2020-05-14, 15:44
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Fenomenet mukbang är för mig helt nytt, jag hade ingen aning att folk lägger upp filmer på sig själv när dom äter mat, denna familjs diet verkar bestå utav HCHF dvs high carb high fat, mycket halvfabrikat, mycket kolhydrater och i extrema mängder, vad tycker ni om detta content?

https://youtu.be/lWPi_UzjWvM
Citera
2020-07-05, 11:40
Moderator
Carlboms avatar
Tyckte bara det var snuskigt och äckligt när de sitter och slevar i sig mac & cheese ur samma stora skål. Mathygien känns inte som något som prioriteras där.
Citera
2020-07-05, 15:39
Medlem
Av någon anledning fått upp henne i rekommendationer på YT. Såg en video där hon hävdar bestämt att hon tränar 4 dagar i veckan och genomgått någon fasta off cam. Verkar gå sådär.
Citera
2020-07-05, 19:44
Medlem
taamids avatar
Har missat att hon har en tråd på forumet.

Jag har följt hennes kanal sen i vintras och den är fascinerande och obehaglig. Publiken trollar ganska friskt, men många vågar ifrågasätta nyttan i att hon övergöder yngsta sonen hon kallar för Lilleman. Hon har även en mästrande ton emot honom, mycket "nu pratade jag" och diverse härskarmetoder hon får kritik över.
Citera
2020-07-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Har missat att hon har en tråd på forumet.

Jag har följt hennes kanal sen i vintras och den är fascinerande och obehaglig. Publiken trollar ganska friskt, men många vågar ifrågasätta nyttan i att hon övergöder yngsta sonen hon kallar för Lilleman. Hon har även en mästrande ton emot honom, mycket "nu pratade jag" och diverse härskarmetoder hon får kritik över.

Var det därför hon sa i en video att "barnen blev så ledsna att de inte ville vara med"? Läser barnen trollkommentarerna eller? Känns mer som att hon sitter och läser högt, verkar vara något fel där.
Citera
2020-07-05, 20:24
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Var det därför hon sa i en video att "barnen blev så ledsna att de inte ville vara med"? Läser barnen trollkommentarerna eller? Känns mer som att hon sitter och läser högt, verkar vara något fel där.

Låter sannolikt, eller så är de själva in och läser. Men trollkommentarerna jag tänkte på är de ironiska hon ger en like, från konton jag känner igen från kanaler som Magmysmicke, Joel Davidsson och liknade. Maria har "äkta" följare också, tror merparten är såna som lever ett liknade liv. Bör kanske sägas att hon är "normalbegåvad". Kanske har hon någon lättare bokstavskombination, jag vet inte.

Skriva att hon är fet är bara elakt och onödigt - hon vet redan det. Jag menar att det inte är trollkommentarer som sårar utan de brutalt uppriktiga, som "Du gör Lilleman fet, ett barn behöver inte en halv liter fet sås för att äta en kokt potatis" och de gör henne defensiv. Hon svarar att de har små tallrikar, och att smör, ost och grädde är naturliga råvaror.
Citera
2020-07-05, 20:32
Medlem
taamids avatar
Maten de äter är inte udda i sig, utan storleken på portionerna och att det är mer dressing, ost och ketchup än kött i deras burgare.

När en vuxen människa som SampeV2 eller Matkoma gör en grej av att få i sig en liknade tallrik är det en sak, att lära ett barn att tacos är en gurkskiva dold i ett hav med ost och gräddfil...nja...
Citera
2020-08-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
Maten de äter är inte udda i sig, utan storleken på portionerna och att det är mer dressing, ost och ketchup än kött i deras burgare.

När en vuxen människa som SampeV2 eller Matkoma gör en grej av att få i sig en liknade tallrik är det en sak, att lära ett barn att tacos är en gurkskiva dold i ett hav med ost och gräddfil...nja...

