Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad är det du anser att sexsäljare måste "skyddas" ifrån?
via att upprätta regler så att det, de ska "skyddas" ifrån lättare kan ske?
Nej, det sker MER sextrafficking i de delar av Europa som inte har sexköpslag ex.
Kolla Eurostat rapportering så kan du läsa själv lite fakta.
Och det sker MER sextrfficking på alla de ställen som blivit ska vi säga annonspelare för prostitution typ...Amsterdam, Berlin etc etc. dvs ställen där snubbar åker och flockas för att stoppa kuken i nån Nigerianska vars liv de 1) inte har en susning över 2) ger blanka fan i.
oj, ja.
Trafficking är ruttet som jag sa.
Men hur hjälps ett trafficing offer av att sexköp är olagligt? det är bara en fråga.
De ska skyddas av liknande regelverk som alla övriga arbetare i ett land.
En tjej som vill jobba med det då?
Varför skulle hon vara tvungen att ha kriminella kunder?
Om vi nu skulle ponera att alla sexköpare blir laglydiga så skulle dessa trafficking offer
antagligen bli utnyttjade på andra sätt, kanske mera farliga.
Skulle du ens tro mig att jag har en känning som sitter i lockdown och jobbade som prostituerad.
hon fick fixa ett annat jobb iomed C-19. Jag har skrivit lite fram och tillbaka och hon säger att hon tänker inte jobba en dag mer än vad som behövs på det "vanliga jobbet" när hon kan ta sitt gamla jobb igen.
Att sätta dit torskar kommer aldrig att leda någonstans, jobba mot de kriminella nätverken istället.
När en tjej blir utrågad om huruvida hon var tvungen eller om det var frivilligt så är det väl klart att hon säger att hon var tvungen. annars vore hon ju en Hora.
Vad är det som är så konstigt att vissa tar genvägen till 100 000:- rent i månaden?
Skillnad på dem som gör det frivilligt och de som är tvingade.
Exempel på lösning.
Sexköp blir lagligt.
Sex säljare/köpare får registrera sig anonymt men bundet till person på lämpligt sätt.
All kontakt sker via t.ex statlig service.
Köpare och säljare kan lämna omdömen om varandra
Kontroller utföres för att säkerställa säkerhet får alla inblandade
Nu blir ju det lättare att hålla koll på dem som blir utnyttjade
samt att man snabbt kan ge dem ny indentitet och nytt liv isverige om de vill ha hjälp att sluta.