Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
1. Jag är varken vänster eller den sortens feminist som du syftar på
2. Jag svarade dig inte på grund av att din fråga var löjlig
3. Jag tror definitivt att flashbacktorsken argumenterar för att avkriminalisera prostitution för egen vinning. Att det skulle handla om någonting som har med kvinnors säkerhet att göra, det förefaller ytterst osannolikt.
Intressant inlägg från dig, rent psykologiskt.
1. Jag är inte alls säkert på att vad du säger om punkt ett är vad du baserar din analys på.
Du vill inte vara vänster, men du får dina argument av dem och tar dem till dig på löpande band. Det kallas kognitiv dissonans. Som att din högra hand inte har en aning om vad din vänstra gör, eller att ditt hand/öga-samarbete haltar betänkligt.
Brukar du misslyckas när du lagar mat/bakar också?
2. Fair enough. Min observation är att om frågan inte följer den för papegojor anpassade mallen tappar du helt tråden, vilket är ett solklart tecken på att du egentligen inte förstått argumentet utan memorerar bara soundbites som du kan rabbla upp om du leds in i dem på välkända sätt och ingångar.
3. Så där kom den till slut. Halmgubben du kokade ner dem som inte håller med dig till.
Det intressanta här är att du tagit till dig av bland annat min spaning och projicerar nu i princip samma tillbaka. Se dina sista två meningar och jämför med mitt budskap i frågan. Du behöver bara byta ut adressat.
"För egen vinning" håller inte som drivande faktor när det gäller sexköp och det begriper precis alla här. Man köper aldrig sex för "egen vinning". Man köper det ur ett mänskligt behov av närhet och intimitet. I en del fall kan det också vara att fysisk sex är bättre än att runka och finns det tillgång, finns behovet alltid.
Du är välkommen att peka ut bristen i påståendet.