i en lägenhetsbordell med tjejer från fattiga delar av Östeuropa är typiskt för organiserat koppleri och trafficking.
Det finns dokumentärer och reportage om hur sådant går till. Polisutredningar, FUP:ar och domar.
Torskar som Paolo Roberto förstår vad det med största sannolikhet rör sig om. Han sa det t o m själv i intervjun. Men de är egoister och bryr sig mer om sina egna behov - annars skulle de låta bli.
Andra sitter här och kämpar på att ljuga för sig själva. "Hon sa att det var frivilligt", "I annonsen står bla lba". Man kan ju undra i vilken grad det är självbedrägeri och hur mycket som beror på förbannat låg begåvning. Jag gissar på att de flesta fattar (innerst inne) men kanske låtsar att det finns tvivel.
Du kanske kan förklara hur den skiten funkar mentalt.
det är sexköpslagen som bidrar till trafficking om feministerna skulle försöka skapa lagar som kan stoppa trafficking och inte straffa män som köper lite kärlek
Citera
2020-05-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast nu är det ju inte sexsäljaren som diskuteras utan sexköparen.

Vad är hens motiv för att fullt medvetet välja ha sex med någon som hen vet inte vill?

HUR tänker man då?
hur kan du veta vad hon vill eller inte det är upp till henne
Citera
2020-05-19, 17:59
Medlem
Citat:
Ja det är klart att du inte kan se kvinnor som fullvärdiga samhällsmedborgare, ingen överraskning direkt. Brukar vara samma typ av män som vill tillåta prostitution, som inte kan se några problem med det, som tycker att kvinnor kanske inte behöver ha rösträtt eller ska verka inom politiken.
Lyckligtvis tycker majoriteten i landet inte detta, och det gäller även män. Ni andra får väl tacka dem för att de för utvecklingen framåt och att ni andra får åka med på färden, även om ni är en aning besvärliga.

Nu handlar inte tråden om mig.....
Men självklart anser jag att en vuxen kvinna/man ska ha rätten att tjäna pengar på sin kropp oavsett hur de väljer att göra det. Vad är det för ett samhälle där staten anser sig ha rätten att bestämma över detta? I de fall någon tvingas mot sin vilja så har vi andra lagar som är fullt tillämpliga.

Svara istället på vilken rätt du anser dig ha att bestämma över vad en kvinna använder sin kropp till genom att bakvägen straffa de kunder hon vill ha. Varför betraktar du en vuxen kvinna som "omyndig"?
Vill du även förbjuda försäljning? Varför/varför inte?
Senast redigerad av MrStreamer 2020-05-19 kl. 18:08.
Citera
2020-05-19, 18:08
Medlem
jag är genuint intresserad hur själva sexakten går till vid sexköp. Kommer man överens om varje move man för göra , tar hon på dig , smeker hon dig, får du ta på henne, kyssar har jag hört är no no.Spontat känns det som det är som det värsta one standet man har upplevt ,så krystat och tillknäppt att man bara vill gå därifrån.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-05-19 kl. 18:12.
Citera
2020-05-19, 18:14
Medlem
Citat:
Nej, det är inte självklart att anta det.
Människor som säljer sex kan ha beroenden, trasig uppväxt, självskadebeteende, bordellen kan drivas av kriminella som utgör en hotbild mot andra o.s.v.

Ordet frivilligt tycker jag blir fel att använda här eftersom det handlar om sex. Det är inte vilket yrke som helst.
Vi bör isåfall prata ur perspektivet att kvinnan VÄLJER att sälja sex för att hon vill det, trots att andra alternativ skulle kunna vara aktuella.
Man sätter ju samma argument på både lagliga och olagliga bordeller. Sedan spelar det ingen roll vilken verksamhet det gäller, som konsument har du ju ingen aning om vad som sker bakom kulisserna.

Om en person går till en laglig bordell och det visar sig att kvinnan som jobbade där var ett offer på ett eller annat sätt, kan man verkligen anklaga kunden för att ha gjort fel? Han går ju dit i tron om att allt sker på schyssta villkor, det gör man ju uppenbarligen inte vid en olaglig bordell.
Citera
2020-05-19, 18:22
Avstängd
Citat:
Öh ja, människor som dödar andra är troligtvis rätt oempatiska. Det var inte riktigt så du skrev.

Nä det stämmer. Det var inte det jag skrev.
Jag skrev.

” Ursprungligen postat av slö
Nu tror jag du missupfattat, jag ska förtydliga, mammor som dödar eller vill döda, eller kan tänka sig att döda barn är egoistiska och empatistörda.

( det tycker jag även om pappor om det nu är av betydelse )”

Citat:
Varför drar du in den lilla minoritet som dödar barn?
Jag hoppas att du inte pratar om kvinnor som gör abort nu, för då är du helt ute och reser.

Konstig fråga.
Men visst
Självklart är man egoist och empatistörd om man gör abort, eller ja empatistörd är kanske att ta i , men det är ju en fråga om 9månader, så vi kan väll säga latent emoatistörd, men definitvit egoist.

