Citat:
Ursprungligen postat av
Chill123
Förbudet skapar trafficking och hallickar.
Verkligen?
De länder som idag har det största problemen med ex. trafficking är länder som ex. Tyskland, Storbrittanien...båda länder utan sexköpslag.
det är förmodligen efterfrågan...dvs hur mycket "big business" man kan göra som styr saker som vart man ska forsla sina trafickingoffer för att sälja dem.
En sexköpslag i kombination med tillräcklig prioritering och resurser inom polisen lär vara det bäste motmedlet för att stävja denna handel.
Och hallickar har existerat i alla tider. LÅÅÅNGT innan nån sexköpslag du.
Citat:
Som sagt, förklara då de länder med laglig prostitution.
Vad är det jag ska förklara...du har sextrafficking där med, eftersom nej...andelen av fullt frivilliga sexsäljare aldrig räcker till.
Citat:
Det ena utesluter inte det andra och detta är enbart din åsikt.
Du menar det du tycker, skulle inte enbart vara en åsikt?
Är du ens medeveten om att jag har div forskning bakom mig, medan din åsikt inte har det?
Citat:
Detta är precis vad de flesta eskorter gör, lagligt sexköp hade däremot fångat in alla så de kan välja kunder med större omsorg, ha försäkringar , pension osv
Möjligt , men nu är inte prostitution enbart "eskorter". Inte heller är 2"eskort" enbart fullt frivilliga.
Att där finns en och annan fullt frivillig sexarbetare, är inte "problemet".
problemet är att det finns så jävla många snubbar som glatt köper sextraffickingpoffer, knarkoffer etc etc.
Citat:
Det är ju på lika villkor, en betalar, en utför tjänst. Ungefär samma som när någon torkar gamling i stjärten. Sedan är detta återigen enbart din känslosamma åsikt, ingen fakta.
Vi har ingen "åldringsvård-trafficking"
Inte heller sitter det en hallick och tar merparten av lönen för de som arbetar inom äldreomsorg.
Inte ehller är hjälpa någon vid toabesök" ens att jämföra med att upplåta sin kroppp för någon att runka i, för att den är för jävla lat att leta upp någon att ha ömsesidigt sex med.