Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Ja som vanligt så har du ju bortförklaringar till allt. Du är inte ens intresserad av att ta reda på hur det ligger till med lägenhetsbordellerna i Stockholm, utan du avfärdar det hela med att säga att människohandel och koppleri är diffusa begrepp.
Och angående källorna, det var precis det jag sa, du viftar bort källor som polisen och SVT för att du är övertygad om att det är propaganda. Tänk om jag är övertygad att dina källor är propaganda?
Diskussionerna blir fruktansvärt tramsiga när man beter sig på detta vis, och jag kommer som sagt inte att länka ett jota till dig fler gånger.
Jag säger bara att jag inte vet någonting om de lägenhetsbordellerna. Som sagt, koppleri kan vara i stort sett vad som helst, men visst kan det förekomma dåliga förhållanden där. I så fall avhjälps det bäst med en total avkriminalisering.
Du ser, allting du säger kan jag använda emot dig för att stärka mitt case.
Och du jämför SVT och polisen med stora globala människorättsorganisationer?
Mm, jag tror säkert Amnesty och Human Rights Watch m fl har en agenda här....
Men jag har inte bara avfärdat dina källor utan även bemött innehållet i dem. Det främsta argumentet de har är att det finns si och så många offer för människohandel. Vad de missar är som sagt att människohandel är ett mycket diffust begrepp som säger absolut ingenting om graden av frivillighet t ex.