2021-11-15, 07:07
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Knut Björnsen??? Vad är för stolpskott? Var är Ragnar Otnes?

Hehehe. Ja jag tyckte han såg annorlunda ut.

Citera
2021-12-13, 22:27
Medlem
Ljudet höjs ju till det dubbla när reklamen slås på. Att kanaler säkert kör med en aning höjning vid reklamerna må så va men detta är utöver det vanliga.
Citera
2021-12-14, 07:29
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Ljudet höjs ju till det dubbla när reklamen slås på. Att kanaler säkert kör med en aning höjning vid reklamerna må så va men detta är utöver det vanliga.

Vad är det som du har tittat på? TV3 har tagit bort nästan alla gamla TV3-program från Youtube, vilket är väldigt synd.
Citera
2021-12-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Vad är det som du har tittat på? TV3 har tagit bort nästan alla gamla TV3-program från Youtube, vilket är väldigt synd.
Näe alltså det händer på själva kanalen när jag tittar via kabeltv(tele2 som det nu heter).
Citera
2022-01-24, 20:24
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag tänkte att jag skulle starta tråden "När blev TV3 en skräpkanal?" eller "Vad fan har hänt med TV3?" men hittade hit istället. Tydligen är jag inte ensam om att sakna det gamla TV3 som kändes både spännande och nyskapande.
Idag visar man ett gammalt avsnitt av Lyxfällan klockan 20, dvs prime time. Och då har man redan sänt ytterligare två ännu äldre avsnitt tidigare under dagen... I övrigt då? Dubbla avsnitt av nån gammal komediserie, lite (nej mycket) reality, en nio år gammal film (iofs 6,4 på IMDB), NCIS från två olika säsonger och sen börjar det om.
I jul- och nyårshelgerna körde man i princip bara gamla långfilmer dygnet runt.

Är det TV3 som har blivit sämre eller konkurrensen som har blivit tuffare?
Citera
2022-01-24, 20:54
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag tänkte att jag skulle starta tråden "När blev TV3 en skräpkanal?" eller "Vad fan har hänt med TV3?" men hittade hit istället. Tydligen är jag inte ensam om att sakna det gamla TV3 som kändes både spännande och nyskapande.
Idag visar man ett gammalt avsnitt av Lyxfällan klockan 20, dvs prime time. Och då har man redan sänt ytterligare två ännu äldre avsnitt tidigare under dagen... I övrigt då? Dubbla avsnitt av nån gammal komediserie, lite (nej mycket) reality, en nio år gammal film (iofs 6,4 på IMDB), NCIS från två olika säsonger och sen börjar det om.

Alla kanaler har blivit sämre, tror de vill fasa ut linjär tv...

Trist, det är fortfarande många som tittar linjärt, inte alla har råd med dessa absurda summor som Viaplay mfl tar ut. Och det räcker ju inte att bara ha en streaming-tjänst.
Citera
2022-01-24, 22:23
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

TV3 skall visa A-team, Airwolf, Turtles, James Bond JR, Simpsons, tecknade Ghostbusters, Magnum och debattprogram ledda av Robert Aschberg där han bjuder in professionella pruttare.

Sedan skall det vara flera timmar av TV-shop varje dag.
TV-shop är för TV3 vad testbilden är för SVT.
Senast redigerad av Avsiktaren 2022-01-24 kl. 23:05.
Citera
2022-01-24, 22:50
Medlem
Saknar Insider faktiskt. Det var bra.

Men Efterlyst är ju fortfarande en klassiker som jag hoppas aldrig försvinner.
Citera
2022-01-25, 16:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Det ar bara att acceptera att tv3 var en grej nar det var en grej sa att saga. Jag tycker att man kunde sorja runt 2007 nar det blev en kvinnokanal och da tv fortfarande var relevant i ens liv. Nu ar tv helt forlegat och det handlar bara om att kora det sakra fore det osakra innan den sista antenkabeln dras ut. Det har varit skit i 15 ar.

