2021-10-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Smart ide att säga att det inte står i avtalet. De verkar ju inte ha koll själva.

Igår lyckades jag få företaget att vika sig och erkänna att de "inte kunde hitta" mitt avtal. Innan dess hade de både skickat en annan persons avtal och hävdat att jag måste bevisa att jag inte ska betala (kanske har de läst på Trustpilot?).

Tänk på att det kan ta några dagar innan blockeringen hävs. För oss tog det ca 4 dagar.

Jag tror fan inte på det förrän jag ser det med mina egna ögon att spärren är borta. Återkommer på söndag. Jag kanske hade turen att komma till rätt person med mitt mejl. Hade förväntat mig en strid till sista andetag.

Men vad är detta för företag egentligen? Hade jag fått mitt internet blockerat under pandemin där jag nästintill uteslutande arbetar hemifrån så hade jag blivit extremt förbannad. Maffia-metoder deluxe, det måste finnas lagar och regler som förhindrar dylikt svinaktigt beteende...
Citera
2021-10-06, 12:11
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Jag tror fan inte på det förrän jag ser det med mina egna ögon att spärren är borta. Återkommer på söndag. Jag kanske hade turen att komma till rätt person med mitt mejl. Hade förväntat mig en strid till sista andetag.

Men vad är detta för företag egentligen? Hade jag fått mitt internet blockerat under pandemin där jag nästintill uteslutande arbetar hemifrån så hade jag blivit extremt förbannad. Maffia-metoder deluxe, det måste finnas lagar och regler som förhindrar dylikt svinaktigt beteende...

Ja verkar vara beroende av vem man hamnar hos. De jag talat med var ena riktiga tomtar, svarade inte på mina frågor och formulerade sig allmänt otydligt.

Anmäl dem till alla du kan. Jag har redan anmält till KOV och Telekområdgivarna. Ska även anmäla driftstoppet till PTS och ev avtalet jag fick till Integritetsskyddsmyndigheten.

Enligt Telrådgivarna är det unikt att nätägaren debiterar småhus direkt och det saknas praxis i frågan. Skulle vara kul att se det rättsligt prövat. De försöker ju på nått sätt dubbeldebitera oss. Sen har de ju backat i frågan offentligt förra året. Och även nu uppenbarligen till enskilda kunder.

Som du säger är det maffiametoder. Har grannar som accepterat bara för de inte klarar driftstörningar och det endast rör sig om 9 kr. Min teori är att Open Infra såklart förstår detta och att det därför är mkt enklare att få oss konsumenter acceptera 9 kr än att få operatörerna att lägga till det på månadsavgiften.

Ser fram emot rapport på söndag
Citera
2021-10-06, 19:37
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Jag tror dom började i större utsträckning skicka ut fakturor i tiden som var för att folk hade ju inte tid att tjafsa och betalde istället räkningen för 9kr inte är någon större summa.
Men vad blir nästa höjning och framförallt allt deras sätt gör ju att man blir motsträvig.

Jävla svin är dom enligt mig, oseriöst företag med världens sämsta struktur eller arbetssätt på deras kundtjänst. Undrar hur dom människorna står ut att jobba på det skitbolaget.

Japp idag var en dålig dag att fundera på dom 😂
Citera
2021-10-06, 20:14
Medlem
Jucktupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Jag tror dom började i större utsträckning skicka ut fakturor i tiden som var för att folk hade ju inte tid att tjafsa och betalde istället räkningen för 9kr inte är någon större summa.
Men vad blir nästa höjning och framförallt allt deras sätt gör ju att man blir motsträvig.

Jävla svin är dom enligt mig, oseriöst företag med världens sämsta struktur eller arbetssätt på deras kundtjänst. Undrar hur dom människorna står ut att jobba på det skitbolaget.

Japp idag var en dålig dag att fundera på dom 😂

Hear, hear
Citera
2021-10-06, 20:24
Medlem
Jucktupps avatar
I thought I was out...
Vad trilla in i mailboxen i em om inte en faktura från Open Infra på 108 kr. Fakturan var dessutom ställd till förra husägaren.

Jag har ju i skrift att de inte ska fakturera mig så det ska väl inte vara några problem nu heller. Men man måste ändå sitta o maila skiten.

