2020-05-25, 23:59
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej du har inte bemött någonting gällande källorna. Det enda du har sagt är att polisen och SVT är lögnaktiga.

Jag förklarade precis på vilket sätt jag hade bemött dem, vad jag hade bemött, och hur jag hade bemött dem.

Men visst, att SVT och polisen är lögnaktiga råder det ingen tvivel om.
Citera
2020-05-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jaså? Hur många horor har jag köpt då? Räkna åt mig!
(Brainwash alert)
Du verkar vara en kul kille. 50?
Citera
2020-05-26, 00:16
Medlem
Citat:
Jaja visst. Det handlar enbart om att rättfärdiga sitt eget beteende. ENBART.
Nu vill våra käre vän inte svara men såhär är det! En stor anledning till att vänstern i allmänhet och feministerna i synnerhet förlorar världen över har att göra med att dom inte kan debattera eftersom att dom alltid tror att deras meningsmotståndare har en ondsint eller egoistisk agenda bakom det dom tycker! Så är det alltid! Dom tror att liberaler är egoister som skiter i andra människor! Dom tror att den enda orsaken till att man vill minska invandring beror på rasism! Dom tror att enda anledningen till varför man ifrågasätter feminister är för att man hatar kvinnor osv! Och den här bilden sprider dom ut till folk. Sen när samma personer konfronteras med vänsterns meningsmotståndare märker dom ganska snabbt att dessa inte är speciellt onda och faktiskt har vettiga argument för sina ståndpunkter och då höjs dom i deras ögon och vänstern sjunker för att dom ljuger!

Så när du sitter och ljuger om dina meningsmotståndare på det här sätter så är det i slutändan bara du som förlorar på det! Eller tror du på riktigt att alla som förespråkar avkriminalisering av prostitution är torskar som är så desperata att dom köper horor för sina sista slantar den 24e? Tror du det är det fan illa...
Citera
2020-05-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Du verkar vara en kul kille. 50?
Fel! Gissa igen!
Citera
2020-05-26, 00:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jaså har jag gjort det? Eller klumpar du ihop mig med en massa andra?

Men visst blir det komiskt när du tidigare tyckte Amnesty var jättebra som satsade på flickor och kvinnor och nu blir det lite jobbigt när samma organisation visar sig vara för avkriminalisering av sexköp och ger sådana som mig och WordWarrior rätt

Kasta inte sten i glashus.

Hahaha gillar du inte att klumpas ihop med en massa andra? Du som klumpar ihop människor jämt och ständigt.

Jag skrev inget om vad jag tycker om Amnesty, jag skrev hur det bemöttes förr när man länkade till Amnesty. Jag brukar inte köpa allt med hull och hår.

Du och WordWarrior är kvinnohatande män som har ett stort behov av att det finns kvinnor tillgängliga att köpa. Ni är fullständigt partiska i denna diskussion.
Citera
2020-05-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahaha gillar du inte att klumpas ihop med en massa andra? Du som klumpar ihop människor jämt och ständigt.

Jag skrev inget om vad jag tycker om Amnesty, jag skrev hur det bemöttes förr när man länkade till Amnesty. Jag brukar inte köpa allt med hull och hår.

Du och WordWarrior är kvinnohatande män som har ett stort behov av att det finns kvinnor tillgängliga att köpa. Ni är fullständigt partiska i denna diskussion.
Är det okej om jag tvivlar starkt här? Du känns som en människa som aldrig tagit reda på någon fakta alls utan låter media och journalister tänka åt dig! Eller har jag fel? Då kan du ju berätta för mig varför du tror att feminismen gått åt helvete dom senaste åren medan högerpopulismen blivit en global maktfaktor! Vad har du för teorier?
Citera
2020-05-26, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker att båda Rosa Sidan och Sex-Tjejer har gott om svenska horor. Men svenska kvinnor säljer rätt sällan för att klara dagen utan för att dom är kåta på lyxprylar och vill inte lägga tiden och ansträngningen på att skaffa ett vanligt jobb som betalar bra nog.

Jag tror snarare att anledningen till att inte fler gör det, är att många helt enkelt inte tilltalas av tanken även om det i sig är lätta pengar.

