2020-05-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Men sluta nu! Du fattar väl själv att prostituerade är lika mångfacetterade som alla andra yrken? De finns de som trivs och så finns det de som inte trivs. Vänsterfeministerna gör, som brukligt, sitt bästa för att låta de som vantrivs stå till svars för alla prostituerade. Varför? Jo, för att såna som dig som totalt saknar ett kritiskt perspektiv ska tro att det är så det är. Det här är anledningen till att jag avskyr den moderna feminismen: ni representerar den typ av människa jag aldrig vill bli. Den som totalt okritiskt sväljer allt som proffstyckare säger. Noll kritik, vågar inte ifrågasätta strömmen utan följer bara med för att det är tryggast så och vågar inte offra något för sina åsikter.

En fråga till dig: har du några lösningar på problemet vi i Sverige har med trafficking eller är du bara här för att moralisera över sex?
Varför skriver du inte detta skit till TS?
För ursäkta mig men jag fattar faktiskt att prositution kan se helt olika ut. Och mitt svar, där jag vänder på TS fråga till att gälla KÖPARE är en spegling av hens.
men du fattar inte den typen av retorik, gör du? eller att kritiken kring prostitution och ex. sexköpslagen gäller sexköparens beteende och sexualitet och inte säljarens.

För den enda som "moraliserar" här kring människors sexualitet är den harang som tycker det ska vara helt ok ( för män observera) ha sex med människor som inte är där pga sex.
Om kvinnor började bete sig lika vidrigt på massiv skala världen över, mot pojkar/ killar och utsatta män, så hade ni nog ändrat ton.

Så när fan ska ni fatta att det är en rejäl skillnad mellan säljare och köpare? och kunna ta den debatten?

ja, min lösning är att män lär sig att sluta ha sex med människor de har stora skäl misstänka inte vill av rätt orsak.
Och ska du ta Sveriges sits just nu så är min lösning ökat prioriterat hos polisen, spärra in sexköpare rejält, så kanske folk lär sig.
Senast redigerad av Merapi 2020-05-22 kl. 09:26.
Citera
2020-05-22, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronRoevpanna
bara en fråga...
borde inte utformningen av regler kring sexköp vara utformade så att de ska skydda den prostituerade?

på vilket sätt blir det bättre för en prostituerad när hennes torsk... torskar?

Trafficing och Kopleri är väldigt smaklöst i de delar av europa som har en liberalare syn på detta så sker det procentuellt mindre trafficking, samt så finns ofta statligt drivna hjälpcenter de kan vända sig till.

Nu när det är helt oreglerat i sverige så driver ju någon kriminell verksamhet det i det dolda istället för en vit verksamhet som kan undersökas....
Vad är det du anser att sexsäljare måste "skyddas" ifrån?
via att upprätta regler så att det, de ska "skyddas" ifrån lättare kan ske?

Nej, det sker MER sextrafficking i de delar av Europa som inte har sexköpslag ex.

Kolla Eurostat rapportering så kan du läsa själv lite fakta.
Och det sker MER sextrfficking på alla de ställen som blivit ska vi säga annonspelare för prostitution typ...Amsterdam, Berlin etc etc. dvs ställen där snubbar åker och flockas för att stoppa kuken i nån Nigerianska vars liv de 1) inte har en susning över 2) ger blanka fan i.
Citera
2020-05-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför skriver du inte detta skit till TS?
För ursäkta mig men jag fattar faktiskt att prositution kan se helt olika ut. Och mitt svar, där jag vänder på TS fråga till att gälla KÖPARE är en spegling av hens.
men du fattar inte den typen av retorik, gör du? eller att kritiken kring prostitution och ex. sexköpslagen gäller sexköparens beteende och sexualitet och inte säljarens.

För den enda som "moraliserar" här kring människors sexualitet är den harang som tycker det ska vara helt ok ( för män observera) ha sex med människor som inte är där pga sex.
Om kvinnor började bete sig lika vidrigt på massiv skala världen över, mot pojkar/ killar och utsatta män, så hade ni nog ändrat ton.

Så när fan ska ni fatta att det är en rejäl skillnad mellan säljare och köpare? och kunna ta den debatten?

ja, min lösning är att män lär sig att sluta ha sex med människor de har stora skäl misstänka inte vill av rätt orsak.
Och ska du ta Sveriges sits just nu så är min lösning ökat prioriterat hos polisen, spärra in sexköpare rejält, så kanske folk lär sig.

det aer inte upp till dig att bestamma pa vilka grunder samtyckande vuxna valjer att ha sex med varandra merapi
Citera
2020-05-22, 09:54
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Vad är det du anser att sexsäljare måste "skyddas" ifrån?
via att upprätta regler så att det, de ska "skyddas" ifrån lättare kan ske?

