2020-05-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill123
Som jag trodde, inga källor bara lösa påståenden baserat på känslor. I Amsterdam existerar ingen trafficking, det är frivilliga mer ofta än sällan gifta kvinnor som väljer att arbeta med det.

Så ifall du inte kommer med källor på det du säger i detta inlägg och föregående så får du trollstämpeln du skulle haft för länge sedan, men tänkte skulle ge dig en ärlig chans.
Idiot.

Här har du Eurostat, hoppas du vet vad det är för något.

https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf

Så tar du och bläddrar ner till s. 23.
Och vad finner du där? Jo siffrorna för ex. 2012 för antal registrerade! sextrafficking fall i Nederländerna.
För din info....( för jag misstänker starkt du inte ens orkar scrolla)
så fann man 2010-2012 3 926 st bara i Holland, alltså 7,9 individer per 100'
Samma period och tid för Sverige 311 st, 1,1 individer per 100' svenskar.

Så JA, Amsterdams Red light district lär flöda av just sextraffickingoffer.
Citera
2020-05-21, 09:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Idiot.

https://ec.europa.eu/anti-trafficking/sites/antitrafficking/files/eurostat_report_on_trafficking_in_human_beings_-_2015_edition.pdf

Och vad finner du där? Jo siffrorna för ex. 2012 för antal registrerade! sextrafficking fall i Nederländerna.

Jag tänker att det måste vara helt självklart att det förekommer mer trafficking i länder där sexköp är lagligt. Allt annat är fullkomligt ologiskt.
Citera
2020-05-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Idiot.

Du kommer med siffror som är tio år gamla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_trafficking_in_the_Netherlands#cite_note-meisjes-3

Citat:
Two thirds of the people trafficked, i.e. about 4000 people per year, fall victim to sexual slavery and abuse.[3] This group consists largely of Dutch women, including minors (1320 girls each year) who are preyed upon by so-called "lover boys".[4] The other 2000 victims of human trafficking are largely foreigners who are put to work by organized crime groups.[3]

Alltså fler kvinnor tas ur ifrån Nederländerna för att bli prostituerade än de som tags in. 2000 kan låta mycket men jag kan garantera dig att enbart i Stockholm finns det fler än 2000 sex-trafficking offer, kontra ett land med dubbla Sveriges befolkning.

Citat:
According to the US Department of State, the Netherlands is both a source and destination country for men, women, and children subjected to trafficking in persons, specifically forced prostitution and forced labor, though, to a lesser extent, it is a transit country for such trafficking. According to the US Department of State, the top five countries of origin for victims are the Netherlands, China, Nigeria, Hungary, and Sierra Leone.[5]

För mer läsning om verkliga orsaker, prevelans osv finns här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_trafficking_in_Europe
Citera
2020-05-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så är det ganska ont om brudar som faktiskt jobbar mer seriöst med att hora som har drogberoenden, det minskar liksom ens marknadsvärde. Sen är det återigen i 99 fall av 100 ett helt frivilligt val. Jag vet inte var du bor men här i Stockholm så går många missbrukare och tigger i tunnelbanan till exempel. Det här är än så länge Sverige och här kan man gå till soc om man nu inte får ett vanligt jobb.

Att bli drogberoende är nästan alltid ett val det också eftersom det tar tid och ansträngning att bli beroende.

Vad gör de för att supporta sitt beroende då? Rånar de banker? Säljer droger? Vad tror du är lättast att sälja?
Citera
2020-05-21, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja faktiskt. Många män betalar bara för att umgås en stund.

Men det var inte min poäng. Min poäng var att säljaren sätter gränserna, vad hon går med på att göra och inte göra. Det är inte så att köparen har betalat och nu inom den givna tidsramen får göra precis vad han vill med säljarens kropp.

Äh det gör de bara för att de inte vill riskera att bli angivna. Legalisera prostitution och du ska se att det blir ett annat ljud i skällan.
Citera
2020-05-21, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Självklart finns det ingen som tror att prostituerade njuter av varenda session.

Om de njuter är det en bonus. Pengarna är det viktiga.

Men alla tror att de njuter av just deras session.
Citera
2020-05-21, 11:40
Medlem
Säg att jag kliver in till en hora och lägger pengarna på bordet för personlig förvaring och därefter lägger mig på rygg på golvet.

Hon drar av mig byxorna och rider min kuk, tar mina pengar och kastar ut mig. Säg mig har jag då våldtagit horan?
Citera
2020-05-21, 12:14
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad vi alla kan vara överens om är att det förmodligen inte finns någon som väljer att den vill bli beroende, oavsett hur lång eller kort vägen dit är. Det varierar mest troligt från människa till människa dessutom.
Den som blir beroende har andra bekymmer, sociala eller medfödda, som orsakat att denne har en högre benägenhet att antingen börja med droger eller att bli beroende, eller båda delarna.
Det finns ju en del människor som kan ta partydroger då och då, inga bekymmer för dem. Lika väl som det finns människor som dricker alkohol ofta och inte blir beroende.

Den springande punkten här är det jag redan skrivit flera gånger, att det gäller en person i utsatt position, och varför man ska legalisera utnyttjning av dessa ser jag inte någon anledning till. Oavsett om det gäller fattigdom, beroende eller psykisk ohälsa eller alltihop på samma gång.
Ja vi är överens om det mesta där. Nånstans måste man dock dra gränsen till eget ansvar, om vi inte vill att staten ska ta hand om alla i madrasserade rum.

I Sverige idag så har kvinnor inget eget ansvar alls angående sin egen sexualitet, de har inte ens ansvar att säga ja eller nej. Staten anser uppenbarligen att kvinnor är barn.

Oavsett om du håller med om det eller inte så är det tvärtom med narkomaner.

Sveriges inställning till rusningsmedel är bland de mest konservativa och strikta i väst. Polisen kan göra slumpmässig drogkontroll och har du ämne i kroppen riskerar du straff. Du har 100% ansvar för vad du stoppar i dig, ingen som anser att du är ett barn där.
Citera
2020-05-21, 12:15
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Då borde de ta betalt ju.
Citera
2020-05-21, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tänker att det måste vara helt självklart att det förekommer mer trafficking i länder där sexköp är lagligt. Allt annat är fullkomligt ologiskt.

Fel, det förekommer mer där SÄLJA sex inte är straffbart och således går hallickarna/traffickerna säkra då man inte kan få mandat gå igenom den prostituerade (utredning) för att komma åt dem. Sen om det är lagligt att köpa så sker det mest i bordellerna där det ska finnas viss kontroll.Givetvis kan den fallera ibland.

Och så har vi då Sverige där verksamheten tvingas i skymundan och hallickarna själva står för kontrollen...

Att någon ens kan försvara den Svenska sexköpslagen övergår mitt förstånd. Jag kan bara se ett manshat som drivande kraft för att införa och hålla den kvar. Givetvis då med traffickingoffren som offergods för att komma åt männen.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-21 kl. 14:00.
Citera
2020-05-21, 14:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vad gör de för att supporta sitt beroende då? Rånar de banker? Säljer droger? Vad tror du är lättast att sälja?
Jag tror att de allra vanligaste är att dom säljer sig till andra missbrukare för droger. Men den typen av prostitution och missbruk lär ligga i utkanten av Bell-kurvan.
Citera
2020-05-21, 14:22
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jaså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in