2020-05-27, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att färre män hade inlett förhållanden och skaffat barn med tveksamma kvinnor, bara för att dom kanske är kassa på att ragga eller vad det nu kan vara, och håller tag i vad dom kan få. Bara för att slippa jaga sex. K

Aha. Gosh, är det så illa? Ni undviker? På min tid (™Old fucker) så tog vi kommandot.
Citera
2020-05-27, 19:03
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
För att färre män hade inlett förhållanden och skaffat barn med tveksamma kvinnor, bara för att dom kanske är kassa på att ragga eller vad det nu kan vara, och håller tag i vad dom kan få. Bara för att slippa jaga sex. K

Fb brukar ju förorda att män ska "träna upp sig", inför att hitta en kvinna, genom att besöka prostituerade. Fler män vågar då ta för sig och konkurrensen om kvinnor att bilda familj med hårdnar.
Citera
2020-05-27, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Fb brukar ju förorda att män ska "träna upp sig", inför att hitta en kvinna, genom att besöka prostituerade. Fler män vågar då ta för sig och konkurrensen om kvinnor att bilda familj med hårdnar.

Kvinnor ska hållas kort.
Citera
2020-05-27, 19:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Ja och det är ju bra för genpoolen. Men det kommer också leda till att kvinnor måste bättra sig eftersom fittans makt inte kommer att vara lika stark.
Citera
2020-05-27, 19:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Aha. Gosh, är det så illa? Ni undviker? På min tid (™Old fucker) så tog vi kommandot.
Jag tillhör nog inte riktigt dom som du tänker på.
Citera
2020-05-27, 19:44
Avslutad
Citat:
Jag tillhör nog inte riktigt dom som du tänker på.
Well, I forgive you son.
Citera
2020-05-27, 19:59
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä det är helt sant.
Men om det skulle klassas som ett vanligt yrke där man betalar skatt o.s.v, så måste horor kunna bli sjukskrivna? För det lär de ju bli, förmodligen i högre grad än andra yrkeskategorier.
Och då ska de prövas mot arbetsmarknaden, och kommer kanske inte finna något jobb, så då får de fortsätta vara sjukskrivna alternativ bli förtidspensionerade.
Det är det här som ställer på sin spets att prostitution inte är ett yrke som vilket som helst. Väldigt klart och tydligt.

Så sant som det är sagt.

Och det här med sjukskrivningar och prostituerade, nog skulle de bli sjukskrivna alltid. I varenda intervju jag läst hittills med prostituerade har de vittnat om hur psykiskt påfrestande "yrket" blev efter ett tag.

Utmattningssyndrom/depression osv. Men visst vården av dessa skulle jag kunna tänka mig att betala ett par hundra extra för i skatt.
Citera
2020-05-27, 20:51
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så sant som det är sagt.

Och det här med sjukskrivningar och prostituerade, nog skulle de bli sjukskrivna alltid. I varenda intervju jag läst hittills med prostituerade har de vittnat om hur psykiskt påfrestande "yrket" blev efter ett tag.

Utmattningssyndrom/depression osv. Men visst vården av dessa skulle jag kunna tänka mig att betala ett par hundra extra för i skatt.

"Åååh det är så synd om dom jaaaaa"

Du har läst några intervjuer och nu tror du att du kan applicera vad du läst på hela branschen. Ungefär vad du brukar anklaga andra för att göra.

Av vad jag har läst så kan det absolut vara utmattande och påfrestande att vara sexarbetare i ett land som Sverige. Främst pga polisen, de osäkra miljöerna de tvingas jobba i, bristen på rättigheter osv. Det bästa man kan göra för sexarbetares hälsa är en total avkriminalisering. Men det går ju inte enligt vissa för det kan bli "en börda för samhället" och "högre skattetryck"...
Citera
2020-05-27, 21:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du kan inte betala någon hundring mer i skatt per år för att män ska ha möjlighet att säkert köpa sex, och sexarbetare ha en trygg arbetsmiljö? Hur självisk är du?

Att den sexuella obalansen jämnas ut i alla fall något ligger definitivt i samhällets intresse.

Men som sagt, detta är ett ickeproblem. Det går nu åt skattepengar till allt elände kriminaliseringen för med sig, men det har du förstås inga problem att betala.

Tala inte om för mig vad jag har problem med att skattepengar går till och inte.
Men nejj jag vill inte betala extra för att vi ska bedriva försäljning av kvinnokroppen nej, det har du helt rätt i.

Det faktum att du ser det som problemfritt att bedriva prostitution i landet säger mest om hur oseriös du är gällande frågan.
Citera
2020-05-27, 21:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Behovet kommer aldrig försvinna, så länge mänskligheten existerar. När det gäller de övriga problemen du nämner, så gäller det väl precis alla andra jobb också?
Alla har inte lyxen att slippa "gruvan".

Ja, finns det ingen skam eller stigma om sex i allmänhet ser jag ingen skillnad på detta eller massage mode eller fransförlängning.

Varför gör du dig inte själv en karriär som prostituerad? Det går väl precis lika bra som att arbeta på ett bygge, eller?
Citera
2020-05-27, 21:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så sant som det är sagt.

Ja, vården av dem, absolut. Men du vet, sen kommer gnället...
"kvinnor är sjukskrivna sååå mycket mer än män"
Citera
2020-05-27, 21:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Åååh det är så synd om dom jaaaaa"

Du har läst några intervjuer och nu tror du att du kan applicera vad du läst på hela branschen. Ungefär vad du brukar anklaga andra för att göra.

Av vad jag har läst så kan det absolut vara utmattande och påfrestande att vara sexarbetare i ett land som Sverige. Främst pga polisen, de osäkra miljöerna de tvingas jobba i, bristen på rättigheter osv. Det bästa man kan göra för sexarbetares hälsa är en total avkriminalisering. Men det går ju inte enligt vissa för det kan bli "en börda för samhället" och "högre skattetryck"...

Du menar det bästa man kan göra för sexköparnas hälsa va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in