Nej, det sker MER sextrafficking i de delar av Europa som inte har sexköpslag ex.

Kolla Eurostat rapportering så kan du läsa själv lite fakta.
Och det sker MER sextrfficking på alla de ställen som blivit ska vi säga annonspelare för prostitution typ...Amsterdam, Berlin etc etc. dvs ställen där snubbar åker och flockas för att stoppa kuken i nån Nigerianska vars liv de 1) inte har en susning över 2) ger blanka fan i.

oj, ja.
Trafficking är ruttet som jag sa.
Men hur hjälps ett trafficing offer av att sexköp är olagligt? det är bara en fråga.

De ska skyddas av liknande regelverk som alla övriga arbetare i ett land.

En tjej som vill jobba med det då?
Varför skulle hon vara tvungen att ha kriminella kunder?

Om vi nu skulle ponera att alla sexköpare blir laglydiga så skulle dessa trafficking offer
antagligen bli utnyttjade på andra sätt, kanske mera farliga.

Skulle du ens tro mig att jag har en känning som sitter i lockdown och jobbade som prostituerad.
hon fick fixa ett annat jobb iomed C-19. Jag har skrivit lite fram och tillbaka och hon säger att hon tänker inte jobba en dag mer än vad som behövs på det "vanliga jobbet" när hon kan ta sitt gamla jobb igen.

Att sätta dit torskar kommer aldrig att leda någonstans, jobba mot de kriminella nätverken istället.

När en tjej blir utrågad om huruvida hon var tvungen eller om det var frivilligt så är det väl klart att hon säger att hon var tvungen. annars vore hon ju en Hora.
Vad är det som är så konstigt att vissa tar genvägen till 100 000:- rent i månaden?

Skillnad på dem som gör det frivilligt och de som är tvingade.

Exempel på lösning.

Sexköp blir lagligt.
Sex säljare/köpare får registrera sig anonymt men bundet till person på lämpligt sätt.
All kontakt sker via t.ex statlig service.
Köpare och säljare kan lämna omdömen om varandra
Kontroller utföres för att säkerställa säkerhet får alla inblandade

Nu blir ju det lättare att hålla koll på dem som blir utnyttjade
samt att man snabbt kan ge dem ny indentitet och nytt liv isverige om de vill ha hjälp att sluta.
Citera
2020-05-22, 10:13
Medlem
Citat:
oj, ja.
Trafficking är ruttet som jag sa.
Men hur hjälps ett trafficing offer av att sexköp är olagligt? det är bara en fråga.

De ska skyddas av liknande regelverk som alla övriga arbetare i ett land.

En tjej som vill jobba med det då?
Varför skulle hon vara tvungen att ha kriminella kunder?

Om vi nu skulle ponera att alla sexköpare blir laglydiga så skulle dessa trafficking offer
antagligen bli utnyttjade på andra sätt, kanske mera farliga.

Skulle du ens tro mig att jag har en känning som sitter i lockdown och jobbade som prostituerad.
hon fick fixa ett annat jobb iomed C-19. Jag har skrivit lite fram och tillbaka och hon säger att hon tänker inte jobba en dag mer än vad som behövs på det "vanliga jobbet" när hon kan ta sitt gamla jobb igen.

Att sätta dit torskar kommer aldrig att leda någonstans, jobba mot de kriminella nätverken istället.

När en tjej blir utrågad om huruvida hon var tvungen eller om det var frivilligt så är det väl klart att hon säger att hon var tvungen. annars vore hon ju en Hora.
Vad är det som är så konstigt att vissa tar genvägen till 100 000:- rent i månaden?

Skillnad på dem som gör det frivilligt och de som är tvingade.

Exempel på lösning.

Sexköp blir lagligt.
Sex säljare/köpare får registrera sig anonymt men bundet till person på lämpligt sätt.
All kontakt sker via t.ex statlig service.
Köpare och säljare kan lämna omdömen om varandra
Kontroller utföres för att säkerställa säkerhet får alla inblandade

Nu blir ju det lättare att hålla koll på dem som blir utnyttjade
samt att man snabbt kan ge dem ny indentitet och nytt liv isverige om de vill ha hjälp att sluta.

