2021-06-03, 14:41
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
De har satt i system att vägra låta folk säga upp sitt avtal efter 24 månader, som man har rätt till enligt avtalet, om man inte fått fiber installerat då.

Man måste alltså anmäla dem till ARN för att bli av med dem. Riktigt äckligt företag.
Inte så säkert. Citat

"Besluten som tas av ARN är endast en rekommendation om hur en tvist kan lösas och är alltså inte tvingande. Däremot rekommenderas berörda företag att följa ARN:s beslut."
Citera
2021-06-03, 15:46
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Inte så säkert. Citat

"Besluten som tas av ARN är endast en rekommendation om hur en tvist kan lösas och är alltså inte tvingande. Däremot rekommenderas berörda företag att följa ARN:s beslut."

Open Infra har hittills följt ARN, de vill nog inte hamna på deras svarta lista.
Har du ARN på din sida så vinner du nästan garanterat om Open Infra skulle dra dig till domstol för att få pengarna, vilket de aldrig skulle göra då det står i avtalet att du har rätt att säga upp det efter 24 månader om inget hänt.

De vägrar enda tills ARN säger annat, de tjänar nog mycket pengar på folk som inte orkar bråka.
Senast redigerad av rallykalle 2021-06-03 kl. 16:41.
Citera
2021-08-27, 23:43
Medlem
DirtyJobs avatar
Nu har det gått ett tag sen nån skrev om skitföretaget som det verkar på omdömena fortsätter att blåsa människor.

Finns det ingen som har nått att berätta nått mer om dom?
Citera
2021-08-28, 14:05
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Nu har det gått ett tag sen nån skrev om skitföretaget som det verkar på omdömena fortsätter att blåsa människor.

Finns det ingen som har nått att berätta nått mer om dom?

De fortsätter att vara ett skurkföretag. Har du tur får du ett fiber som fungerar, har du otur så strular det och det tar evigheter att fixa. Uppkopplingar som ligger nere i månader och en kundtjänst som är omöjlig att få tag på.

De vägrar fortsatt att följa sitt eget avtal och vägrar låta folk säga upp avtalet efter 24 månader. Man måste anmäla dem till ARN för att bli av med dem.

Trustpilot är fullt med en stjärna betyg från folk som blivit blåsta.
https://se.trustpilot.com/review/openinfra.com
Citera
2021-08-28, 19:22
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
De fortsätter att vara ett skurkföretag. Har du tur får du ett fiber som fungerar, har du otur så strular det och det tar evigheter att fixa. Uppkopplingar som ligger nere i månader och en kundtjänst som är omöjlig att få tag på.

De vägrar fortsatt att följa sitt eget avtal och vägrar låta folk säga upp avtalet efter 24 månader. Man måste anmäla dem till ARN för att bli av med dem.

Trustpilot är fullt med en stjärna betyg från folk som blivit blåsta.

Tycker 2,9 i betyg låter otroligt bra och flera tvivelaktiga namn som betygsatt får mig att misstänka att dom själva ligger bakom en del av snittet.

Jäkla skojare men konkurrensen är inte tillräcklig och då kan dom fortsätta som dom gör.
Citera
2021-09-08, 13:25
Medlem
Jucktupps avatar
Någon annan än jag som nyligen fått sitt internet avstängt av Open Infra, med kravet att man ska acceptera en drift o underhållsavgift på 9 kr/mån? De jävlarna.
Citera
2021-09-08, 13:28
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Någon annan än jag som nyligen fått sitt internet avstängt av Open Infra, med kravet att man ska acceptera en drift o underhållsavgift på 9 kr/mån? De jävlarna.

En hel del enligt trustpilot har jag sett.

Så jävla glad jag slipper att ha med dem att göra längre. De kör med rena maffiafasoner.
Citera
2021-10-03, 15:19
Medlem
Citat:

Jag hjälper i skrivande stund en äldre bekant att sätta upp en trådlös router i sitt hem. Möttes av exakt samma meddelande. Hur gjorde du? Godkände och betalade eller finns det något sätt att komma runt? Känns lite tråkigt att behöva falla på målsnöret och lämna min bekanta utan fungerande internet...
Citera
2021-10-05, 09:52
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag hjälper i skrivande stund en äldre bekant att sätta upp en trådlös router i sitt hem. Möttes av exakt samma meddelande. Hur gjorde du? Godkände och betalade eller finns det något sätt att komma runt? Känns lite tråkigt att behöva falla på målsnöret och lämna min bekanta utan fungerande internet...

