2020-05-22, 01:08
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Och du tror att de tackar nej bara för att de får 10000 kr i grundlön? Tackar hon nej går hon miste om ytterligare 3000 kr.

Du verkar inte riktigt begripa hur prostituerade tänker. De gillar pengar. De vill hellre ha 13000 än 10000.

Jag tänkte mig en högre grundlön än 10 000 kr. Den siffran är enkom ditt påstående.
Citera
2020-05-22, 01:10
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Som sagt, hon tackar inte nej till mer pengar. Så nej, jag är inte rädd för det.

Du svarade inte på frågan om du inte vill vara säker på att du köper sex av en villig kvinna som njuter.
Citera
2020-05-22, 01:19
Medlem
girigfans avatar
Är det nån här med faktisk erfarenhet av sexköp? Kan tycka att det e skillnad på utsatthet och utsatthet. En kvinna som utsatts för trafficking är en sak men en student/lågavlönad kvinna som behöver statusprylar är en annan.
Hur pass ofta förekommer sexköp av typ 1 vs 2?
Citera
2020-05-22, 01:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du svarade inte på frågan om du inte vill vara säker på att du köper sex av en villig kvinna som njuter.

Om någon njuter kan man aldrig veta på förhand.

Att hon är villig vill jag självklart vara säker på. Om hon är det kan man ta reda på genom att fråga. Vill hon inte så är det bara att låta bli.

Oftast är det dock hon som tar initiativ och frågar om jag samtycker till en sådan transaktion.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-05-22 kl. 02:26.
Citera
2020-05-22, 02:00
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag tänkte mig en högre grundlön än 10 000 kr. Den siffran är enkom ditt påstående.

Ok så vilken summa? 100 000?

Hittar du ett sätt att ge mig 100 000 kr i månaden utan motprestation så säg till.
Citera
2020-05-22, 02:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Vad säger du om att jämna ut den sexuella obalansen i samhället genom att staten ger varje man 10 000 kr i månaden till sexköp? Det tänker jag mig. Gärna högre summa om det går.
Citera
2020-05-22, 02:40
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad tror egentligen antifeministen försiggår vid ett sexköp?

DET är väl mer en intressant fråga.

Unga vackra tjejer med alla möjligheter i världen dreglar vid bara tanken av att sälja sig, och av att bli "påsatta" av 10 främmande män per dag? Och ju fulare, äldre och fetare losers de är desto kåtare och gladare blir tjejerna?

Den "lyckliga horan" är nu betydligt mer en myt, inte vissa mäns bredvillighet till, samt kåthet över att kunna utnyttja sextraffickingoffer och/ eller blanda ihop tvång och våld med sex.
Vissa går tom så långt i sin förvirring att de anser att sex är en straffmetod.

De sakerna är inga myter.
Men sluta nu! Du fattar väl själv att prostituerade är lika mångfacetterade som alla andra yrken? De finns de som trivs och så finns det de som inte trivs. Vänsterfeministerna gör, som brukligt, sitt bästa för att låta de som vantrivs stå till svars för alla prostituerade. Varför? Jo, för att såna som dig som totalt saknar ett kritiskt perspektiv ska tro att det är så det är. Det här är anledningen till att jag avskyr den moderna feminismen: ni representerar den typ av människa jag aldrig vill bli. Den som totalt okritiskt sväljer allt som proffstyckare säger. Noll kritik, vågar inte ifrågasätta strömmen utan följer bara med för att det är tryggast så och vågar inte offra något för sina åsikter.

En fråga till dig: har du några lösningar på problemet vi i Sverige har med trafficking eller är du bara här för att moralisera över sex?
Citera
2020-05-22, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Den typiske svensken är ju en hjärntvättad idiot som tror att saker försvinner om de förbjuds och om de inte försvinner så var det i vilket fall rätt med ett förbud, eftersom deras avgudade stat har bestämt att det ska vara så. Det är ju i stort samma slags resonemang när det gäller alla andra restriktioner och förbud också.

Ja legalisera mord och stöld också när vi ändå är i farten. Det har ju inte försvunnit trots att vi förbjudit det.
Citera
2020-05-22, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad tror egentligen antifeministen försiggår vid ett sexköp?

DET är väl mer en intressant fråga.

Unga vackra tjejer med alla möjligheter i världen dreglar vid bara tanken av att sälja sig, och av att bli "påsatta" av 10 främmande män per dag? Och ju fulare, äldre och fetare losers de är desto kåtare och gladare blir tjejerna?

Den "lyckliga horan" är nu betydligt mer en myt, inte vissa mäns bredvillighet till, samt kåthet över att kunna utnyttja sextraffickingoffer och/ eller blanda ihop tvång och våld med sex.
Vissa går tom så långt i sin förvirring att de anser att sex är en straffmetod.

De sakerna är inga myter.

Såhär tror antifeminister att det går till:

En välklädd man med frack och hög hatt kommer och ringer på hos den prostituerade med blommor och choklad.
Han bockar, tar hennes hand och kysser den innan hon börjar att hjälpa honom av med kläderna.
Som den gentleman sexköparen är tar han sig inga friheter utan korkar istället upp champagnen han haft med sig, häller upp den och matar sexsäljaren med chokladpraliner medans han ömt smeker hennes kropp.
När hon är mätt på praliner och champagne och börjar dåsa till för att det är sent bär han in henne i sovrummet för att stoppa om henne och pussa henne gonatt på pannan medan han vakar över henne.
När morgonen sedan kommer lämnar han halva sin lön på nattygsbordet och lämnar lägenheten just innan den prostituerade hinner vakna. Men inte innan han hunnit göra hennes frukost.
Citera
2020-05-22, 07:45
Medlem
BaronRoevpannas avatar
bara en fråga...
borde inte utformningen av regler kring sexköp vara utformade så att de ska skydda den prostituerade?

på vilket sätt blir det bättre för en prostituerad när hennes torsk... torskar?

Trafficing och Kopleri är väldigt smaklöst i de delar av europa som har en liberalare syn på detta så sker det procentuellt mindre trafficking, samt så finns ofta statligt drivna hjälpcenter de kan vända sig till.

Nu när det är helt oreglerat i sverige så driver ju någon kriminell verksamhet det i det dolda istället för en vit verksamhet som kan undersökas....
Citera
2020-05-22, 07:49
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Vad säger du om att jämna ut den sexuella obalansen i samhället genom att staten ger varje man 10 000 kr i månaden till sexköp? Det tänker jag mig. Gärna högre summa om det går.

Vad menar du med sexuell obalans i samhället? Länka gärna forskningsstöd. Är det staten som ska tillse individens sexbehov är min andra fråga.
Citera
2020-05-22, 07:53
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ok så vilken summa? 100 000?

Hittar du ett sätt att ge mig 100 000 kr i månaden utan motprestation så säg till.

Nettolön motsvarande normen för försörjningsstöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in