Undrar om de har som medveten strategi att försöka trötta ut sina kunder eller om de faktiskt så inkompetenta. Gissar att de anställer stackars gymnasieungdomar och sen skiter fullständigt i att utbilda dem. Sen får de sitta där som aningslösa attack-orcher på telefon o mail.

Som sagt, anmäl till alla ni kan.
Citera
2021-10-10, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jucktupp
Ja verkar vara beroende av vem man hamnar hos. De jag talat med var ena riktiga tomtar, svarade inte på mina frågor och formulerade sig allmänt otydligt.

Anmäl dem till alla du kan. Jag har redan anmält till KOV och Telekområdgivarna. Ska även anmäla driftstoppet till PTS och ev avtalet jag fick till Integritetsskyddsmyndigheten.

Enligt Telrådgivarna är det unikt att nätägaren debiterar småhus direkt och det saknas praxis i frågan. Skulle vara kul att se det rättsligt prövat. De försöker ju på nått sätt dubbeldebitera oss. Sen har de ju backat i frågan offentligt förra året. Och även nu uppenbarligen till enskilda kunder.

Som du säger är det maffiametoder. Har grannar som accepterat bara för de inte klarar driftstörningar och det endast rör sig om 9 kr. Min teori är att Open Infra såklart förstår detta och att det därför är mkt enklare att få oss konsumenter acceptera 9 kr än att få operatörerna att lägga till det på månadsavgiften.

Ser fram emot rapport på söndag

Jodå, spärren är helt borta. För er övriga som söker sig hit i syfte att få bort den förbannade blockaden som open infra har infört så rekommenderar jag att bestämt hävda att det inte finns stöd för en sådan avgift i kontraktet. Det fungerade för mig.

Jag önskar dig all lycka i din kamp mot detta förbannade avart till företag. Betala inte en jävla spänn och acceptera inte att ett serviceavtal ska krävas för att nyttja internet. Kostnaden må vara 9kr i månaden nu, men om två år kan den lika gärna ligga på 50kr. Open infra har som enda syfte att lura in dig till ett extremt icke-fördelaktigt avtal som du därefter varken har möjlighet att påverka eller avbryta.
Citera
2021-10-26, 15:48
Medlem
DirtyJobs avatar
Artikel i Aftonbladet om företaget dock plus artikel så jag kan inte citera något.
Nått för er som har plus att läsa.

https://www.aftonbladet.se/a/G3jdvx

Edit: Fanns en öppen artikel där Arn uttalar sig om Open Infra.

https://www.aftonbladet.se/a/lV9yn7
Senast redigerad av DirtyJob 2021-10-26 kl. 16:02.
Citera
2021-10-26, 16:28
Medlem
kaks avatar
Citat:
Jag lånade mina bekantas mejl och skrev att det inte fanns något i avtalet som pekade på att ett serviceavtal skulle vara nödvändigt för att nyttja fiber. 15 minuter senare fick han ett mejl där supporten meddelade att spärren hade upphävts. Jag har inte hunnit kontrollera att den är borta än, ska dit till helgen och försöka igen.

Varför bekantas mejl? Svarar de inte ifall du skriver från din?
Citera
2021-10-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Det är ju sånt här som får en att undra vad det är för pucko han är egentligen. Kundtjänst tenderar ju att svara.
Citera
2021-10-26, 20:05
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak

Citat:
Ursprungligen postat av komplexare
Det är ju sånt här som får en att undra vad det är för pucko han är egentligen. Kundtjänst tenderar ju att svara.

Ni kan ju prova att läsa den korta tråden så får ni svar varför han skrev ifrån en bekants mail 🙈

Och kundtjänst tenderar att inte svara eller svarar inte i tid vilket jag själv kan bekräfta i otaliga ärenden med dom.
Citera
2021-10-28, 11:36
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komplexare

Kundtjänst svarar definitivt inte om du vill säga upp ditt avtal som du har rätt till efter 24 månader. Du får ett mail att det kostar 75% av avgiften sen skiter de i dig och du måste anmäla dem till ARN.
Citera
2021-10-30, 10:09
Medlem
Jag var fått min fiberbox installerad och klar. Jag kopplade in min dator och de vill att man godkänner avtalet 9kr i månaden. Vågar jag göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in