Det var langesen tv3 och ztv peakade, 25 ar sen skulle jag saga. Det ar sorligt att tanka sa men de som byggde tv3 ar pensionarer eller doda. Jan stenbeck hade fyllt 80 ar om han hade varit i livet i ar. De som var 50 ar 1997 och ledande pa kanalen ar 75 ar idag.

Det hade varit spannande att se vad en 45 arig jan stenbeck hade kunnat gora med viaplay som 2020 talets tv3. Men det ar val dar man far kolla for att hitta nagot nyskapande. Netflix, Hbomax, Youtube och viaplay ar datidens tv3,tv4,kanal5 och ztv.
Senast redigerad av sebastian_ 2022-01-25 kl. 16:35.
Citera
2022-01-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det ar bara att acceptera att tv3 var en grej nar det var en grej sa att saga. Jag tycker att man kunde sorja runt 2007 nar det blev en kvinnokanal och da tv fortfarande var relevant i ens liv. Nu ar tv helt forlegat och det handlar bara om att kora det sakra fore det osakra innan den sista antenkabeln dras ut. Det har varit skit i 15 ar.

Det var langesen tv3 och ztv peakade, 25 ar sen skulle jag saga. Det ar sorligt att tanka sa men de som byggde tv3 ar pensionarer eller doda. Jan stenbeck hade fyllt 80 ar om han hade varit i livet i ar. De som var 50 ar 1997 och ledande pa kanalen ar 75 ar idag.

Det hade varit spannande att se vad en 45 arig jan stenbeck hade kunnat gora med viaplay som 2020 talets tv3. Men det ar val dar man far kolla for att hitta nagot nyskapande. Netflix, Hbomax, Youtube och viaplay ar datidens tv3,tv4,kanal5 och ztv.

Du har så rätt i det du säger. TV har spelat ut sin roll. Men om NENT skulle vara lika påhittiga och stolta som den gången då Stenbeck levde hade man varit minst lika stora och populära fast denna gång online. Det du säger i slutet med youtube, viaplay mfl. är inte lika "fett" idag som TV3 var då. känns som det saknats det där extra, nu finns dessa streamingtjänster enbart för att tjäna pengar på PK-humor. Personligen skulle jag verkligen vilja kunna ta del av exakt allt från TV3 på viafree eller viaplay (då hade jag betalat för det).

Något som halvt har med ämnet att göra är TV3s systrar i radioetern där man fortfarande inte har spårat ut, eller lagt ner. Jag talar om RIX fm, lugna favoriter.
Citera
2022-01-25, 17:33
Medlem
Avsiktarens avatar
Men tänk när man fick kabel-tv och fick se från TV3 från första gången i sitt eget hem. Det var ett mirakel.
Citera
2022-01-25, 19:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Du har så rätt i det du säger. TV har spelat ut sin roll. Men om NENT skulle vara lika påhittiga och stolta som den gången då Stenbeck levde hade man varit minst lika stora och populära fast denna gång online. Det du säger i slutet med youtube, viaplay mfl. är inte lika "fett" idag som TV3 var då. känns som det saknats det där extra, nu finns dessa streamingtjänster enbart för att tjäna pengar på PK-humor. Personligen skulle jag verkligen vilja kunna ta del av exakt allt från TV3 på viafree eller viaplay (då hade jag betalat för det).

Något som halvt har med ämnet att göra är TV3s systrar i radioetern där man fortfarande inte har spårat ut, eller lagt ner. Jag talar om RIX fm, lugna favoriter.
Ja jag håller med om att de är pk och saknar edge, men de är i alla hyfsat kreativa och producerar nya program. Tv3 och kanal 5 och allt vad det heter är personifierade av filip och fredrik. För 20 år sen så försökte man nytt. Man reste runt och det var galna ideer lite här och där. Nu leder de ett lekprogram från en studio i stockholm och allt är bara statiskt och ganska patetiskt. Streamingtjänsterna försöker i alla fall och ibland får de till det. Men visst dödar pkismen en del av kreativiteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in