Och vi behöver inte ha en diskussion i semantik och bilogi. Jag vet vart du står (bokstavligen) när det kommer till döda barn och lidandand. Blir så onödigt offtopic
Citera
2020-05-19, 18:33
Medlem
Citat:
Nej jag håller inte med dig.

jag anser man är fullt medveten om att där existerar manlig prostitution idag.
Som bevis kan du ta dagens rapportering i radion om senaste tillslaget.
P1, Studio ett, som fortsatt pågår i denna stund, så jag kan inte länka, utan är du intresserad får du lyssna i efterhand....de hade ett reportage där de intervjuade div. poliser samt utredare i sexbrott.

Inte heller finns där någon "feminism" som anser att köpa sex av kivnnor är FEL men att köpa sex av män är "helt ok". Rådande kritik av sexköp gäller även köp av pojkar/ killar /män.
Exakt lika kritikvärt. Och jag tror inte för en sekund att pojkar/killar/ män som säljer sex inte skulle fara lika illa av detta.

sen tycker jag du resonerar helt upp åt väggarna.
I min värld så är efterfrågan betydligt mer styrande i div. "handel" än var ett utbud är.
Och när det kommer till sexhandeln så är efterfrågan A och O.
och det är den, som är "argumentet" bakom sexköpslagen idag och inte något "utbud".

Vi har länder i världen idag med en enorm fattigdom, dvs människor är desperata, detta alstrar fenomen som tiggeri och ex. prostitution. DET är det enda som får dessa två saker att hänga ihop.

Nej, både polisen samt den svensk sexköpsdebatten är väldigt ointresserad av homo-prostitution. Hade lagen varit könsneutral i sin praktik hade polisen arbetat lika hårt med att ta fast homosexuella sexköpare. Homosexuella är dessutom mer benägna att köpa sex än vad heterosexuella är.
Citera
2020-05-19, 19:10
Medlem
Citat:
Verkligen?

De länder som idag har det största problemen med ex. trafficking är länder som ex. Tyskland, Storbrittanien...båda länder utan sexköpslag.
det är förmodligen efterfrågan...dvs hur mycket "big business" man kan göra som styr saker som vart man ska forsla sina trafickingoffer för att sälja dem.
En sexköpslag i kombination med tillräcklig prioritering och resurser inom polisen lär vara det bäste motmedlet för att stävja denna handel.

Och hallickar har existerat i alla tider. LÅÅÅNGT innan nån sexköpslag du.

Vad är det jag ska förklara...du har sextrafficking där med, eftersom nej...andelen av fullt frivilliga sexsäljare aldrig räcker till.

Du menar det du tycker, skulle inte enbart vara en åsikt?

Är du ens medeveten om att jag har div forskning bakom mig, medan din åsikt inte har det?

Möjligt , men nu är inte prostitution enbart "eskorter". Inte heller är 2"eskort" enbart fullt frivilliga.

Att där finns en och annan fullt frivillig sexarbetare, är inte "problemet".
problemet är att det finns så jävla många snubbar som glatt köper sextraffickingpoffer, knarkoffer etc etc.

Vi har ingen "åldringsvård-trafficking"
Inte heller sitter det en hallick och tar merparten av lönen för de som arbetar inom äldreomsorg.

Inte ehller är hjälpa någon vid toabesök" ens att jämföra med att upplåta sin kroppp för någon att runka i, för att den är för jävla lat att leta upp någon att ha ömsesidigt sex med.

Källor tack. Det märks att du aldrig varit i Amsterdam.
Citera
2020-05-19, 19:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja det är klart att du inte kan se kvinnor som fullvärdiga samhällsmedborgare, ingen överraskning direkt. Brukar vara samma typ av män som vill tillåta prostitution, som inte kan se några problem med det, som tycker att kvinnor kanske inte behöver ha rösträtt eller ska verka inom politiken.
Lyckligtvis tycker majoriteten i landet inte detta, och det gäller även män. Ni andra får väl tacka dem för att de för utvecklingen framåt och att ni andra får åka med på färden, även om ni är en aning besvärliga.

Anledningen till att det inte går att se kvinnor som fullvärdiga samhällsmedborgare är ju, precis som MrStreamer skrev, att feminister och annat pack anser att kvinnor inte kan ta ansvar för sina egna liv och därför måste skyddas från sina egna beslut med hjälp av lagar som sexköpslagen.

Det är inte vi som placerar kvinnor i samma kategori som barn och förståndshandikappade. Det är ni förespråkare av sexköpslagen, samtyckeslagen och MeToo som gör det.

Så det är bara att välja; antingen är kvinnor vuxna, myndiga, fullvärdiga samhällsmedborgare fullt kapabla att ta ansvar för sina egna liv och sina egna beslut, eller så är kvinnor barn. Om du anser att kvinnor är barn kan jag förstå ditt problem med sexköp och ditt försvar av sexköpslagen, annars inte.

Jag vet att alla kvinnor som växt upp i Sverige har fått lära sig sedan dag ett att allt annat än att få ha kakan och äta den samtidigt är kvinnohat och förtryck, men det är dags för kvinnor att växa upp och inse att så inte är fallet.
Citera
2020-05-19, 19:17
Avstängd
En intressant stuide om problematiken och skadan som kriminalisering innebär för sexworkers. (Som tir är kriminaliserar vi inte horerna i sverige, vi bara förstärker och lyfter att de är horor.....)

(Trigger warning, den är underbyggd med andra studier grundande i statestik och vetenskap)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5529480/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in