Jag vågar nog påstå att färgglada feminister ala 'fitthattar' säljer sex mer än vanliga svenska kvinnor.
Citera
2020-05-26, 06:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Nu vill våra käre vän inte svara men såhär är det! En stor anledning till att vänstern i allmänhet och feministerna i synnerhet förlorar världen över har att göra med att dom inte kan debattera eftersom att dom alltid tror att deras meningsmotståndare har en ondsint eller egoistisk agenda bakom det dom tycker! Så är det alltid! Dom tror att liberaler är egoister som skiter i andra människor! Dom tror att den enda orsaken till att man vill minska invandring beror på rasism! Dom tror att enda anledningen till varför man ifrågasätter feminister är för att man hatar kvinnor osv! Och den här bilden sprider dom ut till folk. Sen när samma personer konfronteras med vänsterns meningsmotståndare märker dom ganska snabbt att dessa inte är speciellt onda och faktiskt har vettiga argument för sina ståndpunkter och då höjs dom i deras ögon och vänstern sjunker för att dom ljuger!

Så när du sitter och ljuger om dina meningsmotståndare på det här sätter så är det i slutändan bara du som förlorar på det! Eller tror du på riktigt att alla som förespråkar avkriminalisering av prostitution är torskar som är så desperata att dom köper horor för sina sista slantar den 24e? Tror du det är det fan illa...

1. Jag är varken vänster eller den sortens feminist som du syftar på

2. Jag svarade dig inte på grund av att din fråga var löjlig

3. Jag tror definitivt att flashbacktorsken argumenterar för att avkriminalisera prostitution för egen vinning. Att det skulle handla om någonting som har med kvinnors säkerhet att göra, det förefaller ytterst osannolikt.
Citera
2020-05-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Men om det är trafficking man vill komma åt är väl den relevanta jämförelsen inte hur mycket alkohol som säljs totalt med förbud/motbokssystem utan hur mycket alkohol som säljs illegalt?

Det relevanta måttet för sexföräljningen blir då inte heller ”antalet sexköp har ökat/minskat”, eftersom sexköp som inte sker med traffickingoffer är irrelevanta i sammanhanget.

Hypotetiskt; skulle du se en reform som lyckosam om den minskade traffickingoffren med 10% samtidigt som den totalt sett fördubblade antalet sexköp (där alltså mellanskillnaden består av en kraftig ökning av köp från frivilliga säljare)?

Det var precis detta jag menade och också påvisade i min tisigare post. Antalet totala sexköp har ingen betydelse så länge det kommer från frivilla försäljare. Jag vill också tillägga att en knapp ekonomi inte är att räkna som tvång utan det är just våld eller hot om våld som jag räknar som tvång. Annars får orkaner och översvämmningar räknas in som terrorism.

Illegamiseringen har också en negativ sekundäreffekt då det skapar en otryggare miljö för tredje part i form av spräningar och skjutningar osv. Nu är den delen förmodligen inte lika stor som när det gäller knarket men den lär ändå finnas där.
Citera
2020-05-26, 08:31
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

3. Jag tror definitivt att flashbacktorsken argumenterar för att avkriminalisera prostitution för egen vinning. Att det skulle handla om någonting som har med kvinnors säkerhet att göra, det förefaller ytterst osannolikt.
Intressant inlägg från dig, rent psykologiskt.
1. Jag är inte alls säkert på att vad du säger om punkt ett är vad du baserar din analys på.
Du vill inte vara vänster, men du får dina argument av dem och tar dem till dig på löpande band. Det kallas kognitiv dissonans. Som att din högra hand inte har en aning om vad din vänstra gör, eller att ditt hand/öga-samarbete haltar betänkligt.
Brukar du misslyckas när du lagar mat/bakar också?

2. Fair enough. Min observation är att om frågan inte följer den för papegojor anpassade mallen tappar du helt tråden, vilket är ett solklart tecken på att du egentligen inte förstått argumentet utan memorerar bara soundbites som du kan rabbla upp om du leds in i dem på välkända sätt och ingångar.