Och äkta grädde och ost typ allt. Onödiga moment som att steka riset i olja först. Sen är det inte bara chilenare som gör på det viset, även om de troligen tillhör de fetaste sydamerikanerna. Om hennes partner/expartner är chilenare förklarar dock mer än riset.
Förstår inte varför hon hackar lök och annat med en stor jävla köttmachete. https://youtu.be/dIzbHUOBkns?t=382 Kanske för att irritera såna som jag.
Citera
2020-08-25, 13:22
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Och äkta grädde och ost typ allt. Onödiga moment som att steka riset i olja först. Sen är det inte bara chilenare som gör på det viset, även om de troligen tillhör de fetaste sydamerikanerna. Om hennes partner/expartner är chilenare förklarar dock mer än riset.
Förstår inte varför hon hackar lök och annat med en stor jävla köttmachete. https://youtu.be/dIzbHUOBkns?t=382 Kanske för att irritera såna som jag.
Hahaha, jag har fått hennes videos som rekomentadion.. helt galet. Hos pratar om all sin träning och hur hon ska äta för att gå ner i vikt...
Citera
2020-08-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, jag har fått hennes videos som rekomentadion.. helt galet. Hos pratar om all sin träning och hur hon ska äta för att gå ner i vikt...

Samma här, antagligen för att jag sett andra som kör "mukbang". Alltid bra att träna men om det är viktminskning hon vill åt funkar det inte ät häva ner grädde och olja i allt.
Citera
2020-08-28, 08:29
Maria är en märklig figur med ofrivilligt lustiga egenheter, som när hon satt och slabbade i sig bearnaisesås med matsked samtidigt som hon klagade över att hon inte kunde träna eftersom gymmen var stängda under coviden. Hennes ris, som tidigare nämnts i tråden, är också väldigt underligt. Vem börjar med att hälla två deciliter matolja i risbyttan innan man häller i vatten?

Det absolut mest roliga med Marias Youtubekanal är hennes oförmåga att ta kritik, vilket även utsträcker sig till att omfamna hennes dotter och dotterns pojkvän. Ifall någon kommenterar nån video om att hon tilltalar sin yngste son lite väl bryskt kommer något av dotterns trollkonton in och skriver "Skit du i hur hon tilltalar sina barn". Ibland är det dotterns pojkvän som avlossar kanonen på illa stavad svenska om att vi ska skita i vad Maria äter och i vilka mängder, ifall någon har fräckheten att påtala att en kraftigt överviktig kvinna kanske inte ska vränga i sig en halv pizza, delar av en kebabtallrik och en skål nudlar i en och samma sittning.

Ytterligare en märklig detalj är att familjen Johnsson(?) verkar ha en ytterst liberal syn på bakterier och virus. Mat lagas i en enda stor bytta och sedan är alla och äter med varsin slev ur byttan. Alternativt, Maria lagar spaghetti och köttfärssås, vräker ner alltihop med parmesan och ketchup i en stor skål, äter sig mätt och rör runt i skålen med gaffeln och sedan visar det sig att alla hennes ungar ska ha mat ur samma skål senare på kvällen. " - Ja, vi är ju en stor familj och då tycker vi inte att det spelar någon roll om man äter ur samma skål". George Costanza och Seinfeld-avsnittet där George dubbel-dippar poppar upp i skallen. Gästen på festen som kritiserar George för att han dubbel-dippar sitt chips i dipskålen argumenterar för att det är som att slabba runt med sin mun i maten om man för ner redan halväten mat i dippen för ett andra dipp. Eller som i detta fallet, flera olika individer som sitter och grötar runt med samma sked i skålen.

Ja, Maria är en märklig figur...
Citera
2020-08-28, 13:06
Medlem
TheFinals avatar
Garvade rätt friskt när hon slevar på sås motsvarande en skolklass och sen börjar prata om Lifesum-appen, den hade fanimej kraschat med de mängderna.
"Ett fel uppstod: Du kan inte logga hela veckans måltider på en dag"

Ingen konst att ha appar, vågar och andra mojänger om man ljuger i siffrorna man petar in i dem.
Lax, potatis och lite sås i Lifesum kanske är 4-5-600 kcal på en normal portion, hennes var nog snarare 1500-2000 - ledigt, om det ens stoppar...

Att hon har med ungarna är värre, att peta i dem såna mängder med skit och dessutom visa för andra att man är helt förlorad i huvudet borde vara straffbart.

Nån kommentar på någon video var typ "ingen vet ju hur mycket hon gymmar" - eh, jo, det vet vi, för hon filmar sig konstant och hade det varit kalorianpassade måltider och gym 3-5 gånger i veckan plus dagliga promenader, då ser man inte ut som en burk slime med hål i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in