Citat:
Ursprungligen postat av
HeyWired
Jag tror fan inte på det förrän jag ser det med mina egna ögon att spärren är borta. Återkommer på söndag. Jag kanske hade turen att komma till rätt person med mitt mejl. Hade förväntat mig en strid till sista andetag.
Men vad är detta för företag egentligen? Hade jag fått mitt internet blockerat under pandemin där jag nästintill uteslutande arbetar hemifrån så hade jag blivit extremt förbannad. Maffia-metoder deluxe, det måste finnas lagar och regler som förhindrar dylikt svinaktigt beteende...
Ja verkar vara beroende av vem man hamnar hos. De jag talat med var ena riktiga tomtar, svarade inte på mina frågor och formulerade sig allmänt otydligt.
Anmäl dem till alla du kan. Jag har redan anmält till KOV och Telekområdgivarna. Ska även anmäla driftstoppet till PTS och ev avtalet jag fick till Integritetsskyddsmyndigheten.
Enligt Telrådgivarna är det unikt att nätägaren debiterar småhus direkt och det saknas praxis i frågan. Skulle vara kul att se det rättsligt prövat. De försöker ju på nått sätt dubbeldebitera oss. Sen har de ju backat i frågan offentligt förra året. Och även nu uppenbarligen till enskilda kunder.
Som du säger är det maffiametoder. Har grannar som accepterat bara för de inte klarar driftstörningar och det endast rör sig om 9 kr. Min teori är att Open Infra såklart förstår detta och att det därför är mkt enklare att få oss konsumenter acceptera 9 kr än att få operatörerna att lägga till det på månadsavgiften.
Ser fram emot rapport på söndag