Ja? Vad tror du?
Hur hjälps rånoffer av att stöld blir olagligt eller mordoffer eller misshandelsoffer etc etc?
Nån aaaaning?

Tänk så mycket tryggare alla misshandelsoffer skulle vara ex. om det var fullt lagligt att slå skiten ur andra i en krogkö ex.

Vi har sexköpslag idag för att såå många sexköpare verkar skita i att de köper sextraffickingoffer, eller folk som är sönderdrogande, eller bla bla...

Och frågar du expertisen inom detta, ex de poliser m.m. som jobbar med just sextrfficking så säger dessa att JA sexköpslagen hjälper dem i sitt arbete.

Du kanske skulle lyssna på dem?

Människor som gillar ha sex med främlingar kan ha det idag utan speciella problem, finns tom appar för ändamålet. De behöver inte ta betalt för nöjet också.

Människor som vill ha detta som ett arbete, kan också ha det, idag, eftersom det inte är olagligt att sälja sex.

Och OM de nu är så "villiga" och "fria" bestämma själva som ni påstår så kan de ju sluta då OM där skulle bli för få kunder. Men vet du tror inte den risken är så stor.

Sen? Hur fan tänkte du med detta:

"Om vi nu skulle ponera att alla sexköpare blir laglydiga så skulle dessa trafficking offer
antagligen bli utnyttjade på andra sätt, kanske mera farliga."

DU VILL altlså att folk ska bli "utnyttjade på andra sätt, mer farliga"?
Citera
2020-05-22, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebbins
det aer inte upp till dig att bestamma pa vilka grunder samtyckande vuxna valjer att ha sex med varandra merapi

men nu är ju inte en sexsäljare SAMTYCKANDE, enligt den definition som detta begrepp hanteras efter, eller hur?

Och?? Menar du seriöst att det är upp till ER och div. hallickar, sextraffickörer och sexköpare vilka "grunder" som nu främst kivnnor och barn ska tvingas ha sex de inte vill?

Lär er fan ha sex med andra på LIKA VILLKOR och med respekt för den andres vilja, så är du garanterad att inte skada någon...

men nääää ?? Det verkar onekligen som många tycker det är kul och ska vara en laglgit rättighet att få skada andra...
Citera
2020-05-22, 10:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
men nu är ju inte en sexsäljare SAMTYCKANDE, enligt den definition som detta begrepp hanteras efter, eller hur?
Du får gärna utveckla vad du menar, för det är givetvis nonsens att samtycke inte kan förekomma vid betalning.
Citera
2020-05-22, 10:38
Medlem
BaronRoevpannas avatar
Citat:
Ja? Vad tror du?
Hur hjälps rånoffer av att stöld blir olagligt eller mordoffer eller misshandelsoffer etc etc?
Nån aaaaning?

Tänk så mycket tryggare alla misshandelsoffer skulle vara ex. om det var fullt lagligt att slå skiten ur andra i en krogkö ex.

Vi har sexköpslag idag för att såå många sexköpare verkar skita i att de köper sextraffickingoffer, eller folk som är sönderdrogande, eller bla bla...

Och frågar du expertisen inom detta, ex de poliser m.m. som jobbar med just sextrfficking så säger dessa att JA sexköpslagen hjälper dem i sitt arbete.

Du kanske skulle lyssna på dem?

Människor som gillar ha sex med främlingar kan ha det idag utan speciella problem, finns tom appar för ändamålet. De behöver inte ta betalt för nöjet också.

Människor som vill ha detta som ett arbete, kan också ha det, idag, eftersom det inte är olagligt att sälja sex.

Och OM de nu är så "villiga" och "fria" bestämma själva som ni påstår så kan de ju sluta då OM där skulle bli för få kunder. Men vet du tror inte den risken är så stor.

Sen? Hur fan tänkte du med detta:

"Om vi nu skulle ponera att alla sexköpare blir laglydiga så skulle dessa trafficking offer

DU VILL altlså att folk ska bli "utnyttjade på andra sätt, mer farliga"?

Ja, vi tycker olika.

---------Helt rätt här det var konstigt skrivet--------------

DU VILL altlså att folk ska bli "utnyttjade på andra sätt, mer farliga
My bad.

Men om vi då faller tillbaka på vad är det vi vill uppnå med sexköpslagarna?
Jag tycker det är meningslöst att prata om trafficing offer och sexköpslagar.
Det finns andra lagar som skall reglera det.