3. Så där kom den till slut. Halmgubben du kokade ner dem som inte håller med dig till.
Det intressanta här är att du tagit till dig av bland annat min spaning och projicerar nu i princip samma tillbaka. Se dina sista två meningar och jämför med mitt budskap i frågan. Du behöver bara byta ut adressat.
"För egen vinning" håller inte som drivande faktor när det gäller sexköp och det begriper precis alla här. Man köper aldrig sex för "egen vinning". Man köper det ur ett mänskligt behov av närhet och intimitet. I en del fall kan det också vara att fysisk sex är bättre än att runka och finns det tillgång, finns behovet alltid.
Du är välkommen att peka ut bristen i påståendet.
Citera
2020-05-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Men om det är trafficking man vill komma åt är väl den relevanta jämförelsen inte hur mycket alkohol som säljs totalt med förbud/motbokssystem utan hur mycket alkohol som säljs illegalt?

Det relevanta måttet för sexföräljningen blir då inte heller ”antalet sexköp har ökat/minskat”, eftersom sexköp som inte sker med traffickingoffer är irrelevanta i sammanhanget.

Hypotetiskt; skulle du se en reform som lyckosam om den minskade traffickingoffren med 10% samtidigt som den totalt sett fördubblade antalet sexköp (där alltså mellanskillnaden består av en kraftig ökning av köp från frivilliga säljare)?
Man vill komma åt EFTERFRÅGAN, som är vad som ger sextrafficking, eftersom NEJ, där flödar inte direkt av människor som vid 15 tänker: hmm? vad vill jag bli då jag blir stor?? Jo!!! jag vill suga av gamla äckliga gubbs på löpande band hela dagarna i ända ...YES!

Allright? De lilla utbudet av människor som fullt frivilligt kan tänka sig detta yrket, skulle aldrig räcka till för alla män som kan tänka sig ha sex med människor som inte är intresserade tillbaka, och DÄR skapas incitamentet för att tvinga, utnyttja, hota etc etc.

Och DÄRFÖR jobbar man just på att sänka efterfrågan.
Via att ändra normerna för män.
Via att göra det olaglgit.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-26 kl. 10:34.
Citera
2020-05-26, 11:14
Medlem
Citat:

1. Jo! Du är exakt den typen av feminist jag syftade på!

2. Hmm... More on that later!

3. Så du tror att det är omöjligt att vara för avkriminalisering av prostitution utan att ha en egen agenda? Detta är en klassiskt aggressiv marknadsföring som feministerna kört med i alla år för att få folk på din sida. Ni har kört med argument som att om man inte är feminist är man emot jämställdhet för att på så sätt försöka få folk att bli feminister. Lika korkat som att en liberal skulle säga att om du inte är liberal är du emot frihet. Eller att en nationalist skulle säga att om du inte är nationalist är du för att Sverige ska ockuperas av Ryssland. Det är ett argument som har en så låg nivå att man undrar varför ni inte vuxit upp och fattat att man måste skilja på sak och person!

Normalt brukar aggressiv marknadsföring bli straffad enligt marknadsföringslagen. Men i det här fallet handlar det om en politisk rörelse och då gäller yttrandefrihet och därför kan (och ska) ni inte straffas. Dock visar ändå det här på något väldigt sunt nämligen att vi inte behöver straff för att idiotiska yttranden ändå ska straffa sig! Ni feminister är utskrattade överallt och ingen tar er seriöst! Och anledningen till varför är just för ert omogna beteende och att ni mer liknar en hjärntvättad sekt än en politisk rörelse!

Men visst! Jag kan också köra totalt ologiska argument och vara omogen! Anledningen till att ni är för att prostitution ska vara olagligt är för att ni är så fula och äckliga att ingen man vill ha er och därför ser ni snygga horor som ett hot för då kommer ni aldrig att få ligga! Det är också därför ni är emot fruimport från Thailand! Enda anledningen till att ni är feminister är för att ni är bittra för att inga män vill ha er för att ni är så jävla fula! Låter detta som ett moget sätt att resonera från mig tycker du? Eller ska vi höja nivån (om du nu kan)?

Men det sagt så tycker jag att du ska svara på min fråga! Hur många horor har jag köpt i mitt liv? Du säger att jag är för en avkriminalisering eftersom att jag gillar att köpa horor så därför borde du kunna svara på det här!
Senast redigerad av ggaassgasgas 2020-05-26 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in