2020-05-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Källor tack. Det märks att du aldrig varit i Amsterdam.
Amsterdam har inte heller någon sexköpslag och guess what, de har också stora problem med sextrafficking.

Så? Vad tycker du detta säger om din lilla idé att sexköpslagen skulle orsaka trafficking?
Citera
2020-05-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Nej, både polisen samt den svensk sexköpsdebatten är väldigt ointresserad av homo-prostitution. Hade lagen varit könsneutral i sin praktik hade polisen arbetat lika hårt med att ta fast homosexuella sexköpare. Homosexuella är dessutom mer benägna att köpa sex än vad heterosexuella är.

Man är lika intresserade ta fast sexköpare som köper män som köper kvinnor.
Sluta tramset.
Citera
2020-05-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
hur kan du veta vad hon vill eller inte det är upp till henne
Precis, du fattar.

Nej, ingen kan veta vad en prostituerad ”vill” eller inte.
Om hen är utsatt för tvång eller trafficking etc
Och det är exakt därför man inte ska köpa sex.
Citera
2020-05-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Precis, du fattar.

Om hon med ett leende på läpparna uttryckligen säger "jag vill ha sex med dig och hade uppskattat om du även betalade mig pengar för sexet", är det ändå att likställa med våldtäkt?
Citera
2020-05-19, 23:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag trodde de svenska sliddjuren blivit män. Är det de könsdyforiska svenska männen som fixar naglarna?

De könsdysforiska tar livet av sig , eller får den medecin och behandling som hjälper, (nej det är inte könsbyte som hjälper) så de är lika ovanliga som enhörningar på stan.
Citera
2020-05-19, 23:51
Avstängd
Citat:
Amsterdam har inte heller någon sexköpslag och guess what, de har också stora problem med sextrafficking.

Så? Vad tycker du detta säger om din lilla idé att sexköpslagen skulle orsaka trafficking?

Du vet att det är bluff väll? Titta på domar gällande människohandel.
Holland har likt sverige hårt reglerad prostutition, även om den är omvänd, säljarna regleras, inte köparna, med samma usla konsekvenser.

”Festligast” är endå kanada, där skärs sexarbetare up i en snabbare takt än någonsin.
Citera
2020-05-19, 23:53
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det verkar ju som att de flesta feminister - iallafall de som hörs och syns mest - tror att ett sexköp går till så att ett äckligt svin till mansgris kommer in till en fastkedjad stackars hora som lever i total misär, är psykiskt nerbruten och egentligen bara vill fly därifrån.

Feminister kräver själva att mannen ska ha en ny bil, bra jobb, gott om pengar och vara generös.

Sedan gnäller de när männen ger kontant betalning för sex av andra kvinnor.

Hyckleri.
Citera
2020-05-19, 23:54
Avstängd
Citat:
Sluta tramset.

Det stämmer inte om du tittar på domarna, man är förövrigt inte så intreserad av att ta fast någon . 700fällande domar 2018 för köp av sex, 3 för människohandel för sex , 12 till om du räknar med tiggarna.

Det är ett brott med samma ”reella” straff som typ att urinera på allmän plats.

Man gör det för att plåga sexarbetare. Och det är en feministisk ide (den ”ni” feminister blev osams om i mitten av 70talet ). Antar att det är dags att sätta hororna på plats igen....

Ovanligt att kvinnor som mår dåligt löser det genom att få andra (främst kvinnor) att må sämre.
Senast redigerad av slö 2020-05-20 kl. 00:05.
Citera
2020-05-19, 23:57
Medlem
Citat:
Sluta tramset.

Polis och socialarbetare lägger inte ner samma tid på manlig sexhandel, det finns en tystnadskultur:
https://www.dn.se/insidan/vi-pratar-inte-om-den-manliga-sexhandeln/

Manlig sexhandel ges lite utrymme inom socialt och polisiärt arbete:
https://www.qx.se/samhalle/175279/manlig-sexhandel-en-del-av-gaykulturen/

Enligt Madeleine Söderberg på Länsstyrelsen i Jönköping och expert på sexhandel händer det nästan aldrig att männen som köper sex av pojkar (som ofta är ensamkommande flyktingpojkar) åker fast.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/saljer-sex-pa-badhusen-och-allmanna-toaletter
Citera
2020-05-19, 23:57
Avstängd
Citat:
Precis, du fattar.

Nä man ska inte köpa sex. Det håller jag med om. Men man ska heller inte plåga människor för deras egna val, så länge de inte skadar andra.
Citera
2020-05-20, 00:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Anledningen till att det inte går att se kvinnor som fullvärdiga samhällsmedborgare är ju, precis som MrStreamer skrev, att feminister och annat pack anser att kvinnor inte kan ta ansvar för sina egna liv och därför måste skyddas från sina egna beslut med hjälp av lagar som sexköpslagen.

Det är inte vi som placerar kvinnor i samma kategori som barn och förståndshandikappade. Det är ni förespråkare av sexköpslagen, samtyckeslagen och MeToo som gör det.

Så det är bara att välja; antingen är kvinnor vuxna, myndiga, fullvärdiga samhällsmedborgare fullt kapabla att ta ansvar för sina egna liv och sina egna beslut, eller så är kvinnor barn. Om du anser att kvinnor är barn kan jag förstå ditt problem med sexköp och ditt försvar av sexköpslagen, annars inte.

Jag vet att alla kvinnor som växt upp i Sverige har fått lära sig sedan dag ett att allt annat än att få ha kakan och äta den samtidigt är kvinnohat och förtryck, men det är dags för kvinnor att växa upp och inse att så inte är fallet.

Jag tycker i ärlighetens namn att detta inlägget är jävligt dumt. Alltså korkat-dumt.
Om du anser att detta är ett rimligt resonemang du för här, var vänlig bekräfta det. Annars fundera ett varv till på varför man har vissa lagar, och varför det inte har någon koppling till myndiga människor.

Det är ungefär lika dumt som att påstå att vi behöver se över mäns myndighet eftersom de beter sig som barn utan någon som helst självkontroll när de gång på gång bryter mot lagen att de inte får köpa sex. Kan man inte ta ansvar för sig själv så ska man kanske inte vara myndig heller?
Citera
2020-05-20, 00:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det kan du såklart påstå, men jag jämförde inte yrken heller.

Eftersom jag vet att du kan läsa så blir ju ditt inlägg det som är fullkomligt efterblivet, eller hur?

Vad jag gjorde var att entydigt visa att argumentet som framfördes inte är ett argument för något.

Du skriver nu att prostitution helt enkelt är annorlunda och därför ska det behandlas annorlunda.

Ja, det är ju möjligt men det var inte argumentet som framfördes. Tvärtom, faktiskt.

Om man kan slänga fram vilka efterblivna argument som helst som ni gör för att "prostitution är annorlunda", varför anstränga sig med argument alls?

Du: "1+1=2 därför ska sexköp förbjudas".

Jag: "1+1=2 gäller ju alltid, så allt bör då förbjudas."

Du: "Det är efterblivet att jämföra prostitution med allting".

Suck.
Herregud, kunde du inte kommit upp med någonting bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in