2020-05-25, 23:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det komiska är att de flesta Flashbackmännen kallade Amnesty och liknande organisationer för vänsterflum/extremister, feministäckel osv för inte så längesedan. Nu när Amnesty gjort en helomvändning angående prostitutionen är all form av källkritik som bortblåst och helt plötsligt är Amnesty hyvens. Förut när jag länkade till Amnesty angående deras satsningar på flickor och kvinnor fick man bara skit tillbaka. Som sagt, värre hycklare får man leta efter.

Jaja visst. Det handlar enbart om att rättfärdiga sitt eget beteende. ENBART.
Citera
2020-05-25, 23:26
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skulle tanken med att avkriminalisera då vara att det släpps fritt ungefär som att starta en restaurang?
Bordell = restaurang där det serveras människor

Japp ungefär. Som i Tyskland.
Senast redigerad av Jenny9 2020-05-25 kl. 23:29.
Citera
2020-05-25, 23:27
Medlem
Citat:
Feministiska proffshjärnor på högvarv. Männen darrar i sina grundvalar.
Citera
2020-05-25, 23:27
Medlem
Citat:
Det komiska är att de flesta Flashbackmännen kallade Amnesty och liknande organisationer för vänsterflum/extremister, feministäckel osv för inte så längesedan. Nu när Amnesty gjort en helomvändning angående prostitutionen är all form av källkritik som bortblåst och helt plötsligt är Amnesty hyvens. Förut när jag länkade till Amnesty angående deras satsningar på flickor och kvinnor fick man bara skit tillbaka. Som sagt, värre hycklare får man leta efter.
Var det samma personer i den här tråden som sa att Amnesty var vänsterflum? Eller är det så att du klumpar ihop alla på Flashback som ifrågasätter feminismen till en och samma person?

Sen vet jag inte vad jag ska säga om hycklare... Jag menar feministerna har ju skapat en hel vetenskap för att legitimera sitt eget hyckleri (mot rasism och fördomar men tycker att alla vita män är priviligierade=intersektionalitet). Så ja, ska vi ha en hyckleritävling vinner ni med hästlängder!
Citera
2020-05-25, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Feministiska proffshjärnor på högvarv. Männen darrar i sina grundvalar.

Proffshjärnor har du förmodligen rätt i.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Skit inte i egen säng, kjolstyg!

?

Ville du nåt?
Citera
Medlem
Citat:
Jaså? Hur många horor har jag köpt då? Räkna åt mig!
(Brainwash alert)
Citera
2020-05-25, 23:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Jaså? Hur många horor har jag köpt då? Räkna åt mig!
(Brainwash alert)

Du har väl inte suttit här och lagt fram argument på argument till varför marknaden ska avkriminaliseras och släppas fri ?
Citera
2020-05-25, 23:43
Medlem
Citat:
Du har väl inte suttit här och lagt fram argument på argument till varför marknaden ska avkriminaliseras och släppas fri ?
Nej men jag tycker att den ska avkriminaliseras (om du inte fattar skillnaden mellan avkriminalisering och att släppa något fritt så vet jag inte).

Så men det sagt så undrar jag hur många horor jag har köpt? Varsågod att räkna!
Citera
2020-05-25, 23:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja som vanligt så har du ju bortförklaringar till allt. Du är inte ens intresserad av att ta reda på hur det ligger till med lägenhetsbordellerna i Stockholm, utan du avfärdar det hela med att säga att människohandel och koppleri är diffusa begrepp.

Och angående källorna, det var precis det jag sa, du viftar bort källor som polisen och SVT för att du är övertygad om att det är propaganda. Tänk om jag är övertygad att dina källor är propaganda?
Diskussionerna blir fruktansvärt tramsiga när man beter sig på detta vis, och jag kommer som sagt inte att länka ett jota till dig fler gånger.

Jag säger bara att jag inte vet någonting om de lägenhetsbordellerna. Som sagt, koppleri kan vara i stort sett vad som helst, men visst kan det förekomma dåliga förhållanden där. I så fall avhjälps det bäst med en total avkriminalisering.

Du ser, allting du säger kan jag använda emot dig för att stärka mitt case.

Och du jämför SVT och polisen med stora globala människorättsorganisationer?

Mm, jag tror säkert Amnesty och Human Rights Watch m fl har en agenda här....

Men jag har inte bara avfärdat dina källor utan även bemött innehållet i dem. Det främsta argumentet de har är att det finns si och så många offer för människohandel. Vad de missar är som sagt att människohandel är ett mycket diffust begrepp som säger absolut ingenting om graden av frivillighet t ex.
Citera
2020-05-25, 23:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag säger bara att jag inte vet någonting om de lägenhetsbordellerna. Som sagt, koppleri kan vara i stort sett vad som helst, men visst kan det förekomma dåliga förhållanden där. I så fall avhjälps det bäst med en total avkriminalisering.

Du ser, allting du säger kan jag använda emot dig för att stärka mitt case.

Och du jämför SVT och polisen med stora globala människorättsorganisationer?

Mm, jag tror säkert Amnesty och Human Rights Watch m fl har en agenda här....

Men jag har inte bara avfärdat dina källor utan även bemött innehållet i dem. Det främsta argumentet de har är att det finns si och så många offer för människohandel. Vad de missar är som sagt att människohandel är ett mycket diffust begrepp som säger absolut ingenting om graden av frivillighet t ex.

Nej du har inte bemött någonting gällande källorna. Det enda du har sagt är att polisen och SVT är lögnaktiga.
Citera
2020-05-25, 23:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jaså har jag gjort det? Eller klumpar du ihop mig med en massa andra?

Men visst blir det komiskt när du tidigare tyckte Amnesty var jättebra som satsade på flickor och kvinnor och nu blir det lite jobbigt när samma organisation visar sig vara för avkriminalisering av sexköp och ger sådana som mig och WordWarrior rätt

Kasta inte sten i glashus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in