Kontakta reklamation (at) openinfra.se.

Har bett dem att omedelbart sätta igång mitt internet och att jag vägrar betala innan de visar ett avtal som förbinder mig att göra det. De har efter många turer satt på internet temporärt. De påstår att tidigare husägare som lät gräva fibern har tecknat installationsavtal som förbinder mig att betala. De har inte visat det än, men säger att de ska leta rätt på det. Om det faktiskt visar sig finnas ett sånt avtal får vi se vad som händer då. Jag accepterar inte att ett avtal skulle kunna förbinda tredje man, alltså mig, till något.

Har också löpande kontakt med Telekområdgivarna.

Så det är ett jävla meck helt enkelt.

Lycka till!
Citera
2021-10-05, 21:17
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Har bett dem att omedelbart sätta igång mitt internet och att jag vägrar betala innan de visar ett avtal som förbinder mig att göra det. De har efter många turer satt på internet temporärt. De påstår att tidigare husägare som lät gräva fibern har tecknat installationsavtal som förbinder mig att betala. De har inte visat det än, men säger att de ska leta rätt på det. Om det faktiskt visar sig finnas ett sånt avtal får vi se vad som händer då. Jag accepterar inte att ett avtal skulle kunna förbinda tredje man, alltså mig, till något.

Lycka till!

Just som Jucktupp skriver så kan det finnas avtal för dessa 9kr men vad jag förstår så i dom allra flesta fall så regleras det inte i konsumenternas avtal då det tecknades. Men görs säkert nu och gjort så en tid i dom nyare avtalen.

Dom har försökt med den där jävla fakturan några gånger nu men jag kommer inte att betala.
Misstänker dock att något är fel med internet för det är svajigt mellanåt.

Men bra inlägg Jucktupp, be idioterna gräva fram avtalen som säger att man är tvingad att betala dom 9kr så får man sen ta ställning till alternativa lösningar.
Citera
2021-10-06, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Just som Jucktupp skriver så kan det finnas avtal för dessa 9kr men vad jag förstår så i dom allra flesta fall så regleras det inte i konsumenternas avtal då det tecknades. Men görs säkert nu och gjort så en tid i dom nyare avtalen.

Dom har försökt med den där jävla fakturan några gånger nu men jag kommer inte att betala.
Misstänker dock att något är fel med internet för det är svajigt mellanåt.

Men bra inlägg Jucktupp, be idioterna gräva fram avtalen som säger att man är tvingad att betala dom 9kr så får man sen ta ställning till alternativa lösningar.

Citat:

Lycka till!

Jag lånade mina bekantas mejl och skrev att det inte fanns något i avtalet som pekade på att ett serviceavtal skulle vara nödvändigt för att nyttja fiber. 15 minuter senare fick han ett mejl där supporten meddelade att spärren hade upphävts. Jag har inte hunnit kontrollera att den är borta än, ska dit till helgen och försöka igen.

Det ska tilläggas att jag inte har läst hans avtal. Enligt open infras hemsida fanns inte denna punkt på deras tidigaste avtal och jag gjorde därmed en chansning som fick lyckat utfall. Det finns tydligen fler som försökt sig på samma manöver om man läser vissa av kommentarerna:

Citera
2021-10-06, 10:58
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Jag lånade mina bekantas mejl och skrev att det inte fanns något i avtalet som pekade på att ett serviceavtal skulle vara nödvändigt för att nyttja fiber. 15 minuter senare fick han ett mejl där supporten meddelade att spärren hade upphävts. Jag har inte hunnit kontrollera att den är borta än, ska dit till helgen och försöka igen.

Det ska tilläggas att jag inte har läst hans avtal. Enligt open infras hemsida fanns inte denna punkt på deras tidigaste avtal och jag gjorde därmed en chansning som fick lyckat utfall. Det finns tydligen fler som försökt sig på samma manöver om man läser vissa av kommentarerna:

Smart ide att säga att det inte står i avtalet. De verkar ju inte ha koll själva.

Igår lyckades jag få företaget att vika sig och erkänna att de "inte kunde hitta" mitt avtal. Innan dess hade de både skickat en annan persons avtal och hävdat att jag måste bevisa att jag inte ska betala (kanske har de läst på Trustpilot?).

Tänk på att det kan ta några dagar innan blockeringen hävs. För oss tog det ca 4 dagar.
Senast redigerad av Jucktupp 2021-10-06 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in