Eller ok, Hur vill du lösa problemet med trafficing?
Har du några ideer?

Hur hamnar människorna i sådan lägen till att börja med?
Citera
2020-05-22, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Man skulle kunna tänka sig att ge prostituerade en medborgarlön. På så sätt skulle de enbart välja sexköpare i sin smak och för sin njutning med ytterligare inkomst från sexköparna. Det vore nog det närmaste ett jämbördigt avtalsförhållande man kan komma.

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Då blir jag prostituerad direkt.
Bra förslag.

Citat:
Jag menar det, de ska ha en grundlön och inte enbart ackord.

Citat:
Mannen behöver inte betala kvinnans grundlön, han förlorar inget på detta upplägg.

Citat:
Kvinnan kan ha råd och tid att ta hand om sig, avstå droger och ta semester genom grundlönen.

Citat:
Nettolön motsvarande normen för försörjningsstöd.

Och pengarna bara växer på träd, eller hur? Det fixar ju 'staten' på nåt vis eller hur? Lön jamfört socialbidrag innebär ju en massa fördelar. Fördelar som att man inte behöver redovisa sin ekonomi. Kalasfint, att jag inte har tänkt på det förut! Bara att regga sig som en 'yrkesutövare' och casha in! Blir säkert inteeee många som kommer missbruka det uppläget.

Man baxnar!!

..och ni andra, det är precis den här förbluffande oförmågan till konsekvenstänk och avsaknad av förståelse till grundläggande ekonomi och tänket att "det där fixar 'staten.." som har sänkt feministlandet Sverige. Svenska kvinnor är fanimej bottenskrapet bland de sämsta i världen.

Så jävla glad jag flyttat ut och slipper umgås med slasket
Citera
2020-05-22, 10:45
Medlem
Problemet med lagen om sexköp är att den placerar frivilligt utbyte av tjänster och trafficking (i praktiken slaveri) i samma fack. Alla fritt tänkande människor borde inse att det är två helt skilda saker. Givetvis kan man ha personliga och moraliska ståndpunkter om detta, precis som man kan ha om droganvändning och sex utanför äktenskapet.

Problemet är inte att person A betalar person B för sex utan att person B i vissa fall lever som slav. Städ och byggbranschen hade också detta problem ett tag där vissa personer t.ex utnyttjade immigranter utan uppehållstillstånd(rut och rot satte väl till viss del stopp för det). Med samma logik som med sexköpslagen skulle man isf förbjuda köp av städ och byggtjänster och kasta eventuella köpare i fängelse.
Citera
2020-05-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ja, vi tycker olika.

---------Helt rätt här det var konstigt skrivet--------------

DU VILL altlså att folk ska bli "utnyttjade på andra sätt, mer farliga
My bad.

Men om vi då faller tillbaka på vad är det vi vill uppnå med sexköpslagarna?
Jag tycker det är meningslöst att prata om trafficing offer och sexköpslagar.
Det finns andra lagar som skall reglera det.

Eller ok, Hur vill du lösa problemet med trafficing?
Har du några ideer?

Hur hamnar människorna i sådan lägen till att börja med?

Det är inte meningslöst, OM lagen nu handlar om att skydda just denna grupp.

Jag har redan svarat, sexköpslag samt en ökad prioritering av brottet hos rättsväsende, social och andra instanser samt! allra viktigaste att vi långsamt vänder normerna för just manlig sexualitet.

Det är uppenbart så att det är alldeles för många män där ute som inte tycks klara eller ens fatta vikten av att respektera andras sexualitet. Och DET är det största skälet till att vi har så pass mycket våldtäkter, sexköp, våld, tvång, trakasserande etc etc.
Citera
2020-05-22, 10:57
Medlem
Citat:

Och?? Menar du seriöst att det är upp till ER och div. hallickar, sextraffickörer och sexköpare vilka "grunder" som nu främst kivnnor och barn ska tvingas ha sex de inte vill?

Lär er fan ha sex med andra på LIKA VILLKOR och med respekt för den andres vilja, så är du garanterad att inte skada någon...

men nääää ?? Det verkar onekligen som många tycker det är kul och ska vara en laglgit rättighet att få skada andra...

du blir varm i pannan av att tjabba pa internetforum bra for dig o din s-kvinnegodkanda sexualitet alla aer vi olika inte ditt jobb bestamma over andras fria informerade beslut om sina egna liv och kroppar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in