Citat:
Ursprungligen postat av
Limma skinkbit
Jag tänkte att jag skulle starta tråden "När blev TV3 en skräpkanal?" eller "Vad fan har hänt med TV3?" men hittade hit istället. Tydligen är jag inte ensam om att sakna det gamla TV3 som kändes både spännande och nyskapande.
Idag visar man ett gammalt avsnitt av Lyxfällan klockan 20, dvs prime time. Och då har man redan sänt ytterligare två ännu äldre avsnitt tidigare under dagen... I övrigt då? Dubbla avsnitt av nån gammal komediserie, lite (nej mycket) reality, en nio år gammal film (iofs 6,4 på IMDB), NCIS från två olika säsonger och sen börjar det om.
I jul- och nyårshelgerna körde man i princip bara gamla långfilmer dygnet runt.
Är det TV3 som har blivit sämre eller konkurrensen som har blivit tuffare?
Det ar bara att acceptera att tv3 var en grej nar det var en grej sa att saga. Jag tycker att man kunde sorja runt 2007 nar det blev en kvinnokanal och da tv fortfarande var relevant i ens liv. Nu ar tv helt forlegat och det handlar bara om att kora det sakra fore det osakra innan den sista antenkabeln dras ut. Det har varit skit i 15 ar.
Det var langesen tv3 och ztv peakade, 25 ar sen skulle jag saga. Det ar sorligt att tanka sa men de som byggde tv3 ar pensionarer eller doda. Jan stenbeck hade fyllt 80 ar om han hade varit i livet i ar. De som var 50 ar 1997 och ledande pa kanalen ar 75 ar idag.
Det hade varit spannande att se vad en 45 arig jan stenbeck hade kunnat gora med viaplay som 2020 talets tv3. Men det ar val dar man far kolla for att hitta nagot nyskapande. Netflix, Hbomax, Youtube och viaplay ar datidens tv3,tv4,kanal5 och ztv.